رئیس مجمع نمایندگان استان:

وزیر کشور،نماینده معین خراسان رضوی در هیئت دولت شد

 ‌صبح امروز جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با وزیر کشور و استاندار برگزار شد.

محمدرضا محسنی‌ثانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، جلسه مجمع نمایندگان استان با وزیر کشور را بسیار خوب و مفید ارزیابی و اظهار کرد: در این جلسه بحث‌های مختلفی مورد بررسی قرار گرفت اما محوریت مباحث بر روی مطالبات خراسان رضوی بود.

وی پیگیری پروژه قطار سریع‌السیر مشهد به تهران را یکی از مطالبات جدی نمایندگان خراسان رضوی برشمرد و افزود: این پروژه مدتی است که نیاز به پیگیری مجدانه از طرف وزیر کشور و دولت دارد تا به انجام برسد. همچنین پروژه راه آهن شمال به مشهد و بجنورد به مشهد نیز از جمله پیگیری‌هایی بود که نمایندگان داشتند این پروژه‌ها از نظر تخصیص بودجه با مشکل مواجه شده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی معضل خشکسالی در استان را یکی از مشکلات پراهمیت در استان دانست و افزود: با بالا رفتن قیمت علوفه دامداران استان با مشکل مالی مواجه شدند که در همین زمینه دولت قول داد که 5 میلیارد تومان به منظور مساعدت به دامداران به منظور خرید علوفه ارزانتر تخصیص دهد که امیدواریم این بحث اجرایی شود.

وی با اشاره به مشکلات امنیتی که حاشیه شهر با آن مواجه است، خاطر نشان کرد: در مجموع آنچه که در زمینه مشکلات حاشیه نشینی در مشهد به وزارت کشور مربوط بود را با رحمانی فضلی در میان گذاشتیم و مصوب شد که وزیر کشور تصمیمات کشوری و آنچه که مربوط به سایر وزارت‌خانه‌های دیگردر این زمینه است، را دنبال کنند.موضوع تقسیمات کشوری و امنیتی در استان و شهر مشهد در این رابطه مربوط به وزارت کشور است.

محسنی یادآور شد: ما وزیر کشور را وزیری که معین استان خراسان است می‌دانیم و امیدواریم که ایشان نیز همین رویکرد را در قبال استان داشته باشد. رحمانی فضلی پذیرفت که پیگیر مسائل استان در دولت باشدو قرار شد جلساتی با حضور من و وزیر کشور با رئیس جمهور در آینده نزدیک برگزار شود.

وی در خصوص سفر رئیس جمهور به مشهد نیز گفت: صحبتی تاکنون در این باره نشد اما قطعا در برنامه رئیس جمهور، سفر به خراسان رضوی نیز مانند استان‌های دیگر گنجانده شده است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پروژه‌ای در زمینه مهار آب‌های ارضی نیز تصویب شده است، که مصوب شده اعتبار خوبی دریافت شود اما هنوز قطعی نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

محمدرضا محسنی ثانی رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی شد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما