پروژه داروسازی طاها در سبزوار با 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارای مصوبه صندوق توسعه ملی است

خبرها و وعده هاي مديران استان در جلسه تخصصي رسيدگي به مشکلات سبزوار

 استاندار خراسان رضوي و ساير مسئولان استاني در جلسه تخصصي رسيدگي به مشکلات شهرستان سبزوار خبرهاي خوشي درباره توسعه اين شهر دادند و در عين حال اظهار کردند که برخي از مشکلات مهم اين شهرستان برطرف خواهد شد. در گزارش حاضر مهم ترين خبرهاي اين جلسه را به اختصار بيان مي کنيم.


استاندار:
* سبزوار نيازمند استقرار صنايع مادر مانند پتروشيمي ، فولاد و ريخته گري است و احداث اين واحد هاي مادر و صنايع بالا دستي براي توسعه اقتصادي اين شهر اهميت دارد.

* احداث خط آهن سبزوار از مطالبات مهم مردم اين شهر است که بخشي از اعتبارات مورد نياز آن تامين شده و ما نيز براي تحقق کامل اين پروژه در سفر هيئت دولت به استان که به زودي انجام مي شود پيگيري هاي لازم را انجام خواهيم داد.

*ظرفيت قطعه سازي در اين شهرستان بايد فعال شود تا بتوانيم براي شهرک قطعه سازي را در شهرستان فعال کنيم و سفارش هاي خوبي را نيز در اين خصوص بگيريم.

*اعتبارات خوبي براي احداث جاده هاي روستايي تخصيص داده شده است، اما بعيد به نظر مي رسد که به سازي و احداث اين راه ها در سال جاري به اتمام برسد.

* استانداري طرح جديدي تحت عنوان توسعه روستايي با رويکرد اقتصاد مقاومتي دارد. از رويکرد هاي مهم اين طرح ايجاد اشتغال در روستاهاست که به کاهش مهاجرت ها از روستاها و ايجاد اشتغال براي آنها منجر خواهد شد.

* خوشبختانه فضاي فيزيکي بيمارستان حشمتيه پيشرفت خوبي داشته است و براساس وعده وزير بهداشت و درمان براي تامين تجهيزات آن از طريق فاينانس اقدام خواهد شد.

* ۱۵ درصد بودجه عمراني به شهرستان ها اختصاص دارد.


مدير کل مسکن و شهرسازي استان:
* پروژه مسکن مهر سبزوار با حدود 5 هزار واحد از پروژه هايي است که بيش از 51/93 صدم درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.

* از جمله مشکلات اصلي مسکن مهر سبزوار بحث تاسيسات زيربنايي و نبود تصفيه خانه در اين حوزه است که تامين اعتبار شده است.

* تا ابتداي مهرماه 2 مدرسه خيرساز نيز در حوزه مسکن مهر سبزوار براي رفاه حال دانش آموزان ساخته خواهد شد.

* کميسيون ماده ۵ طرح بافت فرسوده اميريه و امام زاده شعيب سبزوار به تصويب رسيده است و اميدواريم با همکاري و همراهي شوراي شهر و شهرداري اين پروژه ها به زودي اجرايي شود.

* خوشبختانه 10 کيلومتر از محور ۴۲ کيلومتري سبزوار- ورداب توسط شهرداري ورداب و 10 کيلومتر توسط اداره راه و شهرسازي شهرستان در حال به سازي است.

* به سازي بزرگراه سبزوار از جدول 20 خارج شده است و ما سعي داريم اين پروژه را تا سال 94 به اتمام برسانيم که البته نيازمند اعتبارات ملي است.

* طرح هاي مطالعاتي پروژه بزرگراه سبزوار- اسفراين انجام شده است و در حال حاضر در مرحله معاونت برنامه ريزي اقتصادي راهبردي وزارت راه و شهرسازي قرار دارد که اين پروژه نيز نيازمند رديف هاي بودجه اي مالي ملي است.

* در زمينه کمربند شرقي سبزوار به طول 18 کيلومتر نيز قرارداد هايي را با پيمانکاران بسته‌ايم که تاکنون بيش از 5 کيلومتر آن زيرسازي شده است که براي ادامه کار به بيش از 4 ميليارد تومان اعتبار نياز داريم.

* بيش از 30 کيلومتر از آزاد راه در حوزه شهرستان سبزوار زيرسازي و از رديف اعتبارات قطعه سبزوار گرفته شده و براي ادامه کار در اين حوزه نيازمند اعتبارات ملي هستيم .

* محور سبزوار- ششتمد يکي از محورهاي فرعي شهرستان است که اجراي پروژه در آن براي سال جاري تعريف نشده است.

* کنار گذر سبزوار در حوزه شهري است و در صورت علاقه مندي شهرداري ما براي واگذاري آن آمادگي کامل داريم.


مديرکل راه آهن خراسان رضوي :
* پروژه راه آهن سبزوار با مشارکت بخش خصوصي در حال اجراست، طول اين پروژه بيش از 45 کيلومتر است که در حال حاضر بيش از 25 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.


مدير کل سازمان صنعت، معدن و تجارت:
* پروژه شرکت داروسازي طاها داراي مصوبه از صندوق توسعه ملي است و تا کنون بيش از 40 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است .


مدير کل آب و فاضلاب
* با تکميل فازدوم پروژه آب رساني سبزوار با حفاري 8 حلقه چاه در منطقه ريوند مشکل آب رساني به اين شهرستان برطرف مي شود.

* براي برطرف کردن مشکل آب شرب شهر ششتمد چاهي در روستاي دارين سبزوار حفاري شده که براي خط انتقال آب آن به بيش از 35 کيلومتر خط انتقال آب نياز است.

* براي اجراي پروژه هاي آب رساني به سبزوار و ششتمد به بيش از 21 ميليارد تومان اعتبار نياز است که با تخصيص اعتبارات اين پروژه ها به صورت BUT اجرا خواهد شد.

منبع: روزنامه خراسان

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

بررسی راهکارهای توسعه اقتصادی  شهرستان  سبزوار با حضور استاندار خراسان رضوی

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما