گفتگویی با حاجیه خانم «ساعت سلطان» معروف به «باجی ساعت» خادم پیشکسوت قرآنی در سبزوار

هستی اسلام نژاد خبرنگار افتخاری اسرارنامه این بار برای بخش چای داغ این مجله یکی از بانوان موفق سبزواری در زمینه فعالیت های مذهبی و قرآنی را سوژه خود قرار داده است و به مصاحبه جالب و مفصلی با این بانوی پیشکسوت پرداخته.

بسیاری از سبزواری ها، با نام «باجی ساعت» به عنوان یک معلم قدیمی قرآن در این شهر آشنا هستند.اما شاید جزئیات زیادی درباره او ندانند. اینک اما در گفتگوی مفصل هستی اسلام نژاد با این بانوی خادم قرآن کریم در دارالمومنین سبزوار بیشتر با وی آشنا خواهید شد:

بارها درباره خانمی که در گذشته های نه چندان دور به طور سنتی و مکتب خانه ای، در منزل شخصی اش قرآن را آموزش می داد تعاریف زیادی شنیده بودم. بسیاری از شاگردانی که زیر دست او آموزش های قرآنی دیده اند امروز مردان وزنان زندگی های خود هستند و بعضی هایشان تحصیلات عالیه دانشگاهی را تجربه کرده ودر سمت های بالایی شاغل شده اند.

خیلی دوست داشتم ایشان را که در بین عموم مردم به «باجی ساعت» معروف هستند ، از نزدیک ببینم و در باره گذشته او و روش تدریسش بدانم.
به همین دلیل ،بعد از پرس و جوهای زیاد بالاخره، به کمک دوست خوبم سرکار خانم شمخالی که در گذشته از شاگردان حاجیه خانم بود موفق شدم آدرس منزل ایشان را پیدا کنم.
خیابان بیست وچهار متری انقلاب، انقلاب 14.

از قبل با پسرشان که از اساتید دانشگاه علوم پزشکی سبزوار هستند تماس تلفنی داشتم، آقای خمیرچی گفتند: مادرم به دلیل کهولت سن، بیشتر وقت خود را در منزل به عبادت و راز ونیاز با خداوند می گذزاند.
با هماهنگی آقای خمیرچی روز یک شنبه صبح، ساعت 9 جلو در منزل ایشان بودیم. زنگ زدم. خانمی در را باز کرد و گفت: من همسایه حاجیه خانم هستم بفرمایید بالا.

برای مطالعه متن کامل این گفتگو هم اکنو روی اینجا کلیک کنید.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما