مَردُمانه ...

یکی افتخارات اسرارنامه از نخستین روزهای شروع به کار تا به امروز برقراری ارتباط متقابل و موثر با مخاطبین محترم خود بوده است. به گونه ای که گاهی اوقات در پایین مطالب منتشرشده توسط اسرارنامه برخی از مخاطبین عزیزمان که با آن مطلب موافق یا مخالفند ، با اظهار نظراتی مفصل عقاید خود را با ما و دیگر مخاطبین اسرارنامه در میان می گذارند. که گاهی این اظهار نظرات آنقدر طولانی و پی در پی می شود که از لابه لای آنهامی توان چندین مقاله دیگر استخراج کرد .
البته اسرارنامه نیز همواره تمامی نظرات ارسال شده را تا آنجا که خط قرمزهای فرهنگی و اجتماعی و مذهبی جامعه نشکسته باشند ، تأیید کرده و یا خود به آنها پاسخ داده یا ارائه پاسخ را به دیگر مخاطبین گرامی سپرده است.
لیکن برخی از نظرات به خاطر پیام ها و مسائل مهمی که مورد اشاره قرار داده اند ، ارزش آن را دارند که به انتشار عمومی درآیند.
در این بخش تصمیم داریم تعدادی از نظرات مخاطبین عزیزمان را که از حدود یک ماه گذشته تا کنون برای اسرارنامه ارسال کرده اند ، و هریک حاوی نکات مهمی بوده است ، انتشار دهیم.
امید که از این به بعد نیز شما گرامیان با ماه همراه باشید و اسرارنامه را وسیله ای امن و آسان برای انتشار افکار و عقاید خود بدانید.



کنجاوقلی خان نام مستعار یکی از همشهریان خوش قلم و فرهیخته ماست که پس از انتشار مطلب قصه فراموش شدگان در بخش رویدادهای اسرارنامه اقدام به ارسال نظری کرد که تکمیل کننده متن مطلب قصه فراموش شدگان بود.قصه فراموش شدگان به انعکاس گلایه مندی جمعی از فرهنگیان بازنشسته سبزوار اختصاص داشت که از بی توجهی مسئولان آموزش و پرورش به شدت دلخور شده بودند.
متن پیام : کنجکاوقلی خان را در اینجا منتشر می کنیم :
اینجانب کنجکاوقلی خان طاقت نیاوردم و سری به کانون فرهنگیان بازنشسته زدم در مسیر ورودی یک دست مبل 60 تا70 سال قبل خودنمایی می کرد با مقدار زیادی خاک که رویش نشسته بود . بعد داخل اتاقی شدم که بسته های کاغذ با حروف الفبا آنجا بود بعضی ها نوشته شده بود احکام سال 91 و روی بعضی هم نوشته شده بود حقوق خرداد ماه . کسی هم نبود که به من بگوید چیکاره ای چند بازنشسته محترم آمدند و بدون هیچ ادعا و اعتراضی سر پا ورق زدند و آنجه لازم داشتند به سختی پیدا کردند و هیچ مسئولی هم برای جوابگویی آنها وجود خارجی نداشت. 
خدا یی که من خیلی شرمنده شدم . جناب سردبیر اسرار نامه شما هم اگر رسیدید سری به این خاموشکده بزنید.
پیوند مطلب : قصه فراموش شدگان

 منتظر در لیست نوبت هم یکی از همشهریان سبزواری است که در بخش نظرات همان مطلب قصه فراموش شدگان نظر خود را ارسال کرد و به همه مسئولین فعلی آموزش و پرورش که نسبت به بازنشستگان فرهنگی بی توجهی می کنند هشدار داد : دوران بازنشستگی شما نیز روزی فرا می رسد ، پس به خاطر خودتان هم که شده از همین حالا احترام به بازنشستگان و پیشکسوتان را در جامعه ترویج کنید.
متن پيام: من که از این متن به شدت متأثر شدم بخصوص از مظلومیت این فداکاران بی دریغ که بر گردن همه ما حق دارند وبا کمال تأسف ما از آنها غافل شده ایم. ولی تعجب می کنم از غفلت مسئولین آموزش و پرورش که یک روز هم نوبت خودشان خواهد شد و بازنشستگی آنها هم فرا خواهد رسید و گذرشان به چنین مکانی می افتد .
 آیا اداره آموزش و پرورش نمی تواند با صرف مبلغی در خور شأن و منزلت معلمین پیشکسوت عزیز مان محیطی آبرومندانه برای ایجاد حس غرور و خرسندی ایشان فراهم سازد؟ تا جایی که من فرهنگی می دانم بودجه خوب و کافی جهت اضافه کاری های آنچنانی و حق بازدید و برگزاری اردوهای تفریحی در اختیار دارند که با اختصاص درصد ناچیری از آن یا با کمک گرفتن از صندوق بازنشستگی می توانند از عهده ی این امر مقدس بر آیند در ضمن در روز معلم امسال هیچگونه قدردانی از این عزیزان هم به عمل نیامد. که واقعا هم در زمره ی فراموش شدگان قرار داشتند.

پيوند مطلب: قصه فراموش شدگان


نظردهنده عزیزی با نام شهریار در پایین مطلب از این به بعد بگوییم : شهرستان داورزن و در دنباله برخی اظهار نظرات مشکوک که انگار اتحاد و همبستگی مردم شهرستان های 6 گانه دیار سربداران را نشانه گرفته بود چنین اظهار نظر کرد :
روحیه مردم این خطه(غرب خراسان)اینه که وقتی احساس کنند یک بیگانه قصد تفرقه افکنی داره صد برابر متحد میشن حتی اگه مشکلاتی با هم داشته باشن موقتا فراموش میکنند و یکدل و یکصدا به دنبال هدفشون میرن.پس شما دوست عزیز بهتره وقتتو بیشتر هدر ندی و بری به شهر خودت برسی
البته ما برای اکثریت نیشابوریهای عزیز احترام بسیار زیادی قائلیم و براشون ارزوی موفقیت داریم

نظردهنده گرامی دیگری نیز با نام خراسان در پایین مطلب  یادی از یک سریال تلویزیونی به بهانه سالروز نهضت سربداران خراسان در سبزوار و در دنباله همان اظهار نظرات مشکوکی که در مورد بالا اشاره شد چنین نظری ارائه داد : 
 از اسرارنامه درخواست دارم که در این مقطع حساس بسیار دقت کنید.و مراقب افراد تفرقه افکنی که هویتشون برای همه مشخصه باشید.زیرا امروز بیش از هر زمان دیگری به هدفمون نزدیک هستیم و بدخواهان از موضوع اگاهند و به دنبال ایجاد مشکل.و گرنه بر هیچ کس پوشیده نیست مردم غرب خراسان با هم یکدل و متحدالهدف هستند و هیچگاه چنین سخنانی به زبان نمی اورند.لطفا در مورد این گونه نظرات روشنگری کنید

نظردهنده دیگری با نام هشدار برای دیار سربداران نیز به نظرات ارسال شده برای مطلب یادی از یک سریال تلویزیونی به بهانه سالروز نهضت سربداران خراسان در سبزوار چنین واکنش نشان داد :
از اینکه همیشه افتخارات و مسائل مهم فرهنگی منطقه سر بداران را یادآوری می کنید و هشدارهای خوبی میدهید سپساگزاریم.
فقط باید خیلی مراقب این باشیم که مبادا کسانی که چشم دیدن افتخارات شهرها و روستاهای عزیز دیار سربداران را ندارند ، به فکر تفرقه افکنی بیافتند. 
مثلاً ............. ها که مدت هاست دوست دارند به خاطر اینکه شیخ حسن جوری اصالت نیشابوری داشته این قیام را جزء افتخارات خود به حساب آورند و کلاً نقش مهم مردم سبزوار و باشتین و دیگر شهر و روستاهای منطقه را نادیده بگیرند ، ممکن است از این افکار به سرشان بزند که خدای ناکرده تفرقه افکنی کنند.
یک مسئله مهم این است که بدانیم سبزوار ، داورزن ، ششتمد ، خوشاب ، جوین و جغتای و روداب همه جزئی از سرزمین پرافتخار سربداران هستند.
و هرگز اجازه نخواهند داد کسی بینشان تفرقه افکنی کند.



همشهری عزیز دیگری با نام مستعار در انتظار در پایین مطلب «پیشنهاداتی که شهرداری سبزوار را به موفقیت نزدیک تر می کند » درخواستی را از شهرداری سبزوار ارائه داد : 
 با عرض سلام امیدواریم شهردار محترم فکری به حال پرسنل فداکار اداره منابع طبعیعی نمایند و با رفع موانع قانونی و صدور مجوز های لازم برای ساخت و ساز این اراضی قدم موثری در این زمینه بردارند. لازم به ذکر است که اراضی مذکور در سال 1374 توسط شرکت تعاونی وقت به آنها واگذار گردید تا طی مراحل قانونی صاحب خانه شوند.
پيوند مطلب: پیشنهاداتی که شهرداری سبزوار را به موفقیت نزدیک تر می کند ...

یک مخاطب نکته سنج با همین نام در دنباله نظرات مقاله همه چیز برای مرکز استان شدن سبزوار فراهم است بحث زیادی صندوق های مالی اعتباری را در سبزوار به چالش کشید و نظراتی ارائه داد که حائز اهمیت است . 
با این همه بانک و موسسه های مالی و اعتباری و صندوق های قرض الحسنه که در شهر سبزوار وجود داره و خدا میدونه چه سرمایه ای رو در مجموع در دست دارند چه کارهای قشنگی که می شد انجام داد. اگر چند تا سرمایه دار دلسوز و با ایمان با این سرمایه های میلیاردی و سرگردان به ایجاد مراکز تولیدی و صنعتی متمرکز اقدام می کردند هم ریشه ی بیکاری رو توی شهر ما برای همیشه می خشکاندند و هم رضای خداوند متعال رو جلب می کردند و باقی الصالحاتی برای خود و خانوادشون منظور می شد. بدون شک این مراکز تولیدی صنعتی شرایط مساعدی رو برای مرکز استان شدن شهر سبزوار فراهم می کرد و شهرهای همسایه هم اینقدر پز کارخانه هاشونو به ما نمی دادند. ولی حیف که این شرایط هنوز مهیا نیست. ولی خدا کنه بشه.


همشهری عزیز دیگری با نام سید یوسف آزاد ، پتانسیل های متعدد سبزوار در مبحث اکوتوریسم را یادآور شده و منابع پژوهشی ارزشمندی را معرفی کرده است .
متن پيام: با سلام به همشهری های محترم می خواستم اطلاع رسانی در خصوص پتانسیل ها ی متعدد از جمله اکوتوریسم بی نظیر سبزوار را با مستندات کاملا رسمی به حضورتان معرفی کنم . پایان نامه ی مربوط دوره کارشناسی ارشد به نام ( امکان سنجی قابلیت ها و تنگناهای اکوتوریسم در شهرستان سبزوار) در کتابخانه مرجع دانشگاه حکیم سبزواری یا همان تربیت معلم سابق موجود است که علاقه مندان می توانند با مراجعه حضوری از این منبع علمی استفاده کنند. به امید آن که اطلاعات گسترده تری از قابلیت های بالقوه دیار سربداران به دست اورده و از آن در جهت معرفی این قابلیت ها به دیگران استفاده کنید.


لزوم تأسیس صدا و سیمای محلی در خطه پرافتخار سربداران موضوع مقاله ای بود که چندی قبل در بخش کاغذ کاهی منتشر شد و یکی از همشهریانمان با نام مستعار همشهری برای ما چنین نظری را ارسال کردند.
متن پيام: با سلام 
ضمن تائيد كليه فرمايشات حضرتعالي . به اطلاع ميرسانم در حال حاضر راه اندازي يك راديوي محلي بجز تاسيسات ساختماني هزينه چنداني را براي دولت در بر ندارد و فرستنده آن هم در سبزوار موجود است . كه با هماهنگي و اعزام چند نيرو ابتدا با پخش اذان و بعدا با ربع ساعت اخبار و سپس با افزايش تا 2 ساعت بقيه برنامه ها و بعد از آن گزارشات ورزشي هند بال و به مرور به يك راديوي 24 ساعته تبديل شود كه انشا الله سيما هم پس از آن به خودي خود حل ميگردد . نمايندگان محترم بايد شديدا پيگير اين قضيه باشند و سبزواريهايي هم در صدا و سيماي خراسان و هم در تهران هستند كه اين جريان را تسريع كنند . اما تا نگريد طفل كي نوشد لبن


با سپاس از همراهی و تعامل سازنده و همیشگیتان با مجله اینترنتی اسرارنامه ....


نظرت را بنویس
comments

roli

خسته نباشید اسرار انگاری دوباره تنورت گرم شده واین جارو گرم نگهدار امید سربدارانی هاست....

سید یوسف آزاد

من به عنوان یک سبزواری افتخار می کنم که دقت عمل و حساسیت های مثبتی از سوی ارادتمندان و قلم فرسایان مخلص این شهر در جهت بهبود اوضاع فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی دیار سربداران در حال شکل گیری است . بدون تردید هدف همه نویسندگان ( قصه فراموش شدگان - آقای بی طرف و هردو طرف - رها - منتظر در لیست نوبت - کنجکاو قلی خان و نکته سنج ) یک دید گاه واحد و مبتنی بر مطالبات به حق اقشار مختلف ساکن در این شهرستان بزرگ می باشد ، و این باور آنها را بر این داشته تا با ابراز نظرات وانتقادات سازنده خود گام هایی در خور استطاعت و تواناییشان در راستای رشد و شکوفایی شهرمان بر دارند .

محمدرضا

مطلب مبتکرانه و بجایی بود.از تیم گرداننده اسرارنامه سپاسگزارم که اینقدر حرفه ای و هنرمندانه به مردم غیور غرب خراسان خدمت میکنند
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما