معاون استاندار و فرماندار سبزوار گفت:

سبزوار مهد ورزش و مهد قهرمانان ورزشی بسیار در رشته های مختلف است

صبح روز پنج شنبه با سخنرانی معاون استاندار و فرماندار شهرستان سبزوار، همایش ملی ورزش و سلامت در تالار استاد محمد تقی شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری، آغاز به کار کرد.

مهندس شعبانی، در جمع کثیری از مهمانان، اساتید، دانشجویان و مسئولان، ترویج و گسترش فرهنگ ورزش و خصوصا ورزش های همگانی را از اولویت های دستگاه های ذیربط برشمرد و با اشاره به ارزش والای توسعه ورزش های همگانی، افزود:

” ترویج ورزش و بسط و توسعه فرهنگ ورزش کردن، صحت و سلامتی جامعه را در پی داشته و باعث می شود تا بسیاری از هزینه های پزشکی و بخش درمان کاهش یابد، همچنانکه بسیاری از بیماری ها به دلیل کم تحرکی و عدم فعالیت مناسب صورت می گیرد، ترویج فرهنگ ورزش به نوعی سرمایه گذاری و بیمه افراد است.”

فرماندار سبزوار، با اشاره به پشتوانه وسیع و نیروی فعال و جوان این شهرستان، سبزوار را مهد ورزش و مهد قهرمانان بسیار ورزشی در رشته های مختلف برشمرد که بایستی بتوان از این پتانسیل موجود بهترین بهره ها را در رشد و توسعه ورزش در بین آحاد مردم و خصوصا جوانان برد.

*

نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش اظهار داشت:

” اینگونه همایش ها از نوع همایش های ضروری است که می تواند انگیزه های تمام دستگاه ها را نسبت به ورزش بر انگیزاند.”

دکتر محسنی، حرکت نوین ایجاد شده در وزارت بهداشت مبتنی بر رشد و گسترش فرهنگ پیشگیری را بسیار مطلوب دانست و افزود:

ورزش از مهم ترین عوامل پیشگیری از بیماری هاست وعامل مهم مبارزه با انواع بیماری ها به شمار می آید.”

وی همچنین اظهار امید واری کرد که مجلس شورای اسلامی و دولت نیز با تصویب قانون های دقیق بتوانند گامی در جهت نهادینه کردن ورزش در جامعه بردارند.

وی هزینه های بیماری ودرمان را بر وضعیت اقتصادی مردم به گونه ای برشمرد که می تواند شیوه اقتصادی  زندگی را تغییر دهد.

*

نصراله زاده، رئیس اداره ورزش و جوانان و رئیس همایش ملی ورزش و سلامت نیز طی سخنانی با اشاره به تعامل مثبت میان این اداره با دانشگاه های سبزوار در برگزاری همایش های علمی، هدف از برگزاری آن را رشد و توسعه ورزش و نشاط در بین عموم مردم وافزایش سطح آگاهی مردم در حوزه های مختلف ورزشی، تشویق آحاد جامعه به انجام فعالیت های بدنی منظم، ایجاد همفکری و تعامل بیشتر بین سازمان ها، نهادها و بخش خصوصی برای توسعه ورزش در جامعه و آشنایی ورزشکاران و مربیان با یافته های جدید علوم ورزشی عنوان کرد.

*

دبیر علمی همایش ملی ورزش و سلامت نیز در این همایش با تاکید بر ترویج فرهنگ ورزش در جامعه گفت:” انسان سالم محور توسعه و پیشرفت است.”

دکتر سید علیرضا حسینی کاخک افزود: یکی از بهترین، کارآمدترین و کم هزینه ترین روش های پیشگیری و درمان بیماری ها، پرداختن به امر ورزش است.

وی برگزاری همایش ملی ورزش و سلامت را در راستای افزایش آگاهی مردم در حوزه های مختلف ورزشی عنوان کرد و گفت: یکی از محورهای این همایش کاربردی کردن مطالب جدید علمی و ارائه آنها بهعلاقه مندان و ورزشکاران است.

وی همدلی و هم سویی مسوولان و مشارکت و حضور پررنگ بخش خصوصی را علاوه بر کاربردی شدن مطالب علمی در حوزه علوم ورزش

از جمله مزیت های مهم همایش ملی ورزش و سلامت در سبزوار عنوان کرد.

همچنین در این همایش دو روزه، کارگاه های آموزشی با موضوع دیابت و ورزش، تمرینات مقاومتی ویژه تندرستی، استعدادیابی ورزشی، بیماری های قلبی و ورزش، حرکات اصلاحی، روش های آرام سازی و تمرینات ذهنی، ورزش بانوان و اندازه گیری شاخص های تندرستی در کنار سخنرانی های آزاد، برگزار شد.

منبع: وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری: هنر و ادبیات در ترویج فرهنگ نقش سازنده ای دارد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما