دبیر انجمن دوستداران طبیعت سبزوار:

پیگیر تجلیلی شایسته از دکتر بسکی پدر طبیعت ایران در زادگاهش سبزوار هستیم

دبیر انجمن دوستداران طبیعت سبزوار گفت: برای انجام تجلیلی شایسته از مقام محیط زیستی دکتر بسکی پدر طبیعت ایران در زادگاهش سبزوار پیگیری می کنیم.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، حامد ارشادی پور روز شنبه طی تماسی تلفنی ضمن اشاره به مطلب انتقادی منتشر شده در اسرارنامه بابت ضرورت تجلیل از دکتر بسکی در سبزوار، گفت: چند ماه است که پیگیری های لازم در این زمینه توسط اعضای انجمن دوستداران طبیعت انجام شده و حتی در  یک سفر کاری که تعدادی از اعضای انجمن به مشهد رفته بودند و با خانم دکتر ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور دیدار کوتاهی کردند، طرح برگزاری نکوداشت دکتر بسکی را در سطح ملی با وی در میان گذاشتند که مورد موافقت رئیس سازمان محیط زیست کشور قرار گرفت.

وی سپس با ابراز گلایه مندی از این که همکاری نهادهای مسوول در سبزوار برای به عمل آوردن تجلیلی شایسته از دکتر بسکی بسیار کم است اظهار داشت: مطلب انتقادی اسرارنامه مبنی بر وظیفه سبزواری ها جهت پاسداشت دکتر بسکی را مطالعه کرده و با پیشنهادات ارائه شده در آن موافق است اما تا هنگامی که همکاری ها  با این کار اینقدر کم باشد، معلوم نیست چه زمانی به ثمر برسد.برای مطالعه یادداشت مذکور در مجله اسرارنامه هم اکنون به مطلب پیشنهاد شده در بخش کوچه پس کوچه پیوندها در انتهای همین مطلب مراجعه نمایید.

ارشادی پور سپس عنوان کرد: هم اکنون با پیگری های صورت گرفته سردیسی از دکتر بسکی طراحی شده و آماده است تا در یک مکان مناسب در سبزوار نصب گردد.

این فعال عرصه محیط زیست سبزوار در بخشی دیگر از سخنانش به 21 تیرماه روز جهانی بدون پلاستیک اشاره کرد وگفت: انجمن دوستداران طبیعت سبزوار به مناسبت این روز در محل کانون شماره 2 پرورش فکری کودکان ونوجوانان سبزوار اقدام به برگزاری برنامه نقاشی برای کودکان می کند که قبل از این نیز یک مرتبه دیگر همزمان با  عید فرخنده نیمه شعبان، این برنامه را اجرا کرده اند.

وی همچنین گفت: انجمن دوستداران طبیعت سبزوار کیسه هایی پارچه را طراحی کرده و در اختیار شهروندانی که در برنامه های این انجمن حضور یابند قرار می دهد تا از این به بعد فرهنگ استفاده از کیسه های پارچه ای جایگزین کیسه های پلاستیکی شود که برای طبیعت بسیار مضر هستند.

ارشادی پور ادامه داد: در گذشته استفاده از کیسه های پارچه برای خرید و سایر استفاده های شخصی در میان مردم متداول بود اما به مرور کیسه های نایلونی جای کیسه های پارچه ای را گرفتند. حال آنکه کیسه های پارچه ای قابل شستشو و استفاده دوباره بود اما کیسه های پلاستیکی یک بار مصرف هستند و دورریختن آن ها در طبیعت آسیب های زیسبت محیطی فراوانی را به همراه می آورد.

گفتنی است انجمن دوستداران طبیعت سبزوار دارای وبسایتی است که علاقه مندان می توانند اخبار مربوط به فعالیت های این انجمن را از طریق وبسایت آن به آدرس زیر دنبال کنند:

وبسایت انجمن دوستداران طبیعت سبزوار

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

گنبد کاووسی ها تمبر یادبود دکتر بسکی را منتشر کردند، سبزواری ها چه خواهند کرد؟

نظرت را بنویس
comments

صیاد قربانزاده

سلام حامد داداش بابا منم صیاد .خوب بود
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما