وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سبزوار، ریشه فرهنگی خراسان حضور یافت / دبیرخانه کنگره بین المللی سربداران افتتاح شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران صبح امروز حوالی ساعت 10:30 وارد فرودگاه سبزوار ریشه فرهنگی خراسان شد و مورد استقبال مسوولان بلندپایه شهرستان و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر این دیار تاریخی قرار گرفت.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، پس از استقبال از دکتر جنتی و هیأت همراه در فرودگاه سبزوار، وی به سمت مزارشهدای گمنام در مرتفع ترین نقطه این شهر به راه افتاد و پس از ادای احترام به روح پرفتوح شهدای گرانقدر 8 سال دفاع مقدس راهی دانشگاه حکیم سبزواری دومین قطب علمی و فرهنگی شمال شرق کشور شد.

در دانشگاه حکیم سبزواری به هنگام استقبال از وزیر مراسم چاووشی خوانی توسط تعدادی از هنرمندان سبزوار با لباس های محلی برگزار شد و دکتر جنتی ابتدا به افتتاح دبیرخانه کنگره بین المللی سربداران رفت و پس از افتتاح دبیرخانه ، در سالن دانشکده نفت و پتروشیمی برای سخنرانی حضور یافت.

در ابتدای مراسم دکتر جواد حدادنیا رئیس دانشگاه حکیم سبزواری  و قاسم شعبانی عطار معاون استاندار و فرماندار شهرستان سبزوار به سخنرانی پرداختند.

پس از سخنرانی این دو مقام دانشگاهی و سیاسی شهرستان ، نوبت به سخنان دکتر جنتی رسید. علی جنتی که پس ازدکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، دومین وزیر دولت یازدهم است که در چند ماه اخیر به سبزوار سفر می کند، در ابتدای سخنانش به توصیف مقام والای تمدن ساز و فرهنگ پرور سبزوار در طول تاریخ اشاره کرد و از اینکه امروز توانسته در این محفل و جایگاه علمی در یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور و در جمع مردم فرهیخته سبزوار حضور یابد ، ابراز خرسندی کرد.

مشروح سخنان دکتر جنتی در خبرهای بعدی منتشر می شود.

گفتنی است، هرچند تا قبل از این معمولا اکثر برنامه های مهم با حضور شخصیت های برجسته کشوری در سالن استاد محمدتقی شریعتی دانشکده علوم انسانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می شد، اما این بار این همایش در سالن دانشکده نفت اجرا شد که فضایی متفاوت داشت و هرچند نحوه پلکانی چیدمان صندلی های آن برای میهمانان ، مشاهده صحنه را از هر ناحیه سالن آسان تر کرده بود، اما کوچکی فضا و گرمای محیط کمی اذیت کننده بود.

در پایان این بخش از مراسم، دکتر جنتی به رونمایی از تندیس کنگره بین المللی سربداران پرداخت و همچنین از تابلو عکس تندیس هفت پیکر سربداران نیز که سال ها قبل توسط استاد ماستیانی طراحی و اجرا شده است، پرده برداری کرد.

لازم به ذکر است دکتر جنتی تا بعد از ظهر امروز در سبزوار حضور دارد و به دیدار چند برنامه هنری و اصحاب فرهنگ و هنر غرب خراسان رضوی می رود.

مشروح سخنرانی های این مراسم به ویژه سخنرانی وزیر و نیز گزارش های تصویری این مراسم در خبرهای بعدی منتشر می شود.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

سفر وزیر ارشاد به سبزوار برای دکتر شریعتی ، سربداران و داروگ

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما