انتقاد هوشنگ توکلی به سخنرانی محمود دولت آبادی در مراسم ختم محمدرضا لطفی

هوشنگ توکلی در گفتگو با هنرنیوز:
ای کاش دولت آبادی در مراسم لطفی سخنرانی نمی‌کرد!
یک بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با اشاره به مراسم ختم زنده یاد محمدرضا لطفی گفت:‌ای کاش آقای محمود دولت آبادی در این مراسم سخنرانی نمی‌کرد چرا که سخنان ایشان درشان هنرمند بزرگی همچون مرحوم لطفی نبود.
 
هوشنگ توکلی بازیگر با سابقه سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد مراسم ختم زنده یاد محمد رضا لطفی افزود: متاسفانه انتخاب آقای محمود دولت آبادی به عنوان سخنران مراسم ختم زنده یاد محمد رضا لطفی، انتخاب غلطی بود و‌ای کاش آقای محمود دولت آبادی در این مراسم سخنرانی نمی‌کرد چرا که سخنان ایشان درشان هنرمند بزرگی همچون مرحوم لطفی نبود.
وی اضافه کرد: تمام کسانی که روز گذشته در مراسم ختم زنده یاد لطفی شرکت کردند و همه آنهایی که در این مراسم در مورد ارزش‌ها و آثار این هنرمند بزرگ سخنرانی کردند همه آدم‌های خوب و برجسته‌ای بودند اما‌ ای کاش محمود دولت آبادی در این مراسم به عنوان سخنران شرکت نمی‌کرد چون سخنان ایشان، هیچ ربطی به ارزشهای مرحوم محمد رضا لطفی نداشت و بهتر بود که به‌‌ همان سخنان یاران نزدیک مرحوم لطفی مثل آقای علیزاده و طلایی بسنده می‌کردیم. چه خوب بود که آقای محمود دولت آبادی هم در این مراسم سخنرانی نمی‌کرد و مثل بقیه همراهان زنده یاد لطفی، فقط در مراسم، سوگواری می‌کرد چرا که حرفهای او درشان هنرمند بزرگی مثل مرحوم محمد رضا لطفی نبود.
لازم به ذکر است که در مراسم ختم زنده یاد لطفی علاوه بر وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، داریوش طلایی، حسین علیزاده و محمود دولت آبادی سخنرانی کردند. محمود دولت‌آبادی دراین مراسم گفته است: امروز برای گفتن تسلیت به بازماندگان لطفی آمده‌ام که هم حوزه خاص و هم حوزه عام را در بر می‌گیرد. حوزه خاص به خانواده این همسر‌، فرزند و بستگان نزدیکش اختصاص می‌ابد و حوزه عام ابتدا شاگردان او و سپس تمام مردمان ایران هستند که خوب است با وجود فقدان موسیقی در کشور هنوز به تمامی مسخ نشده‌اند.
دولت آبادی با اشاره به بازگشت هوشمندانه حسین علیزاده به کشور خاطر نشان کرد: او خیلی خوب فهمید باید دم به دم مردم با سازش بنوازد؛ حتی در فضایی که چندان آزاد نیست. اما لطفی راه قلندری آغاز کرد. البته من هم چند باری او را دیدم برای نو کردن دوستی‌ها و چه خوب بود.
وی در بخش دیگر از صحبت‌هایش خاطر نشان کرد: لطفی برای نو کردن دوستی‌ها به کشور آمد و به رقم برخورد‌ها و ناهنجاری‌ها به وظیفه نهای‌اش جامعه عمل پوشاند و با پذیرش هنرجویان و تلاش برای آموزش کار را پیش گرفت. اما متاسفانه لطفی در این اواخر عمر خودش را فراموش کرده بود و هرگز بهداشت خود را رعایت نمی‌کرد و مایه قصه اطرافیانش بود. او قلندری زندگی می‌کرد و و آزادگی را تعبیر کرد.

منبع: هنرنیوز

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

انتقاد به محمود دولت آبادی به خاطر انتقادش از مرحوم محمدرضا لطفی

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما