مدرسه دکتر علی شریعتی در زنجان ماندگار شد

خراسان همواره مهد پرورش مردان بزرگی بوده است، که آوازه شهرت و محبوبیت آنان در سرتاسر کشور و جهان پیچیده است.

بزرگانی نظیر حکیم فردوسی ، خواجه ابوالفضل بیهقی ، خیام ، حکیم حاج ملاهادی اسرار سبزواری ، دکتر شریعتی و .... که در دوره های مختلف تاریخی از خاک پر برکت خراسان برخاسته و منشأ خدمات و آثار علمی ، فرهنگی ، هنری و فکری زیادی برای ایران و جهان شده اند.

یکی از نام آورترین مشاهیر خراسان فرزند شایسته سبزوار دکتر علی شریعتی است که اصالتی مزینانی دارد ، اما محبوبیت و شهرت او فقط به خاستگاهش مزینان و داورزن و سبزوار محدود نشده ، بلکه شریعتی یکی از بزرگترین مشاهیر معاصر ایران است که در میان همه ایرانیان (و حتی فراتر از ایران)(منبع1) ، (منبع2) ، (منبع3) محبوب است و به نشانه این محبوبیت در بیشتر شهرهای کشور یک یا چند مکان عمومی و فرهنگی به نام او نامگذاری شده است.

یکی از این مکان ها که به نام فرزند شایسته سبزوار نامگذاری شده است، دبیرستانی است در شهر زنجان که اخیرا در فهرست مدارس ماندگار ایران قرار گرفته است.

روزنامه اطلاعات متن کامل این خبر را به شرح زیر منتشر کرده است:



ثبت دبیرستان دکتر شریعتی زنجان در فهرست مدارس ماندگار کشور

زنجان ـ خبرنگار اطلاعات: دبیرستان دکتر شریعتی زنجان به عنوان یکی از ۲۱ مدرسه ماندگار کشور شناسایی و ثبت شد.
 


عسگری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان مطلب بالا در جلسه شورای آموزش و پرورش افزود: براساس تعریف شورای عالی آموزش و پرورش کشور، مدارسی که دارای شاخص‌هایی مانند قدمت، سابقه آموزشی، اعتبار و پیشینه درخشان علمی و معماری خاص آموزشی باشند، شناسایی و در زمره مدارس ماندگار کشور ثبت می‌شوند، که دبیرستان دکتر شریعتی زنجان نیز با ۵۰ سال قدمت آموزشی به ثبت رسیده است.استاندار زنجان نیز با تاکید بر این که دبیرستان دکتر شریعتی باید براساس شرایط و ضوابط مدارس ماندگار باید نسبت به انتخاب هیأت امناء با شرایط خاص اقدام کند، افزود: هیأت امناء اختیار دارد نسبت به انتخاب مدیر مناسب براساس ضوابط شورای عالی آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهد.انصاری با اشاره به این که ۷۰ درصد هویت علمی شهر زنجان مربوط به دبیرستان امیرکبیر بود، گفت: تخریب دبیرستان امیرکبیر به بهانه بازسازی، اقدامی نادرست از سوی آموزش و پرورش وقت محسوب می‌شود.وی به اجرای برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان استان زنجان اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان بالاتر از کلاس ششم از سوی مدیران مدارس به مراکز کسب و کار مطمئن در سطح شهر معرفی شوند تا علاوه بر کسب درآمد و حرفه‌آموزی، بدون استفاده از ظرفیت‌های آموزش و پرورش اوقات فراغت خود را غنی کنند.

استاندار زنجان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های هنرستان‌های فنی استان تاکید و پیشنهاد کرد: هنرستان‌ها می‌توانند با پذیرش سفارش کار و انجام سفارشات با کمک دانش‌آموزان، هم اوقات فراغت آنها را غنی کنند و هم در کنار کسب و درآمد به آموزش علمی دروس فنی خود بپردازند.

انصاری مشکلات خوابگاه‌های دانشگاه فرهنگیان را یادآور شد و گفت: هیچ ضرورتی برای نگهداری همه دانشجویان در خوابگاه‌ها وجود ندارد، بلکه می‌توان با پذیرش نکردن دانشجویان غیربومی بار خوابگاهی دانشگاه‌های پردیس را کم کرد.

وی کاهش ظرفیت خوابگاهی فرهنگیان به یک سوم تعداد موجود را یکی از راهکارهای پائین‌ آوردن هزینه‌ها و مشکلات خوابگاه‌های دانشگاه فرهنگیان دانست و افزود: با فراهم کردن امکانات رفت و برگشت دانشجویان سایر شهرهای استان، می‌توان از اسکان شبانه‌روزی آنان در خوابگاه‌ها بی‌نیاز شد.

منبع: روزنامه اطلاعات

 

برای مشاهده تصاویر بیشتر از دبیرستان دکتر علی شریعتی در زنجان هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

علی جنتی وزیر ارشاد برای بزرگداشت دکتر شریعتی به سبزوار می آید

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما