ضیافت افطاری جوانان گروه الف بهانه ای آسمانی برای آشنایی با دشت بهشت سبزوار

جوانان گروه الف سبزوار روز گذشته با برپایی یک ضیافت افطاری در محل موسسه خیریه دشت بهشت این شهر که ویژه نگه داری از 50 بیمار معلول ذهنی بد سرپرست یا بی سرپرست است، بهانه ای آسمانی برای آشنا شدن سبزواری ها با این مرکز کمتر شناخته شده خیریه در دیار سربداران فراهم آوردند.

چه نیکوست اگر در ماه مبارک رمضان به همین ترتیب تمام میهمانی های پرفیض افطاری به صورتی هدفمندانه برگزار شوند تا علاوه بر پاداش الهی و اخروی افطاری دادن به روزه داران، قدم های مثبتی در عرصه اجتماع و به ویژه برای کمک به امور خیریه برداشته شود.

اسرارنامه در ادامه جهت تلاش برای سهیم بودن در این کار خیر، به انتشار متن کامل گزارش افطاری جوانان گروه الف در دشت بهشت که در پایگاه خبری تحلیلی عصر سبزوار منتشر شده است، می پردازد:

عصر سبزوار- شنبه شب گذشته به هزینه عده ای از خیرین سبزوار ، جوانان گروه الف و بچه های سایت عصر سبزوار را مجری قرار دادند تا مراسم افطاری در یکی از گمنام ترین و پرکارترین موسسات خیریه شهر برگزار شود.

مرکز درمان و توان بخشی دشت بهشت ، موسسه ای مردمی که توسط برادران زحمت کش زارعی اداره می شود در خیابان سهراب -انتهای سهراب ۸ در مکانی اجاره ای مستقر شده. به معنای واقعی دشت بهشت است . محلی برای درمان و نگهداری از ۵۰ بیمار بی سرپرست و گاها با سرپرست که زیر نظر بهزیستی و با کمکهای مردمی اداره می شود.

هزینه های دارویی بیماران بیداد می کند، پرسنل و کارکنان زیادی با حقوق کم مشغول به کارند ، مبلغ اجاره بالاست ، مکان بسیار کوچک است و دست و بال زارعی ها از همه جهت بسته . . . افطاری بهانه ایی بود برای آشنایی بیشتر مردم با این گمنامان شهر که شاید گره ای کوچک از هزار گره شان باز شود.

ما هم واسطه ایی شدیم تا افطاری را برگزار کنیم و با باقی مبالغ اهدایی مردم ، خوار و بار و مایحتاج ضروریشان را برای چند روز آینده تهیه کنیم تا شاید فرجی شود .

مرکز دشت بهشت در وسط شهر است ولی هیچکس آنجا را ندیده. شاید یک بنر لازم بود تا مهمانان راه را گم نکنند. عده ای از بچه ها دهان روزه ، ۲ ساعت قبل افطار آمدند تا برای تدارک پذیرایی کمک کنند.

بیماران با اشتیاق محوطه را آماده می کردند ، شاید افطاری را روزنه ای میدیدند برای فرار از روزهای تکراری هرکسی به وسع خودش نخودی در آش ما انداخته بود حتی نانوا سفره به همت نیکوکاران داشت رنگین تر می شد .آرامش مطلق در بین بیماران حکم فرما بود. غروب نزدیک و بچه ها در جنب وجوش  قبل از افطار یکی از بچه ها قرآن خواند آن هم به چه زیبایی مهمانان کم کم رسیدند.

آقای زارعی سفرها را جدا کرده بود و اصرار ما که سفره ها با هم یکی باشد. بعد افطار عده ایی از مهمانان از داخل خوابگاه دیدن کردند.

از تمام کسانی که بچه های سایت و گروه الف را قابل دانستند تا واسطه این کار خیر باشند تشکر میکینم. ( هدایا ، نذورات ، وجوهات دینی ، کفاره و فطریه توسط مرکز پذیرفته می شود. کسانی که مایل به کمک هستند می توانند مستقیما با خود مرکزتماس گرفته (۴۴۲۶۲۳۱۶) و یا از طریق فیس بوک عصر سبزوار پیام گذاشته یا با شماره ۰۹۱۵۳۷۱۳۷۲۴ و همکاری گروه الف در خرید خوار بار ضروری یاری کنند)

منبع: عصر سبزوار

 

گزارش تصویری از ضیافت افطاری جوانان  گروه الف در موسسه خیریه دشت بهشت سبزوار(کلیک کنید) 

 

 

 کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

رودابی ها میهمان افطاری  رهبر معظم انقلاب شدند

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما