با خلاقیت دو مخترع سبزواری

مسیر پارک سلامت سبزوار با نصب دوچرخه های خورشیدی سالم تر می شود

دو مخترع سبزواری به تازگی دوچرخه هایی را تولید کرده اند، که می تواند با ذخیره انرژی خورشید برای مدتی بدون نیاز به رکاب زدن دوچرخه سوار به حرکت درآید.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه دکتر فرزی فارغ التحصیل فوق دکتری نانو پلیمر از دانشگاه لیون فرانسه و دکتر پارسیان این اختراع ارزشمند خود را مدتی قبل به شهردار سبزوار دکتر محمدعلی طالبی تقدیم کردند تا وی بتواند با به کارگیری این اختراع در سطح شهر ، به ایجاد شهری سالمتر برای شهروندان سبزواری یاری رساند.

شهرداری سبزوار نیز در اقدامی پسندیده به استقبال از این اختراع رفته و قرار است با قرار دادن صد دستگاه دوچرخه خورشیدی درمسیر پارک سلامت به سمت دانشگاه حکیم سبزواری دومین مرکز بزرگ ، با سابقه ومعتبر آموزش های عالی و پژوهشی در خراسان رضوی ، این مسیر را برای شهروندان سبزواری سالم تر کند.

اسرارنامه امیدوار است، این تصمیم که توسط علی خوشبخت سرپرست حوزه سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری سبزوار اعلام شده است، به زودی به اجرا در بیاید تا علاوه بر ایجاد و گسترش فرهنگ دوچرخه سواری به عنوان یک ورزش سالم در شهر تاریخی سبزوار، شاید زمینه ای برای جذب بیشتر گردشگران و رفاه و نشاط مسافران این شهر شود.

گفتنی است مسیر سبزوار به سمت توحیدشهر و دانشگاه حکیم سبزواری در چند سال اخیر با اقدامات خوبی که توسط شهرداران وقت صورت گرفته است به واسطه احداث چند پارک بزرگ و حاشیه ای در اطراف آن و نیز به واسطه انتقال بعضی از ادارات و تأسیسات شهرستان به حاشیه این محور درحال تبدیل شدن به یکی از مسیرهای شهری زیبا و پر رونق دیار سربداران است که می تواند سیمایی شاد و شایسته از این شهر کهن و ریشه ای خراسان برای مسافران ، دانشجویان و حتی خود ساکنان این شهر ترسیم نماید.

خبر منتشر شده در وبسایت شهرداری سبزوار در رابطه بانصب دوچرخه های خورشیدی به شرح زیر است:


 استقرار 100 دستگاه دوچرخه خورشیدی در مسیرهای پارک سلامت و دانشگاه حکیم سبزواری

سرپرست حوزه سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری سبزوار گفت: 100 دستگاه دوچرخه خورشیدی در پارک سلامت و دانشگاه حکیم سبزواری شهر سبزوار برای استفاده عموم استقرار می یابد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، علی خوشبخت در توضیح این مطلب افزود: دو مخترع سبزواری به نام های دکتر فرزی فارغ التحصیل فوق دکتری نانو پلیمر از دانشگاه لیون فرانسه و دکتر پارسیان اختراع خود را در حضور مسئولان شهری و استانی به دکتر طالبی شهردار سبزوار اهدا کردند.

وی با بیان اینکه این دو مخترع به دلیل طولانی بودن مسیر سطح شهر تا توحید شهر به فکر اختراع این دوچرخه افتادند، ادامه داد: این دوچرخه دارای یک پنل خورشیدی است بدین ترتیب که با رکاب زدن دوچرخه سوار انرژی را در خازنی ذخیره می کند تا در زمانی که دوچرخه سوار از رکاب زدن خسته شد با فشردن یک کلید از حالت دوچرخه به موتور تبدیل می شود.

خوشبخت با اظهار اینکه به گفته این دو مخترع کار ثبت این دوچرخه خورشیدی نیز طی روزهای قبل به انجام رسیده است، تصریح کرد: براساس تعهد نمایندگانی از استانداری خراسان رضوی مقرر شد 100 دستگاه از این دوچرخه خریداری و در مسیر های پارک سلامت و دانشگاه حکیم سبزواری شهر سبزوار برای استفاده عموم استقرار یابد.

وی گفت: چند روز قبل کاظم کرامت رئیس شورای شهرستان و عضو شورای اسلامی شهر در محل دفتر سرمایه گذاری مشارکت های شهرداری این دوچرخه را به نمایندگی از دو مخترع سبزواری به شهردار اهدا کرد.

منبع: شهرداری سبزوار

 

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

چرا سبزوار شهر پاک و سبز ایرانی است

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما