مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی: سبزوار مجموعه ای از آثار تاریخی ارزشمند است

با حضور استاندار خراسان رضوی، نمایندگان شورای اسلامی شهرستان، مدیران استانی و شهرستانی نشست تخصصی بررسی مشکلات شهرستان سبزوار در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، در ابتدای این نشست استاندار خراسان رضوی هدف از برگزاری این نشست را تعامل بیشتر نمایندگان شوراها با مدیران استانی جهت حل مشکلات پیش رو عنوان کرد و گفت: بخشی از مشکلات پیش رو در نتیجه ناهماهنگی بین مدیران استانی و نمایندگان شوراها می باشد که در این نشست اولویت حل این معضلات می باشد .

رشیدیان به سفر هیات دولت در چند هفته آینده به استان اشاره کرد و افزود: با توجه به تصویب بودجه استان در شوراهای برنامه ریزی در نظر داریم مشکلات و طرح های نیمه تمام استان را از زبان نمایندگان شوراها به هیات دولت منتقل و اعتبارات لازم را اخذ کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سبزوار نیز به عنوان نخستین سخنران به بیان درخواست های شورای شهرستان پرداخت و گفت: اتصال بقعه متبرکه امامزاده شعیب (ع) به کمربندی تهران به مشهد این بقعه را از مظلومیت درمی آورد و رونق و توسعه شهری را برای مردم سبزوار به همراه می آورد.

کرامت افزود: ما در خصوص تملک فاز نخست امامزاده به 6 هکتار تملک زمین نیاز داریم که برای اجرای طرح خواهان زمین برای معوض به مالکان این منطقه هستیم.

وی همچنین به وجود 186 هکتار بافت فرسوده در شهر سبزوار اشاره کرد و اظهار داشت: از این میزان بافت حدود 43 هکتار آن بافت تاریخی است که شهرداری سبزوار به تازگی به بافت محله امیریه ورود یافته و مطالعات آن انجام شده و مصوبه ماده 5 آن گرفته شده که ما از استانداری در بخش مداخله مستقیم این طرح خواهان مساعدت هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سبزوار در بخش دیگری از صحبت هایش به خشکسالی موجود در شهرستان و مشکلات روستاها و مشکلات آ ب و فاضلاب سبزوار پرداخت و خواستار کمک فوری و مناسب استانداری برای این دو مقوله شد.

در ادامه این نشست شهردار سبزوار نیز به بهسازی کمربندی سبزوار توسط شهرداری در گذشته اشاره کرد و گفت: اداره راه و شهرسازی کمکی در این زمینه به ما نداشته است و هنوز وضعیت این کمربندی از لحاظ نظارت و مالکیت مشخص نیست و در یک فضای برزخی قرار دارد که همین جا ما از استاندار خراسان رضوی می خواهیم تا کمربندی به شهرداری واگذار شود.

بعد از این مطالب استاندار بر واگذاری کمربندی تاکید کرد و قرار شد دکتر اخوان مدیر کل راه و شهرسازی مقدمات این واگذاری را انجام دهد و کمک های لازم را در خصوص کمربند شرق و قیر درخواستی شهرداری به انجام برساند که با نظر مساعد دکتر اخوان روبرو شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان نیز در این نشست در خصوص موارد مطرح شده از سوی شهردار سبزوار درباره محور گردشگری منازه خسروجرد تا مصلی تاریخی گفت: ما آماده مشارکت با شهرداری در خصوص طرح های مطالعاتی هستیم چرا که سبزوار مجموعه ای از آثار تاریخی ارزشمند می باشد.

وی با اشاره به وجود 43 هکتار بافت تاریخی در سبزوار به ابلاغ این طرح به شهرداری در سال 86 اشاره کرد و گفت: باید زیرساخت های لازم برای احیاء این بافت توسط شهرداری ایجاد شود .

همچنین واحدی معاون عمرانی استانداری در پاسخ به نامه ها و درخواست های کتبی شهردار در خصوص کارخانه کمپوست، تجهیز ناوگان سازمان اتوبوسرانی، طرح هدایت آبهای سطحی، مشکل قنوات و... قول همکاری و مساعدت داد.

منبع: وبسایت شهرداری سبزوار

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

سبزوار دارای شهرداری بافت تاریخی شد

نظرت را بنویس
comments

مجید دواچی

حضور چشم گیر دانش آموزان سبزواری در راه پیمایی روز قدس دانش آموزان سبزواری در راهپیمایی روز قدس حضور چشم گیری داشتند. به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار دانش آموزان این شهرستان با دهان روزه به خیابان ها آمدند. این خبر می افزاید : دانش آموزان با در دست داشتن پلاکاردها و دست نوشته هایی این روز را گرامی داشتند. آن ها در شعارهای خود نیز کشتار بی رحمانه ي کودکان غزه به دست رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کردند. این دانش آموزان با در دست داشتن اجساد نمادین کودکان غزه با خانواده های آنان همدردی کردند.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما