مهمانسرای جهانگردی سبزوار در حال تغییر و بازسازی نما

صفحه «سبزوار از نگاه دوربین» در شبکه اجتماعی فیسبوک به همت یکی از کاربران فعال خود با نام «Ostan Sarbedaran» به تازگی تصویری از نمای بیرونی مهمانسرای جهانگردی سبزوار را منتشر کرده است، که نشان می دهد این نما در حال تغییر و بازسازی است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، انتشار این عکس ساده ، چندین پسند و تعدادی نظر را از جانب کاربران سبزواری عضو در این شبکه اجتماعی به همراه آورده است.

از برآیند بخش نظرات این پست فیسبوکی چنان بر می آید:

 مهمانسرای جهانگردی سبزوار در سال 1353 خورشیدی توسط استاد حمزه یکی از معماران قدیمی دیار سربداران ساخته شده است که مشابه آن به طور همزمان در بسیاری دیگر از شهرهای متوسط و نسبتاً بزرگ ایران در آن سال ها احداث گردیده است.

شهر سبزوار در حال حاضر از چند مهمانسرا و مهمانپذیر به همراه یک هتل مجلل سه ستاره برخوردار است.

مهمانپذیرهای پارس و رضوی در خیابان بیهق ، مهمانسرای فرهنگیان در خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی نرسیده به میدان حکیم سبزواری  و مهمانسرای جهانگردی در جنب میدان مادر و همچنین هتل سه ستاره کاملیا شماری از اقامتگاه های مسافرتی سبزوار هستند که برای شهری مانند سبزوار با برخورداری از جاذبه های فرهنگی ، تاریخی و طبیعی فراوان و همچنین میزبانی میلیون ها زائر و مسافری که سالانه از جاده آسیایی تهران- سبزوار – مشهد عبور می کنند بسیار اندک است.

در بین مراکز اقامتی نام برده شده در سبزوار، هتل کاملیا بر اساس رتبه بندی ارائه شده توسط وبسایت هتل داری ایران مجلل ترین هتل در شهرستان های خراسان رضوی بعد از هتل های موجود در خراسان رضوی است و در فهرست 40 هتل برتر این استان پهناور با تعداد 3 ، 4 یا 5 ستاره قرار می گیرد .(منبع) به نظر می رسد پس از هتل کاملیای سبزوار ،  میهمان سرای جهان گردی و مهمانسرای فرهنگیان نیز از دیگر مراکز اقامتی پراستقبال و نسبتاً مجلل در سبزوار باشند.

 

 

دارالمومنین سبزوار شهر دیرینه های پایدار و ریشه فرهنگی خراسان است که با برخورداری از تاریخ و تمدنی چند هزارساله (منبع) و آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی فراوان از مهمترین قطب های گردشگری و فرهنگی شمال شرق کشور است. (منبع) این شهر با قرار گرفتن در مسیر شاه راه های ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب و شمال شرق به مرکز کشور و نیز با برخورداری از فرودگاه مرز مجاز هوایی به عنوان تنها فرودگاه فعال خراسان رضوی بعد از فرودگاه مشهد مقدس از زیرساخت های مناسب برای توسعه بیشتر صنعت توریسم و شناخته شدن به عنوان دومین مرکز گردشگری این استان پهناور و تاریخی برخوردار است.

با توجه به ظرفیت های بالای تاریخی ، فرهنگی و گردشگری سبزوار و نیز با توجه به کمبود مراکز اقامتی و رفاهی کافی در این شهر امید می رود در آینده نزدیک شاهد تأسیس هتل ها و میهمان سراهای مجلل بیشتری در دیار سربداران باشیم زیرا در این زمینه هنوز جای کار زیادی در غرب خراسان وجود دارد و یقینا سرمایه گذاری در این عرصه در شهر سبزوار، یک سرمایه گذاری امن و مطمئن اقتصادی خواهد بود.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

هتل کاملیای سبزوار مجلل ترین هتل شهرستان های خراسان رضوی پس از هتل های مشهد

نظرت را بنویس
comments

حسینی

زنده باد استان سربدران.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما