پیشنهاداتی که شهرداری سبزوار را به موفقیت نزدیک تر می کند ...

وبسایت شهرداری سبزوار در ماه های اخیر به یکی از سایت های فعال و قابل قبول اداری در دیار سربداران تبدیل شده است.
این وبسایت که با طراحی جدید خود فضایی بسیار زیبا و کاربردی را در اختیار مخاطبینش قرار می دهد ، در اکثر روزهای هفته با انتشار یک یا چند خبر یا گزارش تصویری یا متنی در حوزه فعالیت های شهرداری آماده بازدید همشهریان سبزواری و دیگر مخاطبینی است که به اخبار و رویدادهای دارالمومنین سبزوار علاقه مندند.
بنا بر اطلاعات مجله اینترنتی اسرارنامه مدیریت وبسایت شهرداری سبزوار برعهده یکی از خبرنگاران توانمند همشهریمان خانم سمانه علی اکبری است که قبلاً در دوران اوج فعالیت سبزوارآنلاین با این پایگاه خبری شناخته شده شهرمان ، همکاری می کرد.
اینک علی اکبری به جمع کارکنان روابط عمومی شهرداری سبزوار پیوسته تا با توان و تجربه خود ، وبسایت شهرداری سبزوار را که در ماه های گذشته عملکرد رضایت بخشی از خود به نمایش گذاشته است ، اداره کند.

مقصودی ، شهرداری در مسیر موفقیت
حسین مقصودی که فعالیت خود را در شهرداری از شهریور ماه سال 90 آغاز کرده است ، تا کنون منشأ فعالیت های عمرانی خوبی در دارالمومنین سبزوار شده است. اقدام به احداث یا تسریع در احداث چند پارک و فضای سبز در محدوده شهر سبزوار ،  ساخت و نصب چند المان خاص فرهنگی ، نورپردازی میادین ، بازگشایی چند خیابان قدیمی و کمک به روانسازی ترافیک شهر، همه گوشه هایی از افتخارات این شهردار موفق سبزوار است که در نخستین ماه های حضور خود در این پست لوح تقدیر یونسکو را در همایش "هزارشهر هزارزندگی" درشهر اصفهان دریافت کرد.

انتقادی که به مقصودی وارد است (جای خالی اقدامات فرهنگی !)
 با وجود همه فعالیت های موفق حسین مقصودی در حوزه شهرداری سبزوار ، بر عملکرد وی انتقاداتی نیز وارد است.
از جمله عده ای معتقدند مقصودی همه توان و همت خود را صرف اجرای پروژه های عمرانی و  اصلاح و زیباسازی مبلمان شهری کرده است. حال آنکه یکی از حوزه های مهم شهرداری ها ، فعالیت های فرهنگی است که تا کنون در این زمینه از شهرداری سبزوار اقدام خاصی مشاهده نکرده ا یم.
این حضور کمرنگ شهرداری سبزوار در عرصه فعالیت های فرهنگی در حالی است که شهر سبزوار درحال حاضر در برخی زمینه های مربوط به فرهنگ عمومی نیاز به اقداماتی جدی دارد. متأسفانه وجود فرهنگ ضعیف ترافیک ، سطح پایین مطالعه ، شناخت کم از تاریخ ارزشمند بومی و عدم آشنایی با فرهنگ و ارزش های محلی در مردم سبزوار ، همه بخش هایی از کمبودهای فرهنگی در این شهر تاریخی را نشان می دهند که انتظار می رود ، شهرداری سبزوار به همراه سایر نهادهای مربوطه در این زمینه اقداما لازم را به انجام برساند.
البته در حوزه عمرانی هم فعالیت های شهرداری سبزوار کاملاً طبق برنامه پیش نرفته است که می تواند در صورت ادامه این روند ، خود به انتقادی نسبت به عملکرد مقصودی تبدیل شود. مقصودی قبلاً نسبت به احداث باغ ایرانی فدک تا نیمه اردیبهشت سال جاری، تأسیس و راه اندازی شهربازی جدید سبزوار در محل پارک شهدای گمنام در اوایل سال 91 وعده های محکمی داده بود. اما اینک با تأخیر چندماهه در احداث باغ ایرانی فدک و تأسیس و تجهیز شهربازی جدید سبزوار مواجه هستیم ، که این دو موارد و موارد مشابه امتیازات مثبتی برای عملکرد شهرداری سبزوار محسوب نمی شوند.
با این حال از نگاه مجله اینترنتی اسرارنامه مقصودی را تا به ا ینجای کار باید شهردار موفقی دانست. چرا که انجام تعداد زیادی از پروژه های عمرانی و زیباسازی مبلمان شهری که به تعدادی از آنها در سطرهای بالا اشاره کردیم ، در مدت کمتر از یک سال خود اقدام تحسین برانگیز و کم سابقه ای از جانب شهرداری سبزوار محسوب می شوند.
موفقیت شهرداری سبزوار چگونه ادامه پیدا خواهد کرد؟
و این موفقیت می تواند تا جایی ادامه داشته باشد که تعریف و تشکرهای مردم سبزوار از عملکرد شهرداری باعث ایجاد غرور کاذب و فاصله گرفتن شهردار و تیم وی از مردم نشود.
پیشنهادات اسرارنامه برای شهرداری سبزوار
در پایان مجله اینترنتی اسرارنامه برای شهردار سبزوار و تیم همراه وی پیشنهاداتی داردکه در صورت انجام این پیشنهادات خدمات فرهنگی و عمرانی موثر وماندگاری از جانب شهرداری برای شهر سبزوار به یادگار خواهد ماند و این شهرداری را به موفقیت نزدیک تر خواهد کرد :
1-  راه اندازی نشریه ای تخصصی در حوزه فعالیت های شهرداری سبزوار. هرچند هم اکنون شهرداری سبزوار از وبسایت پرکار ونسبتاً پرمخاطبی برخوردار است ، لیکن برای اطلاع رسانی به همه قشرهای مردم که ممکن است هنوز بسیاری از آنان کاربران اینترنت نباشند ، چاپ و انتشار نشریات کاغذی بسیار ضروریست.
2- اقدام در جهت احیا و بزرگداشت قیام  سربداران که به عنوان یکی از افتخارآمیز ترین برگ های تاریخ سبزواروحتی تاریخ چندهزارساله ایران محسوب می شود. قیام سربداران که در بستر شهر شیعه سبزوار و به رهبری شیخ خلیفه مازندرانی و دیگر رهبران سبزواری و غیر  سبزواری این قیام به وقوع پیوست ، توانست برای مدت بیش از نیم قرن در مقابل حمله ویرانگرانه مغولان مقاومت کند و اولین حکومت مردمی شیعه ایران را در سبزوار و  نواحی اطراف آن برقرار نماید.
بنابراین قیام سربداران به عنوان یک هویت محلی اصیل وارزشمند برای سبزوار محسوب می شود. لذا شهرداری و دیگر نهادهای مدیریتی شهر سبزوار باید از طریق برگزاری سمینارهای تخصصی وجشنواره های فرهنگی و هنری ملی یا منطقه ای با موضوع نهضت سربداران ، چاپ کتب  و  بروشورهای فرهنگی ، برپایی نمایشگاه های متعدد ، ساخت المان های فرهنگی متعدد و ... در جهت احیا و معرفی این برگ زرین از افتخارات تاریخی سبزوار اقدام نماید. ادارات دیگری نظیر میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری ، ارشاد اسلامی سبزوار ، شورای شهر و ... می توانند در  این زمینه در کنار شهرداری نقش های موثری را ایفا کنند.
3- توجه و احیا سوغاتی های ارزشمند سبزوار به ویژه کلوچه زنجفیلی به عنوان سوغات طلایی سبزوار که در دیگر شهرهای کشور طرفداران زیادی دارد اما تا کنون معرفی صحیحی از این سوغات ارزشمند شهرسبزوار صورت نگرفته است. در اجرای این مورد نیز به جز عزم و اراده شهرداری همکاری و همیاری سایر مردم و دستگاه های اجرایی مورد نیاز است.
4- تسریع در احیا آرامگاه اسطوره ای سهراب . مدتی قبل خبرهای بازسازی و احیا آرامگاه سهراب پسر رستم در محوطه شهرداری سبزوار  مطرح شد. اما متأسفانه پس از اعلام و ارسال فراخوان این پروژه ، تا کنون هیچ اقدام عملی خاصی در این زمینه مشاهده نشده است.
اگر شهردار فعلی سبزوار بتواند پس از سالها مقبره اسطوره ای سهراب ، قهرمان جوان یکی از غمناک  ترین داستان های شاهنامه فردوسی را از مظلومیت طولانی مدت خود در  آورد و به مکانی فرهنگی وگردشگری تبدیل کند، اقدامی تا همیشه ماندگار را درعرصه فرهنگ و تمدن کهن سبزوار شهر دیرینه های پایدار وایران عزیز و اسلامی از خود به یادگار گذاشته است.
5- تسریع در تجهیز شهربازی جدید سبزوار و احداث سایر پارک های محله در این شهر . متأسفانه سبزوار در طول دهه های گذشته به خاطر کم توجهی مجموعه مدیران  ارشد شهری به ساماندهی فضای سبز و عدم ایجاد فضاهای تفریحی سالم و مناسب با فقر شدید محیط های گردشگری و پارک های زیبا در داخل شهر مواجه است. این درحالی است که سبزواربه عنوان اولین قطب دانشگاهی شمال شرق کشور پس از مشهد مقدس همه ساله پذیرای تعداد زیادی دانشجوی غیربومی از سرتا سر کشور است. در چنین شرایطی اگر کمبود فضاهای تفریحی  و گردشگری در سبزوار احساس شود ، تأثیرنامطلوبی ازاین شهر تاریخی خراسان در ذهن دانشجویان و مسافران آن حک خواهد شد. لذا به جاست شهرداری و سایر دستگاه های مربوطه در شهر سبزوار نسبت به جبران این نقطه ضعف جزئی اما موثر ، همه همت و تلاش خود را مبذول دارند.
موفقیت و بهروزی همه تلاشگران عرصه عمران و آبادانی دیار سربداران را از خدای بزرگ خواستاریم.


ضمیمه مخاطبین
در انتظار : با عرض سلام امیدواریم شهردار محترم فکری به حال پرسنل فداکار اداره منابع طبعیعی نمایند و با رفع موانع قانونی و صدور مجوز های لازم برای ساخت و ساز این اراضی قدم موثری در این زمینه بردارند. لازم به ذکر است که اراضی مذکور در سال 1374 توسط شرکت تعاونی وقت به آنها واگذار گردید تا طی مراحل قانونی صاحب خانه شوند.


کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
تلاش موفق شهردار سبزوار برای تحقق وعده ها
نظرت را بنویس
comments

goli

سلام لطفا اسم این واژه سبزوارگردی را تغییر دهیید به دلیل این که تداعی کننده واژه نا به هنجار ولگردی می باشد با سپاس

goli

ba salam zemne arze khaste nabashid, pishnahad mikonam baraye be movafaghiyat resandane shahre tarikhiyetan az tarikh ebrat begirid vagr na shoma ham be zodi be tarikh mipeyvandid va tarikhi mishavid. ba in eghdamate be hich kojaye 2naya nemiresid. negahi be shahrhaye mohem dar 2naya biyandazid ta ramz movafaghiyat va jahani shodan ra biyamozid.

برقبانی

سلام دوست عزیز و بزرگوار امیدوارم حالتون خوب باشه و ما رو از دعای خیرتون محروم نکنید. با مطلبی با عنوان(فقط به خاطر شما!!!(خطاب با مسئولین و ...)منتظر حضور و نظرتون هستم. اللهم عجل لولیک الفرج ایشالله شهید شی. شهادت بنده ی حقیر التماس دعا

در انتظار

با عرض سلام امیدواریم شهردار محترم فکری به حال پرسنل فداکار اداره منابع طبعیعی نمایند و با رفع موانع قانونی و صدور مجوز های لازم برای ساخت و ساز این اراضی قدم موثری در این زمینه بردارند. لازم به ذکر است که اراضی مذکور در سال 1374 توسط شرکت تعاونی وقت به آنها واگذار گردید تا طی مراحل قانونی صاحب خانه شوند.

همکار

اعضای محترم و کوشای مجله اینترنتی اسرار نامه با سلام و احترام. ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، مطلب شیوای شما را به بحث و بررسی نشستیم، ضمن تقدیر از حسن نیت شما، پیشنهادات و انتقادات بجای شما بدون هیچ کم و کاستی خدمت شهردار محترم انتقال داده خواهد شد و نتیجه نیز در اسرع وقت به مجله وزین اسرار نامه برای انعکاس خبری اعلام خواهد شد. ضمنا امروز 10 تیرماه سومین نشست خبری شهردار با اصحاب رسانه شهرستان ساعت 18 در محل سالن جلسات برگزار خواهد شد لذا از خبرنگار محترم مجله اینترنتی اسرارنامه برای حضور در نشست خبری دعوت به عمل می آید. با تشکر روابط عمومی شهرداری سبزوار

زضا

خانم علی اکبری اسمش سمانه هست نه رویا ، لطفاً اصلاح نمائید.

امیر مسکنی

ای کاش دوستان شرای شهر زودتر به این نتیجه می رسیدند و این همه مدت شهر بلاتکلیف نبود و امیدوارم سال آینده ، کسانی که قراره به شورا وارد بشن ؛ به این گروه اطمینان کنند و حداقل در زمینه مدیریت شهری ثبات داشته باشیم. -- من به عنوان کسی که همیشه منتقد شهرداری بودم در زمینه رسیدگی به مناطق پائین شهر امروز خوشحالم که خیلی از خیابان هایی که سال ها بود به صورت خاکی واگذار شده بود آسفالت شده ؛ چندین پارک ایجاد شده و حتی وسائل ویژه ورزشی هم در این پارک ها نصب شده -- کاش دوستان در شهرداری فکری به حال تناسب نام میادین و خیابانها هم بکنند البته اگر شد مطلبی (شاید طنز )در اینباره ارسال می کنم. بلکم دوستان نگاهی بکنند...
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما