در خریدهایمان به کیسه های پلاستیکی نه بگوییم...

وبسایت انجمن دوستداران طبیعت سبزوار نوشت:

کیسه‌های پلاستیکی(نایلکس) یکی از مخرب ترین زباله‌هایی است که توسط بشر تولید شده ودر طبیعت رها می‌شود. این کیسه‌ها با وجود وزن اندک خود بیشترین آلودگی را در محیط زیست دارند .رها سازی آنها در طبیعت منشا ۷۷نوع بیماری سرطان زا است. تولید کیسه‌های پلاستیکی فوق نازک در کشورهای زیادی از جمله چین ، اروپا و حتی  در چندین کشور افریقایی متوقف شده است.

کیسه‌های پلاستیکی یکی از مواردی است که بازیافت آن سخت وگاها امکان پذیر نیست. پلاستیک‌هایی که توسط باد به هر سو پخش می‌شوند، چهره ی ناخوشایندی را به ورودی شهر‌ها و طبیعت می‌دهند.

گرچه جوامع بین الملل روزی را به نام روز بدون کیسه‌های پلاستیکی نامگذاری کردند ولی استفاده ی کمتر و بهینه از پلاستیک هنوز باید فرهنگ سازی شود و آموزش‌های لازم در این زمینه ارائه گردد. در این مسیر علاوه بر دولت‌ها ،نقش اساسی بر دوش سازمان‌های مردم نهاد می‌باشد تا با روابط مستقیم خود با عموم جامعه این امور را به درون خانواده‌ها هدایت کنند.
در این راستا انجمن دوستداران طبیعت سبزوار اقدام به طراحی ساک‌هایی دستی از جنس پارچه نمودند تا در مقوله ی خرید خانگی شهروندانمان ، استفاده ی کمتر از کیسه‌های پلاستیکی  را نهادینه کنند.

مدیریت سازمان پسماند شهرداری شهرستان سبزوار با درک این موضوع که جامعه وطبیعت شهرمان باید استفاده ی کمتری از پلاستیک  نمایند و با توجه به سیاست‌های کاری سازمان خود ، حمایت‌های لازمه را در این  زمینه  از انجمن ما کرده و همچنین با همکاری بیمه پاسارگارد  (نمایندگی شکوهی) تنها بیمه ی حامی‌محیط زیست شهرستان، اقدام به توزیع ساک‌های پارچه ای خرید خانگی در برنامه ی کارگاه نقاشی محیط زیست شماره ۲ در بین کودکان نمودند.

منبع: وبسایت انجمن دوستداران طبیعت سبزوار

 

شما گرامیان هم اکنون می توانید نمونه های ساده از کاربرد کیسه های پارچه ای برای انواع خریدها را در گالری تصاویر اسرارنامه مشاهده نمایید. برای مشاهده این گالری تصویری هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

به پلاستیک بگوییم نه!

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما