دانشگاه حکیم سبزواری میزبان جشنواره سراسری قرآن کریم در منطقه 3 کشور خواهد بود

دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار فردا میزبان بیست و نهمین دوره جشنواره سراسری قرآن کریم منطقه 3 کشور خواهد بود.

به همین مناسبت معاون فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه که پس از دانشگاه فردوسی مشهد اولین دانشگاه معتبر ملی در شمال شرق کشور است، امروز یکشنبه 21 اردیبهشت نشستی رسانه ای با خبرنگاران سبزوار برگزار کرد که خبرگزاری محلی سبزوارنیوز مشروح کامل این نشست را به شرح زیر منتشر کرده است:

فردا گشایش می یابد:
بیست و نهمین جشنواره سراسری قرآن کریم منطقه 3 کشور در سبزوار


سبزوار نیوز / بیست و نهمین جشنواره سراسری قرآن کریم دانشگاههای منطقه 3 کشور فردا با حضور بیش از یکصد و بیست نفر از دانشجویان 27 دانشگاه کشور به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری در محل این دانشگاه در شهرستان سبزوار برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری محلی سبزوار نیوز معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار عصر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: قرآن سرمنشأ تمام خوبیهاست و تمسک جستن به آن انسان را تطهیر و بانشاط می کند.

دکتر ناصر سلمانی ایزدی افزود: بدون تردید سرلوحه فرهنگ ما قرآن و تعالیم قرآنی می باشد و قرآن نیز بعنوان نور هدایت، روشن بخش زندگی انسان در تمام ابعاد است.

رییس بیست و نهمین جشنواره ملی قرآن دانشگاههای منطقه 3 کشور تصریح کرد: در مرحله مقدماتی این جشنواره 41 دانشگاه شرکت نمودند که از این تعداد 27 دانشگاه اعم از دولتی و غیردولتی به مرحله مقدماتی این جشنواره که از فردا در محل دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می گردد راه یافتند و منتخبین این مرحله نیز پس از برگزاری یک رقابت سالم به منطقه کشوری راه خواهند یافت.

وی با بیان اینکه این دانشجویان در مقاطع حفظ کل قرآن کریم، حفظ 5ِ، 10 و 20 جزء قرآن کریم و نیز قسمت تلاوت تحقیق و تلاوت ترتیل با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت، تصریح کرد: مخارج این جشنواره بالغ بر سیصد میلیون ریال برآورد شده است که از این مقدار حدود 250 میلیون ریال آن از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تخصیص یافته است و مابقی نیز از سوی دانشگاه حکیم سبزواری تأمین اعتبار شده است.

ایزدی ارائه توانمندیها، خلاقیتها و دستاوردهای دانشجویان در دانشگاههای منطقه سه کشوری، ارتقاء بینش اعتقادی و مذهبی دانشجویان و آگاهی از آموزه های قرآنی، اشاعه فرهنگ و بسط تعالیم انسان ساز قرآنی، تکریم قرآن و انجام برنامه های فرهنگی با محوریت قرآن، تعامل فرهنگی و دینی دانشجویان در دانشگاههای منطقه 3 و ایجاد رقابت سالم بین دانشجویان را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

مسئول سرای قرآنی نگارستان وحی هم نیز با اشاره به برگزاری همه ساله جشنواره قرآنی دانشگاههای مناطق سه کشوری گفت: خوشبختانه امسال تعداد شرکت کنندگان در مرحله نخست این دوره از مسابقات قرآنی، با افزایش چشمگیر دانشجویان روبرو بوده است.

مژگان توفیقی نیز همچنین از ایجاد 7 رشته و بخش جدید به سایر بخشهای اصلی این جشنواره شامل وبلاگ نویسی قرآنی، خوشنویسی، مقاله نویسی، تله تئاتر، پیام کوتاه، ترتیل و ... خبر داد و درعین حال گفت: متأسفانه برخی از این رشته ها جایگاهی در مرحله منطقه ای ندارند و منتخبین این رشته ها از سوی دانشگاهها قبلاً طی آزمونی انتخاب شده اند و مستقیماً به مرحله کشوری راه یافته اند.

وی ارائه مقالات و پژوهشهای قرآنی را از دیگر اتفاقات خوش در این جشنواره یاد کرد و خاطرنشان کرد: در این مرحله نیز سه دانشجوی دانشگاه حکیم سبزواری حائز رتبه شده اند که در صورت برگزیده شدن از سوی هیأت داوران به منطقه کشوری راه خواهند یافت.

وی نیز از برگزاری کلاسهای تخصصی قرآنی برای شرکت کنندگان مرحله مقدماتی دانشگاه حکیم سبزواری خبر داد و اضافه کرد: برگزاری اینگونه کلاسها وکارگاههای آموزشی به لحاظ کمی و کیفی آثار مثبتی را بر روی اندیشه دانشجویان داشته است.

منبع: خبرگزاری محلی سبزوارنیوز

 

گفتنی است حوزه فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری که قرار است در اردیبهشت 93 میزبان جشنواره منطقه ای قرآن کریم در سبزوار باشد، همواره به عنوان یکی از حوزه های برتر فرهنگی در میان دانشگاه های کشور درخشیده است. که از جمله می توان به درخشش انتخاب مدیر فرهنگی این دانشگاه به عنوان مدیر برتر فرهنگی دانشگاه های کشور در سال 92 اشاره کرد؛ که این موضوع باعث شد دانشگاه حکیم سبزواری در ردیف 11 دانشگاه برتر کشور در سال گذشته قرار گیرد.(منبع1) ، (منبع2)

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

ماشین های الکترونیکی در دومین دانشگاه بزرگ شمال شرق کشور مسابقه می دهند

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما