سبزوار آماده میزبانی از دور دوم سفرهای تابستانی بعد از ماه رمضان است

سبزوار آمادگی لازم برای دور دوم سفرهاي تابستاني بعد از پایان ماه مبارک رمضان را دارد
معاون فني، عمرانی فرمانداری شهرستان سبزوار گفت: سبزوار آمادگی لازم برای دور دوم سفرهاي تابستاني بعد از پایان ماه مبارک رمضان را دارد.
محمد کلاته در جمع اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان سبزوار با بیان این مطلب افزود: خوشبختانه با نظارت های صورت گرفته بخش عمده ای از مشکلات سفر در این شهرستان حل شده است .
وی ادامه داد: طی ماه های گذشته تشکیل 57 فقره پرونده ي تعزیرات برای متخلفان تکشیل شده که 53 مورد آن مختومه اعلام شده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه در بخش امداد و نجات جاده ای و فوریت های پزشکی خدمات مناسبی به 2 هزار و 51 مورد حادثه دیده ارائه شده است.
وی در باره ي بخش اقامتی این شهرستان نیز گفت: با اقدامات صورت گرفته از سوی میراث فرهنگی و گردشگری و آموزش و پرورش تسهیلات مناسب برای اسکان مسافران انجام گرفته است.
معاون توسعه و مدیریت آموزش و پرورش سبزوار نیز در این جلسه با اشاره به قرار گرفتن سبزوار به عنوان مرکز گردشگری و ساماندهی مسافران در استان خراسان گفت: با توجه به این موضوع نیاز به ساماندهی گردشگری و اسکان در سبزوار ضروري به نظر می رسد.
حسن محرابی ابراز اميدواري كرد: با تشکیل مجموعه ای از ادارات آموزش و پرورش، میراث فرهنگی و گردشگری، دانشگاه ها و هلال احمر ساماندهی لازم برای استقرار و استقبال از مسافران صورت پذیرد.
وی ادامه داد: هم اکنون 93 اتاق در مدارس این شهرستان برای مسافران و زائران با امکانات لازم سفر مهیا و خدمات دهی در آن به نحو مطلوب در حال انجام است.
وی تشکیل تورهای گردشگری را براي این شهرستان لازم برشمرد و گفت: اداره ي میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری شهرداری و اتوبوسرانی در محل های استقرار و اسکان مسافران این تورها را راه اندازی نماید.
وی در ادامه قرار گرفتن اردوگاه دانش آموزی شهید مطهری آموزش و پرورش سبزوار را یک فرصت مناسب برای اسکان مسافران دانست و گفت: این اردوگاه به لحاظ قرار گرفتن در ورودی شهر سبزوار و حاشیه ي محور بین المللی فرصت خوبی ایجاد کرده است و این در حالی است که جاده ي دسترسی به این مکان، کیفیت مناسبی ندارد.
یک مسئول در پلیس راه سبزوار نیز با اشاره به گشت زنی های شبانه روزی اکیپ های این نهاد گفت: با شروع دور دوم سفرهای تابستانی برخورد با تخلفات 20 گانه و به تبع آن مجازات های اعمالی بر آن شدت خواهد گرفت
نماینده ي جمعیت هلال احمر سبزوار نیز با اشاره به نبود پایگاه ثابت هلال احمر در محور سبزوار- نیشابور گفت: این اداره آمادگی دارد تا با ارائه ي خدمات لازم از سوی دیگر نهادها، اقدام به راه اندازی پایگاه ثابت در این محور نمايد.
نماینده ي اداره ي راه و شهرسازی سبزوار نیز در گرارشی گفت: در حال شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز در محور های منتهی به شهرستان سبزوار هستیم.
وی ادامه داد: گروه های ایمن سازی محور ها تشکیل شده و با گشت زنی های مستمر مشکلات موجود در محور را برطرف می کنند.
نماینده ي دانشگاه علوم پرشکی سبزوار نیز با اشاره به اجرایی شدن امداد هوایی در دور دوم سفرها در محورهای منتهی به سبزوار گفت: با قول مساعد وزارت بهداشت و درمان، امداد رسانی هوایی از سال آینده در طول سفرها انجام خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری  و اطلاع رسانی آموزش و پرورش سبزوار

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

دانش آموزان  سبزواری در راهپیمایی روز قدس حضور چشمگیری  داشتند
 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما