حمید رضا محسنی اسلامی ، نماینده سبزوار !!!!!!

فعالیت های رسانه ای ، آن هم از نوع روزانه و ژورنالیستی با وجود اهمیت و نقش تأثیرگذاری که در جامعه دارند همواره دچار برخی نقاط ضعف و برخی آفت های خاص خود بوده  و هستند.
یکی از این نقاط ضعف می تواند خطر نشر سریع و آسان اطلاعات اشتباه در میان مخاطبین باشد. 
نشر اطلاعات خلاف واقع در رسانه های مختلف می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد.که از آن جمله می توان به سواد اندک رسانه ای ، بی دقتی و یا حتی نیت های عمدی گردانندگان یک رسانه و ... اشاره کرد.
امروزه با ورود اینترنت به دنیای اطلاع رسانی ، سرعت و حجم نشر اطلاعات مختلف بسیار بالا رفته است ، اما به همان میزان دقت و صحت اخبار و اطلاعات منتشره می تواند مورد تردید واقع شود. وجود برخی اشتباهات فاحش در رسانه های سریع مانند روزنامه ها و البته پایگاه های خبری اینترنتی ، عاملی است که به موجب آن تمامی کاربران باید در برخورد با این رسانه ها به ویژه در مقابل رسانه های اینترنتی که آسیب پذیرترین نوع رسانه های خبری هستند ، همواره مراقب بوده و هرگز به طور کامل تسلیم محض اطلاعات دریافتی از آنان نباشند. 
به عنوان مثال در این مجال یک اشتباه فاحش رسانه ای را که پیرامون معرفی یکی از شخصیت های حقوقی سبزوار در تعدادی از رسانه های ملی رخ داده است ، برای شما بیان می کنیم که هرچند این اشتباه تأثیرمنفی چندانی در جامعه ایجاد نمی کند و بعید به نظر می رسد  که عمدی بوده باشد ، اما نمونه خوبی است برای اینکه بدانیم گاهی اوقات ممکن است تا چه حد سطح دقت و اطمینان اخبار و اطلاعات یک رسانه پایین بیاید.
در روزهای میانی خردادماهی که گذشت محمدرضا محسنی ثانی نماینده شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد از کم بودن میزان تسهیلاتی که برای اشتغال زایی در اختیار جوانان قرار می گیرد گلایه کرده و در این مورد در یکی از نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی صحبت کرده بود.
برخی رسانه های سرشناس ملی نظیر خبرگزاری ایلنا ، که به پوشش این خبر پرداخته بودند ، در یک اشتباه فاحش در متن گزارش های خود نام  این نماینده سرشناس سبزوار را تغییر داده و محمدرضا محسنی ثانی را حمید رضا محسنی اسلامی درج کرده بودند. این درحالی است که محسنی ثانی قبلاً نیز در دیگر استان ها و شهرهای کشور مسئولیت های مهمی داشته و انتظار می رود به اندازه کافی برای اهالی رسانه معرفی شده باشد . 
برای مطالعه متن کامل این خبرها می توانید به آدرس های زیر مراجعه نمایید :

این مورد که اشاره شد فقط یک اشتباه در اسامی افراد بود. اما شما فکر می کنید تا چه حد ممکن نیست در محتوای یک گزارش و تنظیم آن چنین اشتباهاتی به صورت عمدی یا غیرعمدی رخ دهد. در صورت بروز چنین اشتباهاتی ممکن است چه پیامدهایی در جامعه مخاطبین آن خبر ایجاد شود؟
مجله اینترنتی اسرارنامه پیش از این نیز به نقش مهم رسانه ها و تأثیرگزاری های فراوان اجتماعی آنها پرداخته و همچنین مثال های واضحی از درج خبرهای دروغ یا تحلیل های مغرضانه و جانبدارانه را معرفی کرده است. برای مطالعه این مطالب می توانید به کوچه پس کوچه پیوندها مراجعه کنید :
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید
تحلیل اسرارنامه بر فعالیت های رسانه ای در سبزوار (به بهانه راه اندازی نهمین پایگاه خبری تحلیلی سبزوار)

نظرت را بنویس
comments

یک همشهری از محله سی هزار متری

از هوشیاری و دقت بالایتان متشکرم. من نمی دانم روزانه چه قدر وقت می گذاریدتا این همه اطلاعات ریز و درشت و همه با منبع ومدرک رادر موردسبزوار جمع آوری می کنید اما مطمئناً کار وقت گیری است و نیاز به یک کارتیمی بسیار همدلانه وپیگیرانه دارد. امیدوارم همین طوری ادامه دهید. سبزوار خیلی به این جور سایت هانیاز دارد. التماس دعا

محمد

از همه بی اعتبارتر همین اسرارنامه است. توی همون خط اول دو غلط تایپی و املایی دارید یکی نوشتید ژرنالیستی و دیگر اینکه تاثیرگذاری درسته نه اونی که شما نوشته اید. شما بهتر است عرصه رسانه را رها و به دنبال همان مسخره بازیهایتان در ....... ....................باشید و به پاچه خواری مسئولین شهرستان (................ .......................... ...) بپردازید. زرت و زرت هم تحلیل ننویس. بشین خودتو تحلیل کن
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما