سبزوار میزبان جشنواره مرشدان برتر ایران زمین

مرحله نهایی چهارمین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین با عنوان' آواها و نواهای پهلوانی' از 20 تا 22 تیر ماه جاری به میزبانی شهرستان سبزوار برگزار می شود. 
به گزارش خبرگزاری ایرنا سرپرست اداره ورزش و جوانان سبزوار از اين شهرستان به عنوان زادگاه و مهد ورزش پهلوانی و مرشدان كشور نام برد و گفت: این شهرستان سابقه ای حدود 700 ساله در ورزش پهلوانی دارد و باید به این استعداد سبزوار به نحوی شایسته پرداخته می شد.
' مجید نصراله زاده' با اظهار اینكه همچنین تعدادی از مرشدان تراز اول كشور از سبزوار هستند، افزود: با توجه به این وضعیت سبزوار پیشنهاد برگزاری جشنواره مرشدان برتر ایران زمین را با حمایت موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع)داد.
وی گفت: 200 مرشد از سطح كشور در این جشنواره شركت كردند كه از این تعداد 28 مرشد شامل 12 مرشد سبزواری به انتخاب فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای به مرحله نهایی راه یافتند.
وی با بیان اینكه مرشدان منتخب با اهدای سردم زرین ، سردم سیمین و دیپلم افتخار در اختتامیه این جشنواره مورد تجلیل قرار می گیرند، افزود: برگزیدگان جشنواره همراه با تیم ملی باستانی كشور در كشورهای مختلف متقاضی اجرای برنامه خواهند داشت.
'نصراله زاده' معاونت استانداری و فرمانداری ، شورای اسلامی شهر، شهرداری ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مركز تربیت معلم علامه طباطبایی سبزوار را از دیگر مشاركت كنندگان در برگزاری این جشنواره عنوان كرد.
وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در تالار كاشفی سبزوار از عموم ورزشكاران و علاقمندان برای شركت و استفاده از این برنامه ورزشی و هنری دعوت كرد.
رییس هیات ورزش باستانی و پهلوانی سبزوار هم گفت: جشنواره مرشدان برتر ایران زمین در دو بخش شامل گروهی از 16 سال به بالا و انفرادی در رده های سنی 21 تا 40 سال و 41 تا 60 سال برگزار می شود.
' حسن نقیب زاده' اضافه كرد: این جشنواره را 10 داور فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای قضاوت خواهند كرد كه جلسات كارگاهی آنها با مرشدان شركت كننده امروز در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: مسابقه بین 28 مرشد شركت كننده در این جشنواره هم از صبح چهارشنبه 21 تیر به مدت یك روز در تالار كاشفی واقع در مجتمع فرهنگی و هنری اسرار سبزوار آغاز می شود.
وی گفت: اختتامیه این جشنواره عصر روز پنجشنبه در این تالار با حضور رییس فدراسیون ، مدیر كل ورزش و جوانان خراسان رضوی و مسوولان شهرستان برگزار و همراه با تجلیل از برگزیدگان جشنواره ، از 10 پیشكسوت و مرشد برتر استان هم تجلیل می شود.
(مبنع: ایرانا)
از نگاه مجله اینترنتی اسرارنامه دارالمومنین سبزوار که همواره در زمینه های ورزشی در سطح کشور خوش درخشیده و معمولاً در جایگاه یکی از قطب های ورزشی شمال شرق ایران بوده است، در سالهای اخیر توانسته در برخی زمینه های ورزشی به نقطه اوج افتخارات خود برسد.
مقام قهرمانی کشتی ایران و نائب قهرمانی هندبال که در سال 90 توسط ورزشکاران تیم های شهرستان و با حمایت موثر موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج به دست آمد، گوشه ای از این افتخارات ورزشی است.
ورزشکاران و ورزشدوستان سبزواری در زمینه ورزش های زورخانه ای نیز حرف های زیادی برای گفتن دارند. چرا که علی ناری یکی از مرشدان توانمند و نام آشنای کشور را از این شهر تقدیم ورزش پهلوانی ایران کرده اند. علی ناری که اخیراً موفق شد در یک آیین فرهنگی در تهران مورد تقدیر ریاست جمهوری قرار گیرد ، تا کنون درتعدادی از برنامه های صدا و سیما از جمله برنامه پرمخاطب مردان آهنین در ایام نوروز به اجرای زنده حماسه خوانی و ضرب نوازی پرداخته است. وی همچنین برنامه هایی نیز در برخی کشورهای خارجی از جمله انگلستان برگزار کرده است.
شاید به پشتوانه همین استعدادهای ورزشی است که سبزوار به عنوان میزبان این جشنواره ملی انتخاب شده است. امید می رود در مدت برگزاری این جشنواره 3 روزه شهر شهر سبزوار بتواند از این فرصت برای اشاعه فرهنگ بومی ودرآمد زایی اقتصادی نهایت استفاده را ببرد.
در جریان برگزاری هریک از جشنواره های ملی و منطقه ای به تعداد میهمانانی غیر بومی که وارد یک شهر می شوند ، فرصت های فرهنگی و اقتصادی برای مردم آن شهر ایجاد می گردد. خرید سوغات محلی ، استفاده از پروازهای فرودگاه ، بازدید از موزه ها و مراکز تجاری و فرهنگی ، اقامت در هتل ها ، استفاده از وسایل حمل و نقل درون شهری و ... تعدادی از فرصت های فرهنگی و اقتصادی هستند که از محل برگزاری جشنواره های گوناگون در شهرهای میزبان به دست می آیند.

کوچه پس کوچه پیوندها 
کلیک کنید:
نظرت را بنویس
comments

بسیار کار خوبیست
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما