رمان «جهانبانان» حکایت روزگاری که هنوز پهلوانان نمرده بودند

آقای حسین خسروجردی نویسنده فرهیخته و خوش قلم سبزواری، اخیرا در مطلبی  کوتاه که برای خبرگزاری  محلی سبزوارنیوز ارسال داشته است، به معرفی یکی از رمان های قدیمی خود به نام «جهانبانان» پرداخته است که اسرارنامه در ادامه به انتشار متن  کامل  این مطلب  می پردازد:


 

در معرفی یک رمانِ فراموش شده از : حسین خسروجردی

"جهانبانان" رمانی که حافظۀ فرهنگی پهلوانانِ سبزوار است

دوست گرانقدرم جناب آقای جواد دباغی مقدم . با سلام و تقدیر ازمطالب و مباحثِ راهگشایتان که با تکاپویِ همیشگیِ مداوم خود، تقریبا خودتان رابه فرهنگ و ترقی و تعالی سبزوار بخشیده اید و چنین است که همراه و همگام بانمایۀ روشن و حقیقت جویِ شما ، می خواهم از رُمان جهانبانان بگویم . از رمانی که شروع نوشتنِ آن به اوایلِ دهۀ هفتاد می رسد و مدعی است که این رمان ، ضرباهنگِ روزگاری است که هنوز پهلوانان نمرده اند . باز تابِ مکاشفه ای از دلِ آرزوهایِ سربلند و نیکخواه و شریفِ انسان هایی که می خواهند از زندگی و جهانِ خود ، هراست کنند .

 

جهانبانان ، داستانِ استیصال و آوارگی یک زنِ تبعیدی ست که از پهلوانِ یگانه و بزرگ شهر سبزوار تقاضایِ کمک می کند . و او ، آن پهلوانِ بی بدیل و نام آورِ زمانه در برآوردِ نیک و بد خود ، پای در آزمونی بسیار سخت و دشواری می گذارد که اینجانب اقبالِ کشف و پیدایی چنین آزمونی را در یک دورۀ پنج سالۀ نوشتن داشته ام . رمان جهانبانان ، نجوایِ نیاز و عشقی بود که با نوشتنِ آن توانستم جانم را همچنان گرم و گیرا نگه بدارم و از فصل هایِ فسرده و سرد ، نهراسم . باشد که گزارشِ مختصرِ پیش رو بتواند باز تاب و یادآوریِ دوبارهای باشد برای علاقمندان به داستان و از آنجمله روایتِ روزگاری که هنوز پهلوانانش نمرده اند . با ارادت و مهر و جهانی شایسته که از درون قلب های آرزومند ِ ما می گذرد :
حسین خسروجردی
خرداد 1393 - سبزوار

منبع: خبرگزاری محلی سبزوارنیوز

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

ابوالفضل لعل بهادر و محمود دولت آبادی دو نویسنده سبزواری در یک قاب

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما