گزارش کنگره ی انجمن اسلامی معلمان خراسان رضوی و انتخاب اعضای شورای مرکزی استان

مدعوین کنگره ی انجمن اسلامی معلمان خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی انجمن اسلامی معلمان سبزوار؛ کنگره ی انجمن اسلامی معلمان خراسان رضوی جهت انتخاب اعضای شورای مرکزی استان در محل خانه ی معلم تبادکان آغاز به کار کرد.

بنا بر این گزارش؛ جلسه با قرائت قرآن توسط جواد روحانی نژاد از قاریان خوش نام و معروف کشور رسمیت یافت.

مسؤول انجمن اسلامی معلمان خراسان رضوی ضمن خیر مقدم به حضار و تبریک مناسبت های اخیر از جمله صدور فرمان مشروطیت، روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، تشکیل جهاد دانشگاهی و روز خبرنگار که نقش بی بدیلی در آگاهی بخشی به جامعه و انجمن اسلامی معلمان ایران و عموم فرهنگیان محترم داشته اند تقارن این ایام را به فال نیک گرفت.

محمد علی گندمی در ادامه گفت:جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین اشغالی و ظلم به مردم مظلوم غزه را محکوم می کنیم.

وی افزود: اگر چه انجمن اسلامی معلمان در استان خراسان رضوی هم اکنون در 25 شهرستان، منطقه و ناحیه فعال هستند ولی به دلیل این که خراسان رضوی؛ پایتخت معنوی ایران تلقی می شود و بعد از استان تهران پرجمعیت ترین استان کشور می باشد از پتانسیل بالایی در بحث تشکل های مدنی برخوردار است.

وی ادامه داد: تثبیت جامعه با تعریف جامعه ی مدنی و تحقق توسعه؛ از طریق ثبت تشکل ها شروع می شود.

وی با اشاره ای به تاریخچه ی تشکل های مدنی گفت: احزاب سیاسی مستقل، متنوع و فراگیر؛ محلی برای پرورش نوآوران سیاستمدار و خبره و مرجعی برای سایر گروه های اجتماعی هستند.

وی خاطر نشان کرد: دنیای پیشرفته ی امروز؛ تنها مکان مناسب برای پرورش سیاستمداران را تحزب می داند. وی با اشاره به اصول متعدد قانون اساسی از جمله اصول19-20-22-23-26و27بر ظرفیت های بالای قانون اساسی و مترقی بودن آن تأکید کرد.

محمد علی گندمی افزود: توسعه ی متوازن و پایدار زمانی محقق می شود که حضور تشکل های مدنی در جامعه پر رنگ تر باشد و دولت محترم روحانی با توجه به این که مردم در انتخابات سال 92 خواستار تغییر وضع موجود بودند بهتر است به تشکل های مدنی و NGOها که پشتوانه های واقعی دولت محسوب می شوند، عنایت بیش تری داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر چه دولت محترم روحانی در زمینه های مختلف به ویژه سیاست خارجی دستاوردهای بزرگی داشته و در بخش داخلی نیز توفیقاتی به دست آورده ولی در کلیت نگاه به سیاست داخلی، فاقد راهبرد لازم است.

وی خاطر نشان کرد: دولت محترم روحانی در مباحث سیاسی، اجتماعی، تحزب و کرامت انسانی گام های عملی قابل توجهی برنداشته که انتظار داریم به این زمینه ها؛ توجه بیش تری شود.

وی ضمن اشاره به این که واجدین حق رأی در استان 206 نفر و کاندیداها 56 نفر می باشند که 3نفر از آن ها به نفع کاندیدادهای جوان اعلام انصراف کردند، افزود: اعضای اصلی شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان خراسان رضوی 21نفر و اعضای علی البدل 7نفر می باشند که مطابق آیین نامه؛ عضویت فردی که 3جلسه ی متوالی و یا 4جلسه ی متناوب در جلسات شورای مرکزی حضور نیابد، لغو می شود.

وی در خاتمه ی سخنانش به اعضای شورای مرکزی انجمن های اسلامی معلمان سراسر استان که در جلسه حاضر بودند پیشنهاد کرد به افرادی رأی بدهند که دانش، انگیزه، شایستگی و تفکر اصلاح طلبی لازم را دارند.

دبیر کل انجمن اسلامی معلمان ایران نیز گفت: چارچوب های اصلی رسالت انجمن اسلامی معلمان؛ اعتقادات مذهبی، وفاداری به آرمان های امام راحل(ره)، پایبندی به قانون اساسی و اعتقاد به اصلاح طلبی می باشد.

محمدی افزود: انجمن اسلامی معلمان ایران با نظر مساعد امام راحل تشکیل شد. بزرگان نظام نظرشان بر این بود که باید در آموزش و پرورش تغییراتی اساسی ایجاد شود و این تغییرات هم از طریق تغییر محتوای کتب درسی و تغییر فضای تربیتی حاکم بر آموزش و پرورش محقق می شود که بخشی از تربیت و تقویت نیروهای آموزش و پرورش برعهده انجمن گذاشته شد.

وی با توجه به نظر علمای جامعه شناسی خاطر نشان کرد: امکان ایفای وظایف دولت به صورت کامل مقدور نیست مگر این که مردم و احزاب در کنار دولت باشند.

وی افزود: امام خمینی(ره) نیز همیشه بر مردم و نقش مؤثر آن ها در پیشبرد اهداف انقلاب تأکید ویژه ای داشتند که اصرار ایشان به تشکیل مجلس شورای اسلامی در اسرع وقت شاهدی بر مدعای ماست.

وی یادآوری نمود: دولت ها زمانی می توانند در عرصه ی بین المللی با قدرت ظاهر شوند که از حمایت کافی مردم برخوردار باشند و مردم در سیاست دخالت کنند که یکی ازراه های دخالت و مشارکت مردم در سیاست؛ تشکیل احزاب و انجمن ها می باشد.

بنا بر این گزارش؛ ادامه ی جلسه با تشکیل کارگروه های مختلف ادامه یافت و نمایندگان انجمن اسلامی معلمان شهرهای مختلف استان خراسان رضوی در قالب کارگروه های امور معلمان، تحقیقات و امور پژوهش، تشکیلات و امور شهرستان ها، روابط عمومی - تبلیغات و پشتیبانی و امور مالی و سیاسی و اجتماعی به بحث و تبادل نظر پرداختند که نتایج این مباحث پس از جمع بندی نهایی تحویل مسؤولین مربوطه در انجمن خواهد شد که به زودی در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

سپس هیأت رئیسه ی سنی اداره ی جلسه را برعهده گرفتند و کاندیداها به معرفی خود و دیدگاه هایشان پرداختند و مراسم رأی گیری به صورت مخفی و مکتوب انجام گرفت.

نتیجه ی انتخابانات شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان استان خراسان رضوی بدین شرح می باشد:

اعضای اصلی: 1- محمد علی گندمی - مشهد 2- قربان محمد زاهدی - درگز 3- علی ابری - مشهد 4- سید نعمت عبدی - مشهد 5- فیروز یزدانی - مشهد 6- محمد حسن فرهادی - مشهد 7- صفیه رکنی - مشهد 8- رمضانعلی فیضی - مشهد 9- نور اله جوانشیری - مشهد 10- عفت سرمدی - مشهد 11- غلامعلی معزی - درگز 12- محمود فرامرزی - درگز 13- محمود قهار حصاری – تربت حیدریه 14- حسین تبریزنیا - مشهد 15- عبدالرضا قندهاری - نیشابور 16- حیدر خوش نیت - مشهد 17- مصطفی اسدی - مشهد 18- آدینه محمد سویدانلویی - مشهد 19- سید محمد افتخار - مشهد 20- منصور ایوبی – طرقبه و شاندیز 21- علی کافیان – مشهد

اعضای علی البدل: 1- علی مستجاب الدعوه - مشهد 2- سید احمد باقری - طرقبه و شاندیز 3- سید امین طبسی - سبزوار 4- مجید دواچی - سبزوار 5- ابوالفضل کاریزی - مشهد 6- فاطمه قربانی - مشهد 7- حسن بلقدری - سرخس

منبع: انجمن اسلامی معلمان سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما