نقطه ای در دایره ابهام ...

نظرسنجی ها یکی از ابزارهای رایج سنجش افکار عمومی جامعه در مورد یک موضوع سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی هستند. و معمولاً تشکل ها و نهادهای مردمی یا خصوصی که در زمینه های مختلفی درارتباط با مردم فعالیت می کنند ، سنجش افکار عمومی در زمینه های مرتبط با فعالیتشان ، برای آنها مهم است و به همین خاطر از ابزار نظرسنجی استفادده می کنند.
مجله اینترننتی اسرارنامه نیز از ابتدای تأسیس به این ابزار آماری مجهز بوده است.
نظر سنجی اسرارنامه با نام نقطه در دایره در پایین ترین قسمت صفحه اصلی و دیگر صفحات داخلی و در کنار بخش آخرین نظرات مخاطبین قرار دارد. این بخش به طور کل نسبت به دیگر قسمت های صفحه دید چندان واضحی ندارد. نظرسنجی  های اسرارنامه همچنین تا کنون امکان مشاهده نتایج را برای مخاطبین فراهم نمی کرده و در حال حاضر نیز این امکان را فراهم نکرده ا ست.ونتایج این نظرسنجی ها صرفاً در اختیار مدیریت اسرارنامه و برخی اعضای هیئت تحریریه قرار می گرفته است.
بخش نظرسنجی در اسرارنامه تا کنون به دو شکل اجرا شه است :
1- نظرسنجی طنز اجتماعی
2- نظرسنجی جدی (واقع گرایانه): که درآن به صورت کاملاً جدی برخی موضوعات روز جامعه محلی سبزوار مورد پژوهش قرار گرفته است.
تعدادی از نظرسنجی های غیرطنز این مجله ، موضوعاتی نظیر پیش بینی نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه 90 و نیز عملکرد نمایندگان و دیگر مسئولین شهرستان بوده است که هریک نظرات و نتایج قابل تأملی برای اسرارنامه به همراه داشته است. اما اسرارنامه هرگز تصمیم نداشته از این نظرسنجی ها استفاده خبری و یا سوء استفاده رسانه ای کند. رفتار گذشته اسرارنامه به خوبی گواه مطمئنی براین ادعاست. زیرا اگر هرگونه قصد سوء استفاده از این ابزار آماری در اسرارنامه وجود داشت در موقعیت های حساسی قبلی نظیر ایام انتخابات مجلس که بازار نظرسنجی و آمارگیری در آن ایام بسیار داغ و بدون کنترل بود ، از این ابزار به نفع مقاصد اسرارنامه استفاده می شد.لیکن چنانکه گفته شد این وبسایت تا کنون چنین قصدی نداشته است .
اما نظرسنجی های اسرارنامه تنها یک فایده مهم برای این مجله دارند و آن اینکه اطلاعات به دست آمده از این نظرسنجی ها به اسرارنامه کمک می کند در تهیه و تدوین مطالب بعدی با آگاهی از نظر مردم در مورد موضوعات ارزیابی شده ، بهترین و عمومی ترین جهت گیری مردمی را اتخاذ کند.
در واقع به ویژه در نظرسنجی هایی که عملکرد و محبوبیت یک فرد حقیقی یا حقوقی مورد ارزیابی قرار می گیرد ، اسرارنامه در پایان با آگاهی از نظرات مثبت یا منفی مخاطبین خود نسبت به شخص ارزیابی شده ، درتهیه مطالب بعدی جهت صحیح و عمومی فعالیت های خود را پیدا می کند.
لذا هرچند نظر سنجی اسرارنامه یا همان بخش نقطه در دایره که اخیراً از جانب برخی مخاطبین و مسئولین فرهنگی شهرستان مورد ابهام قرار گرفته وزیرسئوال رفته است ، هرگز ماهیتی چنین امنیتی و نگران کننده نداشته و ندارد.
درپایان این مطلب و پس از اطمینان بخشی کافی به ناظرین محترم مجله اینترنتی اسرارنامه از همه مخاطبین گرامی دعوت می کنیم برای شرکت در جدیدترین نظرسنجی اسرارنامه به قسمت مربوطه مراجعه نمایند.
در این نظرسنجی عملکرد ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار جناب آقای مجید عسگری به رأی گذاشته شده است. شما می توانید از طریق شرکت در بخش نظرسنجی دیدگاه های خود در مورد عملکرد اداره فرهنگ وارشاد اسلامی را با اسرارنامه در میان بگذارید و از این طریق به ما بگوییدکه دوست دارید در مطالب بعدی جزء حامیان عملکرد این اداره قرار بگیریم یا جزء منتقدین.
پیشاپیش از همکاری شما در این امر مهم سپاسگزاری می کنیم.


نظرت را بنویس
comments

حسین مظلومی

سلامی دیگر.تندروی های بنده را در کامنت قبلی به سعه صدرتان ببخشید اما لجام گسیختگی فرهنگی و هنری این شهرستان به تولیت جناب ..........( خودم قبل شما سانسوریدم ) چنان عنان از کفمان بریده و صبرمان ربوده که گاهی از روی احساس چیزی گفته می شود که اینگونه اسباب شرمندگی میگردد.اما جوابیه شما هم نتوانست نه بنده ونه دیگر دوستان را اقناع کند.( که به فرافکنی و گاهی سفسطه تعبیر شد ) بنده به فراخور شغل ،حرفه ،علاقه و تجربه ام تمام امورات فرهنگی هنری این شهرستان را دنبال میکنم.و همانطور هم که فرمودید: بعله آن کامنت ها هم درد دل و دل نوشته های من بود ه است که شاید اینهم از همان آزادی بیانی که گفتیم نشاءت میگیرد که آدم اینگونه مجبور میگردد در هیبت و هیئت دیگری (لا پوشانه و مستتر ) اظهار نظر کند.در این بحبوههء قحط الرجالی که درگیرش شده ایم (حوزه فرهنگ و هنر شهرستان ) عده ای کنا رکشیده و علی السویه فقط نظاره گرند و عده ای دیگر هم همچنین ،فقط با این تفاوت که دلسوزانه می نگرند و کاری از دستشان بر نمیآید و امیدشان گاهی همین کورسو جرقه هایی ست( همین نظر سنجی شما ) که شاید آقایان را از خرمرادی که سوار شده اند به زیر کشیده و راه و صراطی را که خداوند در هر روز بارها از ما در صبح و ظهر و مغرب و عشا می خواهد، دنبال کنند.حکایت آقایان حکایت همان تبر و جنگل را تداعی میکند.اینان همان تبری هستند که درست است که دسته اش چوبیست و از جنس ما درختان است اما ریشه را نشان کرده اند و نکیر منکر هم سرشان نمیشود.گوش کرشان را به اکثریت کرده اند و دن کیشوت وار به سمت دشمنی موهم که دستپرورده ذهن علیل و ذلیل شان است حمله میکنند.اینجانب به نمایندگی جمعیت زیادی که از این وضعیت بغرنج به تنگ آمده اند و دادرسی هم نیست که به دادشان برسد از شما به عنوان رسانه ای مستقل (حداقل آنطور که ادعایش را دارید ) خواهشمندم که این بحث را تا برگزاری جلسه نقد و بررسی حوزه فرهنگ وهنر آنهم به صورت رودر رو با اصحاب و صاحبان اصلی آن و همچنین آقایانی که ذکرشان رفت ادامه دهید تا شاید اینگونه بتوان آنها را از خوابی که سالهاست دچارش شده اند بیدار کرد.به قول زیدی بیدار کردن آنکس که خواب است به مراتب راحت تر از بیدار کردن آنکسی ست که خودش را به خواب زده است.(مصداق آقایان ).بگذارید نکته ای را متذکر گردم :شما که اینقدر سنگ استان شدن این شهرستان را به سینه میزنید در جریان باشید تا این آقایان و امثالهم در راس و تولیت هنر و فرهنگ این شهرستان هستند نه تنها به این امر کمکی نمیکنند که ممانعت و سنگ اندازی هم ضمیمه اش میکنند ،و نه از روی نیت و با برنامه که بر عکس ،از روی حماقت و سهوا\". و اینان بس خطرناکترند از آنان که موضعشان روشن است و ساز مخالف میزنند،پس بیایید دست به دست همدیگر بدهیم و نگذاریم که بیشتر از این مرداب گسترش یابد که مطمئن باشید روزی نیش و آزار پشه و مگس و حشرات موذی این مانداب گریبان شما و بچه های شما را هم خواهد گرفت..اولین قدم هم اطلاع رسانی در مورد نتایج این نظرسنجیست .قدم اول را بردارید به خدا که قدمهای بعدی پی در پی برداشته خواهد شد.

حسین مظلومی

سلامی دوباره.با مطالعه به اصطلاح جوابیه ای که برای بنده گذاشته اید به این نتیجه غیر از آبکی بودن تمام ادعاهای شما نرسیدم. با توجه به آبشخوری که از آن تغذیه میکنید و آنرا هم کاملا" میشناسم این نان قرض دادن امریست طبیعی.به تغرضتان ادامه دهید که نان در همان است.ادعایتان را بگذارید لب کوزه تا عطشنای کذب و کذایتان فروکش کند.خودتان بهتر میدانید جامعه آزاد اطلاع رسانی چقدر می تواند در پیشرفت و اعتلای یک کشور کارساز باشد پس با طرح سئوالاتی خنده دار سعی نکنید بیشتر سر مبارکتان را در برف فرو کنید.خود سانسوری به مراتب از سانسور شدن توسط دیگری قبیح تر است.اول خودتان را بسازید بعد به فکر ساختن شهر بر آیید.

حسین مظلومی

با سلام.با مطلب فوق برای بنده جالب شد اگر قرار است این نظرسنجی ها به رویت مخاطبین نرسد پس به درد کجای یک سایت خبری می خورد.شما آدمهای جالبی هستید ها.یا نکند شماها هم در پوشش این سایت مانند نهادهای امنیتی اخبار و اوضاع مملکت را رصد میکنید.عزیز دل برادر باز فکر میکنم در این میان شما رسالت اصلی خود را مبنی بر اطلاع رسانی شفاف فراموش کرده اید..پس اگر اینگونه است و شماها قرار است از این نظرسنجی ها در جاهایی که اسم بردید و هیچ ربطی هم نداشت استفاده نمایید بنده با تمام مخالفتی که با آقای ...............دارم به ایشان حق می دهم که در همان روز اول شما را طلبیده و خواستار حذف این نظر سنجی شده است.اگر بنا بر اطلاع رسانی نیست پس شما به چه حقی اقدام به این عمل نموده اید مگر شما موسسه ای تحقیقاتی هستید؟ اگر نیتتان از اول بر همین بوده است که اشتباه بوده است اما اگر پس از ملاقات با جناب .............. به این نتیجه رسیده اید ، باز هم وای بر شما که اینگونه از تحدید یک رییس آنهم از نوع پنجم ،ششم جاخالی کرده اید..خواهشمندم در نشریه تان اینهمه دم از پیشرفت و آزادی بیان و همچنین استان شدن نزنید.تا نشریه های اینترنتی و پر ادعای شهرستان ما با انگ پیشدار و پیشرو مثل شما حضور داشته باشند الحق که شهرستانی با این فرهنگ دگم حقمان است.تصمیمتان را بگیریدچون علاوه بر بنده خیل عظیمی از هنرمندان نیز منتظر اعلام این نظرسنجی که مطمئنم زیاد به نفع آقای............ نیز نیست ،هستند پس این جماعت سرخورده را نا امید نکنید
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما