شعر سرود ویژه سبزوار در استان مقام اول را کسب کرد

جشنواره سرودهای بومی خراسان رضوی روز گذشته در مشهد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
در این مراسم که 24 سرود ویژه شهرستان های استان با هم به رقابت پرداختند شعر سرود ویژه سبزوار اثر ماندگار استاد  حسین شنوایی رتبه اول را کسب کرد.
گزارش ها از این مراسم حاکی از آن است که در کنار سبزوار شعر مربوط به سرود ویژه چناران نیز به صورت مشترک با سبزوار در جایگاه اول استان قرار گرفته است. 
رتبه دوم استان نیز در زمینه شعر سرود ویژه به خدابخش صفادل از شهرستان نیشابور و جواد گنجعلی از مشهد به صورت مشترک اعطا شد . شهرستان کاشمر نیز در این زمینه مقام سوم را کسب کرد.
در بخش سرود و موسیقی نیز شهرستان های مهولات و قوچان به طور مشترک رتبه سوم شدند ، تایباد رتبه دوم خواف و تربت‌حیدریه رتبه اول را به خود اختصاص دادند.
از میان نماهنگ سرودهای ویژه شهرستان های خراسان رضوی نیز سرودهای ویژه قوچان ، فیروزه ، تربت حیدریه و بجستان به صورت برابر مورد تقدیر قرار گرفتند.
لازم به ذکر است ساخت سرودهای ویژه شهرستان ها طرحی ابتکاری از استاندار خراسان رضوی بوده که برای اولین بار در شهرستان های این استان اجرا شده است که اینک مورد توجه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع شده و قرار است برای سایر استان ها نیز اجرا گردد.
در سبزوار مجموعه ای از هنرمندان محلی و نیز مسئولین فرهنگی شهرستان در امر تهیه سرود ویژه فعالیت ارزنده ای نمودند که جای تقدیر و تشکر دارد.
 شاعر پیشکسوت و توانای شهرستان جناب آقای حسین شنوایی مشهور به شهاب سبزواری سراینده شعر این سرود ، آقای استیری مسئول انجمن موسیقی شهرستان ، دفتر خبر صدا و سیما واحد سبزوار ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، فرمانداری و ... از جمله افراد و نهادهایی هستند که در تهیه وتولید این سرود وزین و حماسی همکاری داشته اند.
خاطر نشان می شود ، سرود ویژه دارالمومنین سبزوار برای اولین بار در سفر دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به دیار سربداران در دی ماه 90 در حضور این مقام بلندپایه کشوری رونمایی شد.
در ادامه مجله اینترنتی اسرارنامه متن سرود ویژه سبزوار را که تا کنون بارها در وبسایت های مختلف منتشر شده است ، باز به عنوان بهترین حُسن ختام این مطلب منتشر می کند:

دیار سربدارن سبزواره 
زمینش آسمان افتخاره 
مزار سوز آن شازده شعیبه 
قدیمی مسجد آن پامناره
دیار شیعه و آیات عظمی 
حکیم و کاشفی و عبدالاعلی
شهیدانش جوانمردان دینند 
که در انگشتری دین نگینند
سلام ای شهر علم و عاشقی ها 
صف اسرار ها و بیهقی ها 
اگر از آسمون خنجر بیایه 
اگر تیمور با لشگر بیایه
دل از آئین و دینم بر ندارم 
که اهل سبزوارم سربدارم
*   *    *
ای شهر کهن بیهق سرسبز و گل افشان باش 
در سایه پر نور خورشید خراسان باش
چون پرچم خسرو گرد از آجر ایمان است 
هم مهر تو جاویدان، هم عشق تو ایران است

کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
نظرت را بنویس
comments

ناشناس

ایوللل مخالفا برن گمشنننن

حسين آزاد

كاش فايل صوتي و حتي تصويري سرود رو هم براي دانلود در دسترس مي گذاشتين ممنون باز هم.

جاوید

چرا مثل عقده ای ها رنگ و وارنگ می نویسی کی بالاخره مداد رنگی هات تموم میشه!!!!! بابا وبلاگای دخترونه هم این کارا رو نمیکنن

سیما

دم همه دست اندرکاران ساخت و تولید این سرود زیبا درد نکنه. به نظر من در همه زمینه ها سرود سبزوار برتره. آهنگش هم خیلی زیباست.نحوه خواندن هم زیباست. یک ویژگی بارز سرود سبزوار مختصر بودن و مفید بودن آن است. بعضی شهرهای دیگر استان را که سرودشان را شنیده ام ، سرودهای بسیار طولانی و خسته کننده دارند. اما برای سبزوار کوتاه است و هرجمله از شعر این سرود به اختصار به یکی از افتخارات سبزوار اشاره می کند. واقعاً آقای شنوایی هنرمند قابلی هستند. ممنون از گزارشتان.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما