شهرستان جوین نگین سبز خراسان آماده میزبانی از مسافران تابستانی

 جوین، نگین سبز خراسان رضوی، آماده میزبانی از زائران و مسافران است
سبزوار - ایرنا - فرماندار جوین با دعوت از زائران و مسافران به این شهرستان گفت: شهرستان جوین، نگین سبز خراسان رضوی با ویژگی های خاص آماده میزبانی زائران و مسافران تابستانی است.

ˈابراهیم جدی کارˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با همکاری همه دستگاه های خدماتی و اجرایی تلاش می کنیم خدمات مناسب و شایسته ای به زائران و مسافران در این شهرستان ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه باید زمینه ماندگاری بیشتر مسافران را در این شهرستان مهیا کرد گفت: مسوولان باید تلاش کنند زائرین و مسافران با خاطره ای خوش این شهرستان را ترک کنند.

وی با اشاره به ظرفیت های مذهبی، فرهنگی و گردشگری شهرستان جوین افزود : هر چند این شهرستان در حاشیه کویر واقع شده ولی از آب و هوای خوب و مفرح برخوردار است.

ˈجدی کارˈ با اشاره به قرار گرفتن جوین در راهرو ارتباطی استان های خراسان شمالی و رضوی و همچنین مسیر عبور مسافران مناطق شمالی کشور گفت: تردد مسافران در این مسیر بسیار زیاد است و تلاش مسوولین شهرستان هم خدمات رسانی شایسته به انبوه مسافران و زائران می باشد.

فرماندار جوین به آثار، ابنیه و محوطه های باستانی متعدد و متنوع در این شهرستان اشاره کرد و گفت : شهر تاریخی آق قلعه با حدود 50 هکتار عرصه و مسجد تاریخی آن در غرب شهر نقاب از جمله آثار تاریخی این شهرستان است.

وی ادامه داد: از دیگر بناهای تاریخی جوین، مقبره امامزاده قاسم (ع) روستای سیرغان در پنج کیلومتری شهر نقاب، بقعه تاریخی امامزاده هفت معصوم کروژده، بقعه و آرامگاه سعد الدین حمویه جوینی و آرامگاه خواجه نجم الدین کبری است.

وی به مناطق تفریحی و گردشگری این شهرستان هم اشاره کرد و گفت : منطقه گردشگری و مذهبی بیدخور و پیراکوه ، منطقه ییلاقی و مفرح بید ، سد یام و سد کمایستان از جمله این مناطق می باشد.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر جوین بر آمادگی اعضای این ستاد و امکانات شهرستان برای خدمات دهی مناسب به مسافران عبوری از این شهرستان تاکید کرد و افزود: تمام تمهیدات لازم برای تامین امنیت و آسایش زائران و مسافران در جوین فراهم شده است.

شهرستان جوین در 75 کیلومتری شمال غرب شهرستان سبزوار واقع است.

منبع: خبرگزاری ایرنا


 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما