آمار عجیب در مورد پرتردد ترین فرودگاه های کشور

پرترددترین فرودگاه های کشور در سال 90 معرفی شدند.
در حالی که منابع مختلف خبری از سوددهی اقتصادی تنها سه فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران ، امام خمینی تهران و شهید هاشمی نژاد مشهد خبرمی دادند و در برخی مواقع نیز فرودگاه های چند کلان شهر دیگر کشور نظیر اصفهان ، شیراز و تبریز را جزء فرودگاه های با وضعیت مطلوب اعلام می کردند ، روزهای گذشته انتشار یک خبر عجیب ، در مورد پرتردد ترین فرودگاه های کشور آمارهای جدیدی را مطرح کرد که می تواند به نوعی با خبرهای قبلی در مورد فرودگاه های سودده اقتصادی کشور منافات داشته باشد.
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه روز دوشنبه 5 تیرماه جاری خبرگزاری معتبر ایسنا اقدام به انتشار گزارشی کرد که طبق آن فرودگاه قشم ، به عنوان پرترددترین فرودگاه کشور در سال 90 معرفی شده و فرودگاه های امام خمینی تهران و کیش رتبه های دوم و سوم  را برحسب تردد از گمرک ها در همین سال به خود اختصاص دادند.
این گزارش تعداد تردد فرودگاه قشم را در سال 90 ، پنج میلیون و 618 هزار و 287 مورد عنوان کرد که بیشترین تردد در میان فرودگاه های کشور است.
همچنین رقم نزدیک به 5 میلیون تردد برای فرودگاه امام خمینی آن را در ردیف دوم فرودگاه های کشور قرار داد و فرودگاه کیش با بیش از دو میلیون و 700 مورد پرواز رقم سوم کشور را به خود اختصاص داده است.
بخش های دیگری از همین گزارش ایسنا رده‌های چهارم تا دهم پرترددترین فرودگاههای کشور را بر حسب تعداد تردد از گمرکها در سال قبل را در تصرف شهرهای مشهد، مهرآباد، شیراز، اصفهان، تبریز، ساری و اهواز نشان  داد.
نکته تعجب برانگیز این گزارش در این است که فرودگاه قشم حتی از دوفرودگاه موجود در تهران نیز پرتردد تر بوده است. که هرچند بدانیم قشم یک شهر تفریحی وتجاری وگردشگرپذیر است ، لیکن به سختی می توان تصور کرد تردد فرودگاه این جزیره کوچک در جنوب کشور از فرودگاه های شهرهای میلیونی تهران و مشهد با این حجم کلان مسافرت های سالیانه بیشتر باشد ، لیکن ظاهراً چاره ای جز این نیست که آمار منتشر شده از این خبرگزاری شناخته شده ملی را بپذیریم.
در این میان فرودگاه بین المللی سبزوار با 6 روز پروازهفتگی رفت و برگشت به تهران و دو روز پرواز رفت و برگشت ماهانه به مقصد بغداد پایتخت کشور عراق مانند بسیاری از دیگر فرودگاه های ایران در حال حاضر سهم موثری از میزان ترددهای هوایی داخلی و خارجی کشور ندارد .
 با این وجود و با توجه به روند رو به رشد و امیدوار کننده ای که این فرودگاه در چندسال گذشته طی کرده است ، می توان برای آن آینده ای روشن را متصور شد.  فرودگاه سبزوار که در اوایل دهه 80 راه اندازی شده است ، پس از فرودگاه مشهد اولین و تنها فرودگاه بین المللی استان است که حوزه حدوداً یک میلیون وپانصد هزار نفری مردم شهرستان های حوزه سبزوار از جمله خوشاب ، داورزن ، جوین ، جغتای ، فیروزه ، بردسکن ، خلیل  آباد ، نیشابور و ششتمد را در بر می گیرد.
این فرودگاه همچنین به خاطر فاصله مناسب تا شهر مشهد ، اخیراً به عنوان پشتیبان فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد معرفی  شده است که خود امتیاز مهمی برای توسعه و نیز توجیهی برای ضرورت وجودفرودگاه بین المللی سبزوار فراهم آورده است.
طبق اعلام منابع رسمی فرودگاه سبزوار تنها در نوروز سال 91 با افزایش 77 درصدی پروازها مواجه بود. که به نظر می رسد این رقم به سرعت در حال افزایش باشد . چرا که پیش بینی شده است با توجه به استقبال مناسب مسافران ، پروازهای این فرودگاه تا پایان امسال به مقصد تهران به صورت روزانه درآید و نیز در آینده نزدیک پروازهای حج عمره نیز از این فرودگاه انجام خواهد شد.
ضمناً با توجه به توانمندی های خاص دانشگاهی ، اقتصادی ، تاریخی وفرهنگی سبزوار در شمال شرق کشور که پس از مشهد مقدس جایگاه اول را در میان شهرهای سه استان خراسان شمالی ، جنوبی  و رضوی به خود اختصاص داده است ، فرودگاه سبزوار در داخل کشور احتمالاً می تواند پروازهای پراستقبالی به دیگر شهرها از جمله کیش و قشم ، اصفهان ، شیراز ، بیرجند و چابهار داشته باشد.که البته تحقق این موضوع به همکاری و برنامه ریزی صحیح مسئولین مربوطه و حمایت های مردمی بستگی دارد.
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
فرودگاه بین المللی سبزوار / سرمایه عظیم ملی
نظرت را بنویس
comments

امیر مسکنی

در جواب دوست گرامی جناب آقای محمد : نه سبزوار جزو نیشابوره و نه نیشابور جزو سبزوار اینجا منظور از حوزه ؛ حوزه پروازی است که چون تنها فرودگاه موجود همین فرودگاه سبزواره این شهر ها هم توی این حوزه قرار می گیرند

بهروز

خب حتما نیشابور فرودگاه داره و سبزوار جزو نیشابوره دیگه؟؟؟؟؟؟ من به اسرارنامه پیشنهاد میدم کلا هیچوقت هیچ جا اسمی از شهرستان همجوار نیار و تو نقشه هاتم دایرتو وقتی به نیشابور رسید منقطع رسمش کن اقا اسمشو نیارین دیگه!!!!!!!!!!!!!اه اه اه نظرات منم لطفا تایید کنید باور کن نه فحش دادم نه توهین کردم نه افترا زدم به کسی

محمد

نیشابور جز حوزه سبزوار یا سبزوار جز حوزه نیشابور؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما