سبحانی فر : زمین نیروگاه برق سبزوار به شرکت پیمانکاری مپنا تحویل داده شد

نماینده مردم سبزوار و سایر شهرستان های منطقه سربداران در مجلس شورای اسلامی از تحویل زمین نیروگاه برق سبزوار به پیمانکار خبر داد.
رمضانعلی سبحانی فر که اخیراً در مصاحبه ای اختصاصی با نهصد و ششمین شماره از روزنامه شهرآرا در مورد وضعیت صنعتی شهرستان های غرب خراسان رضوی سخن گفته است ، اعلام کرده زمین این نیروگاه بالاخره پس از مدت ها تأخیر در اوایل مردادماه جاری به پیمانکار تحویل شده و صورت جلسه نیز انجام گرفته است.
وی مدعی شده است از ابتدای ورود به مجلس با وزیر محترم نیرو مکاتبه کرده و با پیگیری هایی که انجام شده در چند روزاخیر دو اتفاق بزرگ در این رابطه رخ داده که عبارتند از :
1- انعقاد قرار داد خرید تضمینی برق بین کارفرما و سرمایه گذار با شرکت نیرو
2- امضا قرار داد اجرایی کردن نیروگاه برق سبزوار توسط کارفرما و پیمانکارپروژه (مپنا) در همین راستا یک فقره چک 200 میلیارد ریالی از طرف کارفرما به شرکت پیمانکار پرداخت شده و دو قسط 150 میلیارد ریالی دیگر در 45 روز آینده پرداخت خواهد شد.
این عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی نیروگاه برق سبزوار را جزء پروژه هایی دانسته که احداث آن چندین سال مطرح بوده اما تا کنون روی آن هیچ عملیاتی انجام نشده بود.اما سبحانی این بار امیدوار است بقیه کارها به سرعت انجام شده و عملیات اجرایی این پروژه در یکی دو ماه آینده آغاز شود. 
نماینده 6 شهرستان غرب خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در همین زمینه اذعان داشته است ، این پروژه هم اشتغالزایی دارد و هم زیربنایی است. 
گفتنی است طبق اعلام های قبلی نیروگاه برق سبزوار قرار است در 25 کیلومتری غرب سبزوار احداث شود.و پس از احداث فاز اول این نیروگاه در 500مگاوات ، فازهای بعدی آن نیز اجرا شود و ظرفیت این نیروگاه درنهایت به 1000مگاوات افزایش پیدا کند.
بحث احداث نیروگاه برق سبزوار یکی از رسانه ای شده ترین پروژه های صنعتی غرب خراسان رضوی است.
این نیروگاه که برای اولین بار در نیمه های سال 86 کلنگ زنی شد متأسفانه تا چندسال بعد هیچ گونه اقدام عملی خاصی روی آن صورت نگرفت.
از دیدگاه مجله اینترنتی اسرارنامه نیروگاه برق سبزوار اما در یک سال گذشته بارها توسط مسئولین ارشد شهرستان مطرح شد.و حتی برای آن زمان کلنگ زنی مجدد مقرر گردید اما هربار بنا به دلایل نامعلومی این مهم به تأخیر افتاد.
منطقه سربداران در غرب خراسان رضوی به ویژه شهرها و مناطق مرکزی و جنوبی آن در دهه های اخیر به لحاظ صنعتی از محرومیت شدیدی رنج برده اند. این درحالی است که شمار زیاد جوانان و تحصیل کردگان بیکار دانشگاهی در این ناحیه معضلات اجتماعی فراوانی را ایجاد کرده است.
اما به نظر می رسد سرانجام در سالهای اخیر با جلب توجه مسئولین و مردم به محرومیت صنعتی شدید منطقه و فراهم آوری زیرساخت های مناسب صنعتی شدن در این شهر زمینه های مناسبی برای جذب سرمایه گذاران خصوصی و حتی دولتی در زمینه صنعت فراهم آمده است.
امکاناتی نظیر وجود فروگاه بین المللی ، عبور خط لوله 48 اینچ انتقال گاز پارچین به عنوان بزرگترین خط انتقال گاز کشور از قلب منطقه سربداران ، احداث راه دستک راه آهن سبزوار ، عبور آزادراه حرم تا حرم ، کلنگ زنی شهرک صنعتی شماره 2 سبزوار  و نیز تأسیس چندین شهرک یا ناحیه صنعتی در شهرهای جغتای ، خوشاب ، داورزن و ...از جمله زیرساخت های صنعتی فراهم آمده یا در دست آماده سازی غرب خراسان رضو تا کنون است.
نیروگاه برق یکی دیگر از پروژه های مهم زیرساختی است که انشاالله با اجرای آن اکثر قریب به اتفاق بسترهای صنعتی لازم در ناحیه سربداران فراهم می آید.
امید می رود نمایندگان و دیگر مسئولین ارشد شهرستان همواره دراین زمینه اطلاع رسانی صریح و شفاف به مردم و اصحاب رسانه داشته باشند و با پیگیری های عملی خود سرانجام غصه محرومیت های صنعتی ناحیه غرب خراسان رضوی را در دهه جاری پایان دهند. 

کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
نظرت را بنویس
comments

محمد

بله
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما