جمعه شب های سبزوار با برپایی جشن های آدینه، شاد می شود

رئیس اداره فرهنگی ورزشی سبزوار از برپایی جشن های آدینه در شماری از پارک های عمومی سبزوار در شامگاه هر جمعه و در تعدادی  دیگر از مناسبت ها خبر داد.

اداره فرهنگی ورزشی سبزوار که از حدود 2 سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده است، در این مدت با اجرای چند پروژه مهم فرهنگی در سبزوار از جمله راه اندازی اولین جمعه بازار کتاب به مدت یک سال،  اقدام به برگزاری همایش های سالانه بزرگداشت روز ملی خواجه ابوالفضل بیهقی در اول آبان ، برگزاری همایش بزرگداشت ملاحسین واعظ کاشفی صاحب کتاب مشهور روضه الشهدا، برگزاری چندین جشن و برنامه مفرح فرهنگی و هنری در سبزوار ، اجرای چندین مسابقه و برنامه با محوریت ورزش های همگانی به بخشی از نیازهای فرهنگی و هنری شهروندان سبزواری پاسخ داده است.

خصوصا در بازه زمانی ماه های پایانی سال 91 و ماه های ابتدایی سال 92 که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در یکی از دوره های اوج رکود و سستی خود به سر  می برد، ورود اداره فرهنگی ورزشی شهرداری به بعضی فعالیت های فرهنگی شهرستان ، جای امیدواری و خرسندی بود و از جمله در برگزاری بزرگداشت ابوالفضل بیهقی در اول آبان 91 و 92 هرچند با کم و کاستی هایی همراه بود ، اما اداره مذکور یکی از مهمترین نقش ها را ایفا کرد.

اینک نیز «محمد اختریان» که پس از مهدی مقصودی و حسین ملوندی سومین مدیری است که زمام امور اداره فرهنگی ورزشی شهرداری  سبزوار را به دست گرفته است تصمیم دارد با برگزاری جشن های آدینه ، آخرهفته هایی شاد و مفرح برای شهروندان سبزوار در تابستان 93 فراهم آورد تا شاید بتواند مشکل دیرینه نبود فضاها و برنامه های تفریحی برای سرگرمی خانواده های سبزواری در ایام تعطیل  به ویژه جمعه ها را اندکی برطرف سازد.

البته اسرارنامه هنوز از کم و کیف برنامه هایی که اختریان وعده آن را داده ، مطلع نیست وحتی این نگرانی  وجود دارد که مانند جشن های مفصل و متعددی که مسعود پسندیده یکی از اعضای شورای شهر برای ایام نوروز 93 قول داده بود (منبع) و بعداً خبری  از اجرای بسیاری از آن ها نشد، جشن های آدینه نیز به دست فراموشی سپرده  شوند!

اما شهروندان سبزواری فعلا باید امیدوار باشند اختریان بتواند با اجرای صحیح جشن های آدینه در سبزوار، بر کارنامه موفقیت آمیز اداره فرهنگی ورزشی شهرداری در دو سال گذشته نمرات مثبت جدیدی را اضافه  کند.
اسرارنامه در ادامه به انتشار متن کامل اظهارات محمد اختریان  درباره برگزاری  جشن های آدینه می پردازد که در وبسایت شهرداری سبزوار منتشر شده است:
 

با پیشنهاد اداره فرهنگی ورزشی شهرداری صورت می گیرد:

اجرای برنامه های فرهنگی جشن آدینه با مشارکت بخش خصوصی

رئیس اداره فرهنگی ورزشی شهرداری سبزوار گفت: اداره فرهنگی ورزشی شهرداری با رویکرد افزایش مشارکت بخش خصوصی در زمینه های فرهنگی و تفریحی گام های موثری را در این رابطه بر خواهد داشت.
 
به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمد اختریان با بیان این مطلب افزود: این اداره در تلاش است بتواند از طریق همکاری با بخش خصوصی به عنوان سرمایه گذار و بازوی اجرایی، فعالیت های موثرتری را برای شهروندان به انجام برساند.
 
وی اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و آغاز ایام فراغت شهروندان این اداره نسبت به اجرای برنامه های فرهنگی با عنوان"جشن آدینه" به صورت هفتگی اقدام کرده است.
 
اختریان ادامه داد: پارک های سلامت، باغ ملی، بلوک 2 توحید شهر و پارک های حاشیه شهر و مناطق الحاقی جدید در مناسبت های مختلف مذهبی و ملی از جمله مکان هایی هستند که در روزهای جمعه هر هفته بعد از نماز مغرب و عشا برنامه های نمایشی و ورزشی، کار کودک، مسابقات ویژه گروه های سنی خردسالان، نوجوانان و بزرگسالان، تواشیح، منقبت خوانی، ضرب باستانی، و... در آن به اجرا در خواهد آمد.
 
رئیس اداره فرهنگی ورزشی شهرداری سبزوار با تاکید بر اینکه مشاركت و تعامل براي موفقيت در برنامه هاي فرهنگي ضروري است، اظهار داشت: يكي از مسائل مهم در حوزه فرهنگي عملكرد جمعي و عمومي است، دراين راستا اگر برنامه هاي حوزه فرهنگي با مشاركت بخش خصوصی اجرايي شود، شاهد عملکرد بهتری خواهیم بود.

 منبع: پرتال شهرداری سبزوار

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

 چرا سبزوار شهر پاک و سبز ایرانی است؟ 

نظرت را بنویس
comments

با سلام لطفاً اسامی را صحیح درج فرمائید .محمد اختریان ، حسین ملوندی
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما