گفتگویی با آقای اسراری از قدیمی ترین کتابفروشان سبزوار و نواده حکیم سبزواری

همچنانکه در اردیبهشت 93 چند مناسبت مهم فرهنگی ، اجتماعی و مذهبی از جمله روز معلم در 12اردیبهشت ، نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 10 تا 20 اردیبهشت و میلاد با سعادت مولای متقیان علی (ع) و روز مرد در 23 اردیبهشت تقریباً با یکدیگر متقارن شدند، "هستی اسلام نژاد" که به تازگی مسوولیت بخش چای داغ مجله اینترنتی اسرارنامه را برعهده گرفته است، برآن شد تا این بار به سراغ سوژه ای برود که از جهات مختلف با هر سه این مناسبت ها ارتباط موضوعی داشته باشد.

چنین شد، که نگاه خبرنگار افتخاری اسرارنامه به سمت معلمی پیشکسوت، کتاب فروشی با سابقه و مردی دلسوز و پرتلاش برای خانواده رهنمون شد که به واسطه این ویژه گی ها، به معنای واقعی می توان وی را یکی از شهروندان فرهیخته و اصیل سبزواری دانست.

این فرد کسی نیست جز، ابوالقالسم اسراری از نوادگان فیلسوف بزرگ شرق ، حکیم حاج ملاهادی سبزواری که به واسطه پیشینه خانوادگیش سالهاست با کتاب وکتابخوانی انسی نزدیک دارد و می توان وی را یکی از خادمان فرهنگ مطالعه در غرب خراسان رضوی دانست.


اسرارنامه هم اکنون در بخش چای داغ همین مجله ، متن گفتگوی هستی اسلام نژاد با این شهروند فرهیخته سبزواری را منتشر کرده است که شما گرامیان می توانید برای مطالعه این مطلب به پیوند زیر مراجعه نمایید:

نواده حکیم سبزواری و نیم قرن همدمی با کتاب درشهر دانشوران بیدار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما