با برپايي نخستين نمايشگاه توانمندي هاي رسانه اي سبزوار

مهدي مقصودي همچنان در انديشه اولين ها

 رئيس کميسيون فرهنگي شوراي شهر سبزوار به تازگي با اعلام برپايي نخستين نمايشگاه توانمندي هاي رسانه اي ديار  سربداران با همکاری شهرداری و انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان، ضمن اعلام يکي از برنامه هاي مهمي که در کميسيون تحت مديريت خود دنبال مي کند، نشان داد همچنان به دنبال برداشتن گام هاي اساسي در مسيرهاي جدیدی است که تا کنون در عرصه فرهنگي سبزوار تجربه نشده است.
به گزارش  مجله اینترنتی اسرارنامه، مهدی مقصودی که پیش از این در زمان حضورش  در سمت رئیس  اداره فرهنگی ورزشی شهرداری سبزوار با راه اندازی نخستین جمعه بازار کتاب که طی حدود یک سال با همکاری کتاب  فروشی های شهرستان، هر هفته به صورت مستمر برپا شد و نیز با پایه گذاری برگزاری  همایش های بزرگداشت ابوالفضل بیهقی در روز اول آبان هر سال از 91 به بعد بخشی از ایده های فرهنگی و توان مدیریتی خود را نشان داد و نیز اینک از اولین مسوولان سبزوار است که به صورت جدی به موضوع با اهمیت رسانه ها و فعالیت های رسانه ای در سبزوار معطوف شده و ورای شعارهای زیبا و همیشگی مسوولان ، قصد دارد با تدارک دیدن نمایشگاهی از توانمندی های رسانه ای دیار سربداران    توجه عملی خود را به این حوزه نشان دهد.
مقصودی همچنین اولین مقام مسوول در شهرستان سبزوار و اولین عضو شورای شهر است که در چند سال اخیر در یک جلسه رسمی (در صحن علنی شورای شهر) با نام بردن از محمود دولت آبادی نویسنده برجسته و صاحب سبک سبزواری در ادبیات معاصر ایران، اقدامات ضد فرهنگی یگ گروه تندرو سیاسی جهت پاره کردن بنرهای تبلیغی آثار این  نویسنده در سبزوار را محکوم کرد و بدین ترتیب نگاه غیرکلیشه ای وی به مسائل فرهنگی و اجتماعی دیار سربداران در نظر تحلیل گران و اصحاب رسانه مورد توجه قرار  گرفت.

در چنین شرایطی تصمیم این عضو شورای شهر برای برپایی نمایشگاه توانمندی های رسانه ای سبزوار با همکاری انجمن صنفی خبرنگاران نویدبخش آن است که احتمالا از این پس فضایی مساعد تر برای فعالیت خبرنگاران  و اصحاب رسانه دیار سربداران ایجاد خواهد شد. و احتمالا با رسمیت بیشتری که از این طریق برای فعالیت رسانه های محلی به وجود می آید، خبرنگاران خواهندتوانست با فراغ بال بیشتری نسبت به گذشته دغدغه های رسانه ای خود را پیگیری کنند.
البته در این بین نباید نقش موثر انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان را نیز از نظر دور داشت چرا که به نظر می رسد یکی از پایه های اصلی برگزاری چنین نمایشگاهی در سبزوار و انجام چنین پیگیری هایی جهت رسمی تر و نظام مندتر شدن فعالیت های رسانه ای دیار سربداران انجمن صنفی خبرنگاران است که در حال حاضر رضانامنی رئیس و سیدمحسن جعفری  دبیر  این  انجمن در سبزوار هستند. ،  اسرارنامه در ادامه به انتشار  متن کامل  اظهارات مهدی مقصودی درباره جزئیات برگزاری  نمایشگاه دست آوردهای رسانه ای در سبزوار می پردازد که قبلا توسط خبرگزاری  تسنیم منتشر شده است:

 

نخستين نمايشگاه توانمندي‌هاي رسانه‌اي سبزوار برگزار مي‌شود

 خبرگزاري تسنيم: رئيس کميسيون فرهنگي شوراي ‌شهر سبزوار از برپايي نخستين نمايشگاه توانمندي‌هاي رسانه‌اي سبزوار در نيمه دوم مهر امسال در اين شهرستان خبر داد.

 مهدي مقصودي در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنيم در سبزوار، با بيان اينکه اين نمايشگاه با مشارکت شوراي اسلامي شهر، اداره فرهنگي شهرداري و انجمن خبرنگاران اين شهرستان به مدت يک هفته در محل آرامگاه حکيم حاج ملاهادي سبزواري برگزار مي‌شود، اظهار کرد:

قرار است در اين نمايشگاه نسخه‌هاي چاپي رسانه‌هاي قبل از انقلاب در معرض ديد عموم قرار گيرد و در حاشيه نمايشگاه نيز از چهره‌هاي موثر و فرهيخته در عرصه مطبوعات و رسانه‌هاي سبزوار و کشور تجليل به عمل آيد.
 
وي آشنايي مردم با سايت‌ها، خبرگزاري‌ها و نشريات شهرستان سبزوار، نمايش دادن توانمندي‌هاي سبزوار در عرصه مطبوعات و رسانه و معرفي چهره‌هاي خبري قبل و بعد از انقلاب اين شهرستان را از جمله اهداف اين نمايشگاه عنوان کرد.
 
مقصودي در رابطه با امتيازات شرکت کنندگان در اين جشنواره تصريح کرد: داوراني که از تهران در اين نمايشگاه حضور پيدا خواهند کرد، در پايان اين جشنواره خبرنگار بر‌تر، نويسنده بر‌تر، عکاس بر‌تر، سايت بر‌تر، رسانه بر‌تر، مقاله بر‌تر  را انتخاب و معرفي خواهند کرد.
 
در اين جشنواره جمعي از انجمن روزنامه نگاران مسلمان، استادان دانشگاه ارتباطات و روزنامه نگاري و همچنين تعدادي از سردبيران سبزواري نشريات کشوري حضور پيدا مي‌کنند.

منبع: خبرگزاری  تسنیم

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

جواد دباغی  مقدم با یک نشریه هفتگی وارد گود رسانه های مکتوب سبزوار می شود

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما