مسئولین از پروژه دارو سازی طاها سبزوار حمایت کنند

یکی از وبسایت های خبری سبزوار روزهای گذشته اقدام به انتشار گزارشی از روند پروژه داروسازی طاها سبزوار کرده است. 
وبسایت سبزوارنیوز که اخیراً در زمینه تولید اخبار و انتشار گزارش های فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی دارالمومنین سبزوار فعالیت های خوبی را از خود به نمایش گذاشته است ، در یکی از جدیدترین مطالب خود به سراغ پروژه داروسازی طاها سبزوار را سوژه خود قرار داده است.
شرکت داروسازی طه پروژه ایست که بحث اجرای آن در چندسال اخیر در شهرستان سبزوار مطرح شده اما به نظر می رسد ، تا کنون از پیشرفت فیزیکی چندان مطلوبی برخوردار نبوده است. 
گزارش سبزوار نیوز در خصوص دارو سازی طه بدین شرح است : 

پروژه دارو سازی طاها به عنوان طرح آمایش مطرح شد

دکترعلی اصغر محمدی : اعلام طرح های آمایش صنعت، پروژه دارو سازی طاها یکی از مجموع پروژه هایی بود که مورد توجه وزارت بهداشت قرار گرفت
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی سبزوار گفت: در سفر دور دوم هیات دولت به سبزوار پروژه داروسازی طاها به عنوان طرح آمایش معرفی شد.
دکترعلی اصغر محمدی در گفتگوی اختصاصی به سبزوار نیوز اظهار داشت: در سفر دور دوم هیات دولت به خراسان رضوی و اعلام طرح های آمایش صنعت، پروژه دارو سازی طاها یکی از مجموع پروژه هایی بود که مورد توجه وزارت بهداشت قرار گرفت و به عنوان طرح آمایش مطرح شد.
وی افزود: پرونده این طرح پس از تائید کارگروه اشتغال استان و وزارت صنایع به بانک صنعت و معدن ارجاع و مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر محمدی از تصویب مبلغی بالغ بر45 میلیارد ریال و 770 هزار یورو تسهیلات ارزی در خصوص طرح داور سازی طاها خبر داد و گفت: این پروژه فعلا با دریافت قسمتی از تسهیلات خود از بانک صنعت و معدن فعال شده است.
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی سبزوار تولید مواد اولیه را مختص فاز نخست این طرح آمایش عنوان کرد و افزود: تولید اقلام دارویی در فاز دوم پروژه قابل اجرا خواهد بود که با راه اندازی آن در مجموع برای 200 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد .
دکتر محمدی در ادامه صحبت هایش با اشاره به اینکه شرکت سرمایه گذاری صنایع مشارکتی طاها در سال1385 با ایده گروهی از فعالان بخش صنعت و معدن طراحی و عملیاتی شده، اظهار داشت: پس از بحث و بررسی موردی نوع سرمایه گذاری، تولید مواد اولیه دارهای استروئید در دستور کارقرار گرفت.
وی توجیه دار بودن پروژه داروسازی طاها در بخش اقتصادی و نیاز کشور به مواد اولیه دارویی را از مهمترین دلایل انتخاب این طرح عنوان کرد و تصریح کرد: طبق برآوردهای اولیه میزان سرمایه مورد نیاز طرح 55 میلیارد ریال اعلام شد که با پذیره نویسی اولیه حدود یک چهارم آن جمع آوری و مابقی نیز براساس برنامه ریزی مدیران به بانک ها واگذار و پرونده تسهیلاتی پروژه در بانک سپه فعال شد.
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی سبزوار در خصوص راکد شدن این طرح اظهار داشت : با توجه به توجیه دار بودن طرح ، بانک سپه نسبت به پذیرش سریع طرح اقدام، ولی  در آخرین مراحل اجرائی شدن طرح این بانک تحریم و منابع آن محدود و مدیران بانک پرونده های تسهیلاتی را راکد اعلام کردند.
دکتر محمدی ادامه داد: در این شرایط مدیران این پروژه اقدام به انتقال پرونده پروژه داروسازی طاها به بانک ملت را گرفتند که متأسفانه بعد از 14 ماه پیگیری این مهم به سرنوشت پرونده قبلی دچار شد.
وی در پایان حمایت مسئولان بویژه نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی را در خصوص طی شدن مراحل ساخت پروژه دارو سازی طاها  و وارد شدن به فاز تولید را خواستار شد.

پس از مطالعه این گزارش سبزوار نیوز جای تردید باقی نمی ماند که مسئولین محلی شهرستان واستان از جمله اداره صنایع و معادن ، فرمانداری ، نمایندگان و ... باید نهایت حمایت خود را از اجرای هرچه سریعتر و موفقیت آمیزتر پروژه با اهمیت در سبزوار به عمل آورند.
 از دیدگاه مجله اینترنتی اسرارنامه دلیل اهمیت پروژه داروسازی طاها ، علاوه بر تقویت صنعت سبزوار ، تکمیل نقش قطب بهداشتی و درمانی این شهر در شمال شرق کشور است. 
سبزوار در حال حاضر به لحاظ دارا بودن دانشگاه با سابقه و شناخته شده علوم پزشکی و برخورداری از بیشترین بیمارستان های دولتی وامکانات بهداشتی و درمانی خراسان رضوی پس از مشهد مقدس درجایگاه اول استان قرار دارد.
نقش و جایگاه بهداشتی و درمانی سبزوار درخراسان رضوی به جز مجله اسرارنامه در دیگر منابع معتبر نیز مورد اشاره قرار گرفته ، به عنوان مثال در پرتال استانداری خراسان رضوی چنین آمده است : «در سالهای اخیر تربیت نیروی انسانی متخصص در امور پزشکی و پیراپزشکی و توسعه و تجهیز مراکز پزشکی - درمانی استان بویژه در شهرها ی مشهد ، بیرجند ، سبزوار و گناباد که برخوردار از مراکز دانشگاهی دولتی هستند موجب ارتقای سطح بهداشت و درمان استان شده است .» (منبع)
منابعی دیگر برای اطلاع از نقش مرکزیت بهداشتی ودرمانی سبزوار درخراسان رضوی : 
اینک با توجه به این نقش بهداشتی ودرمانی شهر سبزوار در منطقه ، تأسیس شرکت های داروسازی در آن می تواند از پشتوانه علمی و نیروی انسانی و حتی مالی خوبی برخوردار باشد. 
همچنین وجود ضعف نسبتاً شدید صنعتی در شهر سبزوار به عنوان دومین شهر بزرگ استان خراسان رضوی باعث شده آمار بالای بیکاری جوانان در این شهر از میانگین های کشوری بالاتر برود. در چنین شرایطی حمایت از اجرای پروژه های صنعتی از جمله پروژه داروسازی طاها که بنا بر اطلاعات موجود حدود 200 نفررا به طور مستقیم مشغول به کار خواهد کرد در شهر سبزوار ضرورتی بیش از پیش می یابد.
چنین است که معتقدیم باید همه مسئولین به ویژه آقای رمضانعلی سبحانی فر یکی از نمایندگان مردم غرب خراسان رضوی درمجلس شورای اسلامی برحسب نوع کمیسیونی که به عضویت آن درآمده است (کمیسیون صنایع و معادن) ، باید پیگیری های لازم را برای اجرای هرچه سریعتر شرکت داروسازی طاها به عمل آورد.
با این حال اخیراً سبحانی فر در مصاحبه ای که با یکی از مطبوعات محلی در خصوص وضع صنعتی حوزه انتخابیه خود انجام داده و در مورد بسیاری از صنایع موجود یا صنایع در حال احداث منطقه از جمله کارخانه جمکو ، کارخانه اسیدسیتریک جوین، کارخانه های سیمان جغتای ، سبزوار و خوشاب ، کارخانه کابل خودرو ، نیروگاه برق ، پتروشیمی سبزوار و کارخانه فولاد جوین توضیحاتی ارائه داده است ، اما در این گفتگو هیچ اشاره ای به پروژه داروسازی طه نداشته است . (منبع)
به هرحال امید می رود مسئولین ارشد شهرستان با بذل توجه کافی به پروژه های صنعتی این منطقه از جمله شرکت داروسازی طاها زمینه رشد صنعتی غرب خراسان رضوی را هرچه سریعتر فراهم آورند ونیز نقش وجایگاه بهداشتی و درمانی سبزواررا در شمال شرق کشور تثبیت نمایند.


نظرت را بنویس
comments

چی میگن اینجا چندروزه چندتا ایه یاس خون پیدا شدن هی دارن به صورت جهت داری علیه یکی از صنایع شهرمون موج منفی میفرستن اسرارنامه شما باید جلو این نظراتو بگیری اینا دارن تضعیف روحیه میکنن کارشون همینه مزدمیگیرن چوب لاچرخ بذارن اگر سبزوار نتونسته به جایگاه خودش تو صنعت برسه مطمئن باش به خاطر وجود چنین افرادیه

mahdi

jنخیر ما خواهان پیشرفت صنایع در شهرمان هستیم ولی تا وقتی بعضی در دست افراد ناکارامد باشد به هیچ جا نخواهیم رسید، از هیچ کس هم مزد نگرفته ام تنها واقعیات و عملکرد آقای........را دیده ایم.

mahdi

شرکت دارو سازی طاها اسیر بی مدیریتی است لطفا با اخبار نادرست مردم را فریب ندهید، دلایل عدم توجه نمایندگان را خود میدانید، سهامداران تقاضای تغییر مدیریت را دارند.

دیدار

شنیده ها حاکی است که پروژ ه طاها نیز اسیر اختلاسهای میلیاردی شده است . آیا درست است .

مینا

شما از سر سپردگان این اقای محمدی هستید که نظرات مردم را در مورد ایشان نشان نمی دهید این یعنی سوگیری!!! همگان می دانند که مرکز علمی و کاربردی متعلق به که بود و ایشان از چنگ ان بنده خدا دراورد. بس است تزویر

داروسازی پروژه خوبیه برای سبزوار. به دانشگاه علوم پزشکی سبزوارم میاد.چون سبزوار یکی ازاولین شهرهای استانه که دانشگاه علوم پزشکی دشته. باعث اشتغالزایی هم میشه.کلا در سبزوار باید صنایع زیادی احداث بشه. خیلی امار بیکاری این شهر زیاده

mahdi

تصور می فرمایید که اشتغال زایی برای من و شماست؟ به مرکز علمی و کاربردی شماره 2مراجعه کنید و ببینید چه فامیل بازی در جریان است. و حتما ارتباط مرکز علمی و کاربردی شماره 2 و طاها را می دانید!!!!

بهاره

ما که امیدی به این مسولین بی بخار سبزوار نداریم. اونا خواهشا پیش پای طرح های توسعه ای سنگ نندازن حمایت کردنشون پیشکش

mina

یکی از دلایل عدم پیشبرد طاها مدیدیت انجاست سرکار خانم. اول از سهامداران تحقیقی کنید بعد به نمایندگان توهین کنید. شما احتمالا.................

پروین

واقعا براتون متاسفم که نظرات ساده و بی اشکال منو ترسیدید تایید کنید. من هیچ چیز بدی نگفتم شما ولی خیلی بی جنبه هستید ظاهرا

پروین

مدیران محترم سایت اسرارنامه چرا نظرات قبلی بنده را تایید نمی کنید. تا جایی که به یاد دارم نظر توهین امیزی ارسال نکرده بودم که به جایی بربخورد

پروین

این هم شاهدی بر ادعای قبل بنده : رئیس هیئت مدیره شرکت داروسازی طاها سبزوار گفته : طبق برآوردها و برنامه ریزی های صورت گرفته مدت زمان اجرای پروژه 18 ماه بوده که با توجه به زمان شروع طرح مذکور انشا الله تا پایان فروردین ماه 93 طرح به بهره برداری خواهد رسید. متن کامل خبرشم اینه : دكتر علي اصغر محمدي : پروژه طاها باهدف شكست حلقه تحريم هاي دارو ساخته ميشود رييس هيات مديره شركت داروسازي طاهاي سبزوارگفت : پروژه شركت داروسازي طاها با هدف ایجاد اشتغال و توسعه صنایع زیربنایی در منطقه در سال 85 آغاز به کار نمود و با توجه به شرایط حساس منطقه و تنگ شدن حلقه تحریم ها انگیزه ای مضاعف برای ساخت و سرمایه گزاری در این صنعت استراتژیک ایجاد گردید . دكتر علي اصغر محمدي با اشاره به سهم اين پروژه در ايجاد اشتغال افزود: برآورد اولیه در فاز اول حدود 66 نفر بوده که با توسعه طرح مذکور و ورود طرح به فاز های جدید کاری میزان اشتغال تا 300 نفر افزایش خواهد یافت . وي ادامه داد: اين پروژه از نوع سهامی خاص بوده که با سرمایه گذاری بالغ بر 18 ميليارد ریال با سرمایه مردمی با حدود 2000 سهامدار تاسیس گردید . وي با اشاره به بخش هاي مختلف اين كارخانه دارو سازي تصريح كرد: این کارخانه شامل ساختمان تولید ، کلینگ روم ، انبار نگهداری مواد تولیدی ، اولیه ميباشد . وي ادامه داد: هدف از اجرای اين طرح توليد مواد اوليه (ماده موثره) داروهاي استروئيدي شامل پردنيزولون، سيپروترون استات، اسپيرونولاكتون، اكسي متولون، مدروكسي پروژسترون و…..در طراحی جدید کارخانه بصورت جند منظوره طراحی شده است و بگونه ای انجام شده است که تا 16 ملکول را میتوان تولید کرد. محمدي با اشاره به مشكلات اين پروژه در سال هاي اخير خاطرنشان كرد: این پروژه در ابتدا با استفاده از سرمایه مردمی آغاز به کار نموده و تعدادی از دستگاه اصلی طرح خریداری گردید و احداث کار ساختمانی آغاز شد و همزمان مصوبه دریافت وام از بانک سپه اخذ شد که متاسفانه با تحرم بانک سپه در آن مقطع خاص بانک با مشکل پرداخت روبرو گردید و اجرای طرح بدلیل نبود نقدینگی متوقف گردید . وي ادامه داد: اما دریافت وام از طریق بانک ملت پیگیری و به نتایج خوبی منتهی گردید که متاسفانه با تنگ نظری عده ای از مسئولین بانک ملت سبزوار با مشکل روبرو گردید و .پس از تلاش دو سال شبانه روزی از طریق طرح آمایش صنعت و معدن طرح پیگیری و با توجه به توجیه بالای طرح و تاکید وزارت بهداشت به نیاز مبرم کشور به مواد قابل تولید در این کارخانه طرح مذکور در بانک صنعت و معدن پذیرفته و مصوب گردید. وي افزود: تا کنون 2 قسط از کل مصوبات به این شرکت پرداخت گردید ه است و لازم بذکر است چون طرح با دلار حدود هزار تومان مصوب شدهكه و با افزایش قیمت دلار طرح با مشکل روبرو شد که باز با کمک هیات مدیره و مشاوران و طراحی های انجام شده بگونه ای طرح به جریان افتاد که در حال حاضر ساختمان در حال ساخته شدن است و اولین قسط ساخت ماشین الات هم به سازنده پرداخت شد که بزودی شاهد نصب ماشین الات در محل طرح خواهیم بود. وي با اشاره به توليد داروهاي تخصصي مانند سرطان در اين كارخانه اضافه كرد: اين پروژه طوری پایه ریزی شده است که قابلیت تغییر بسیار بالایی داشته و امکان تولید مواد اوالیه دیگر مانند داروهاي سرطان را نیز قابل فراهم می باشد . محمدي بيان ميزان سهم اين كارخانه در توليد داروهاي خاص و انجام كارهاي پژوهشي در ارتباط با ساخت دارو در اين كارخانه ياد آور شد: با توجه به نیاز زیاد دارو در ایران و اینکه اکثر داروها وارداتی هستند می توان گفت این کارخانه جزء اولین کارخانه های تولید مواد اولیه دارو در ایران میباشد وي ادامه داد: در مورد کارهای پژوهشی نیز باید گفت که یکی از اهداف کارخانه این موضوع است و بعد از راه اندازی ازمایشگاه تحقیقات نیز راه اندازی خواهد شد که بتوانیم داروهای مورد نظر را در انجا در مرحله آزمایشگاهی تولید کنیم و در کارخانه بصورت صنعتی به بازار وارد شود و این امر با توجه به پتانسیل بالای شیمی در دانشگاه آزاد اسلامی و در دانشگاه حکیم سبزواری امکان پذیر است. وي با تشكر از مردم شهرستان سبزوار و سهامداران اين شركت گفت: مراحل ساخت کارخانه هرچند با مشکلات زیاد از قبیل افزایش قیمت ها بخصوص ارز روبرو شد در حال انجام است و امیدواریم که بتوانیم در اینده نزیک شاهد راه اندازی و تولید دارو در سبزوار باشیم و این اطمینان را از طرف هیات مدیره طاها میدهم که تا راه اندازی کارخانه زمان زیادی نمانده است و تمام پیش پرداخت ها ی اولیه انجام شده است و با توجه به اینکه میزان شراکت بانک بصورت 30 به 70 است و با توجه به افزایش قیمت ها مبلغ حدود 1.5 میلیارد تومان دیگر سهم طاها است که به 30 درصد سهم خود برسد،که امیدواریم یا از طریق سرمایه گذاری و یا از طریق وام بتوانیم تهیه نماییم تا پروژه بصورت کامل اجرا شود. وي افزود : در اينجا نيز از تمام مسئولین بخصوص بانک صنعت و معدن و وزارت صنایع و وزارت بهداشت کمال تشکر را داشته باشیم. محمدي با اشاره به سهم اشتغال زايي اين كارخانه در سطح استان خراسان رضوي افزود: با توجه تعیین سبزوار به عنوان قطب داروسازی شرق کشور امیدواریم با توسعه طرح مذکور نقش مهمی در ایجاد اشتغال زایی در سطح استان و شهر ستان ایفا کنیم تا گام مهمی در تحقق حماسه اقتصادی برداشته باشیم وي افزود: طبق برآوردها و برنامه ریزی های صورت گرفته مدت زمان اجرای پروژه 18 ماه بوده که با توجه به زمان شروع طرح مذکور انشا الله تا پایان فروردین ماه 93 طرح به بهره برداری خواهد رسید.http://www.sabzevarnews.ir/fa/pages/?cid=5332

علی

لطفا بزرگ نمایی نکنید همگان می دانند در طاها چه خبر است ما خواستار تغییر اشخاصی را داریم که سکان مدیریت طاها را بعهده دارند.

پروین

براساس آخرین خبرایی که من دارم خوشبختانه کار احداث مجتمع داروسازی طاها دوباره از سر گرفته شده و پیش بینی شده که این مجتمع تا یک سال دیگه به بهره برداری برسه. این موفقیت ارزشمندی برای سبزوار ماست و واقعا جای تبریک و تقدیر از همه صنعتگران و نمایندگان شهرمون به ویژه دکتر محسنی و آقای سبحانی داره که جدیتشون در پیگیری امور مثال زدنیه.

خراسانی

برای اطلاع دوستان عزیز سبزواری و اسرارنامه: سازمان تامین اجتماعی که بزرگترین نهاد دولتی در ارائه ی خدمات بهداشتی- درمانی کشور است، در استان خراسان رضوی دارای سه بیمارستان بزرگ می باشد که از بین آنها بیمارستان بزرگ رازی تربت حیدریه تنها بیمارستان در بین شهرستان های خراسان رضوی است ( دو بیمارستان دیگر در مشهد قرار دارد، اطلاعات در سایت مدیریت درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی هم موجود است). با توجه به موقعیت و مرکزیت شهرستان در منطقه،این بیمارستان مجهز علاوه بر تربت منطقه مرکز و جنوب خراسان رضوی را تحت پوشش درمانی خود قرار داده است، از این لحاظ، تربت حیدریه دارای برترین موقعیت درمانی بین شهرستان های استان است؛ کما اینکه با دارا بودن دانشکده علوم پزشکی، بیمارستان های دولتی و خصوصی دیگری هم در شهرستان فعال بوده و یک بیمارستان بزرگ دولتی هم در حال احداث می باشد. با تشکر

غلامی

از نظردهنده ای که بانام بهروزنظر گذاشته ومقاله مفصل و دقیقی را برای معرفی شهر بینالود ارائه کرده متشکرم. آقا من خیلی تو اینترنت گشتم اما اطلاعات درست وکاملی درموردشهر بینالود پیدا نکردم. به جز چند خط که خیلی ابهام داشت. این نیشابوری هاهم که از فرصت استفاده کرده و در بحبوحه کم اطلاعی مردم ، افتخارات شهر جدید بینالود مشهد را از جمله کارخانه ایران خودرو و شهرک صنعتی بینالود را با پر رویی به نام خود ثبت کرده اند. البته در دایره المعارف ویکی پدیا که همه می دانند معتبر نیست.و هرکسی می تواند چیزی به آن اضافه کند یاکم کند. اما حالا با مطالعه این مقاله که شمامعرفی کردید و بسیارکامل ودقیق بود حدسم به یقین تبدیل شد که کارخانه اتومبیل سازی ایران خودرو و شهرک صنعتی بینالود نه متعلق به نیشابور است ونه متعلق به شهرستان قدمگاه رضوی (بخش زبرخان سابق نیشابور) و هرچند جوانان بیکار زیادی از نیشابور از امتیاز مجاورت با شهر صنعتی مشهد و بینالود استفاده کرده و برای کار به آنجا می روند اماامتیاز این نواحی صنعتی متعلق به نیشابور نیست بلکه متعلق به مشهد و شهر جدید بینالود است. به هرحال اگر بازهم از این جور منابع خوب داشتید اطلاع بدهید قربون داداش.... خلاصه

غلامی

به یکی از ساکنان شهر جدید بینالود. اطلاعات ما کم نیست اطلاعات شما دوستان نیشابوری کم است که کارخانه ایران خودرو که در شهر جدید بینالود قرار دارد را جزء صنایع نیشابور حساب می کنید. ضمناً چه فرقی می کند شهرک صنعتی بینالود با حدود 50 کیلومتر فاصله تا نیشابور حالا هم که به قول خودتان بخش زبرخان شهرستان شده ، دیگر مال نیشابور حساب نمی شود. راستی حالا که از نیشابور به دیگر نقاط استان از جمله شهر جدید بینالود مهاجرت کرده اید ، این اطلاعات را مطالعه کنید در شهری که زندگی میکنید به دردتان می خورد : شهر جدید بینالود با توجه به واقع شدن در مجموعه ای از منابع اقتصادی، اجتماعی و اکولوژیک و پتانسیل های موجود در منطقه و مطالعات اولیه صورت گرفته، در تاریخ 16/2/70 در فاصله 55 کیلومتری جنوب غربی مشهد در ارتفاع 1480 متر از سطح دریا و در دشتی متصل به گروه های زیبای بینالود در جوار جاده تاریخی ابریشم مکان یابی و شروع به احداث گردید. بینالود با حدود 3300 هکتار وسعت دومین شهر جدید منطقه شهری کلان شهر مشهد واقع در استان خراسان رضوی می باشد.(منبع : http://urbanplanning2009.blogfa.com/cat-18.aspx) ضمناً صرفاً جهت اطلاع صنایع سبزوار : به جز دو شهرک صنعتی صنایع مجزای دیگری نیز در سبزوار وجود دارد... کارخانه سیمان کابل خودرو پتروشیمی و پالایشگاه در حال احداث ستاره خراسان کارخانه تولید پودر pcc(درحال احداث) و تعدادی موارد دیگر ... و ...

مصیب

شما سبزواری ها بروید خدا را شکر کنید هرچه ندارید زبانتان دراز است. همیشه تاریخ هم همینطور بوده اید . اصلاً در بین مشاهیرتان هم اگر نگاه کنید به این پرحرفی تاریخی سبزواری ها پی می برید. شما بیشتر مشاهیرتان انسان های حراف هستند. محمود دولت آبادی بزرگترین رمان فارسی را نوشته ابوالفضل بیهقی نویسنده است ونویسندگی یعنی حرف زدن مکتوب شریعتی سخنران و نویسنده آنهم نویسنده چه کتاب های پرجنجالی!!! عطاملک جوینی ، نویسنده ... ملاحسین واعظ کاشفی سخرنان و روضه خوان ... چند نفر دیگر را مثال بزنم؟ برای اینهمه استعداد پرحرفی شماست که می گویم آدم می ترسد در سایت هایتان یک کلمه حرف بزند تا شما صد رمان جوابش را ندهید.

بهروز

با سلام برای شهر جدید بینالود این فایل رو دانلود کرده و برید صفحه 5 واضح توضیح دادن که بینالود کجاست http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=0CGYQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.ruzbazar.ir%2Fficue%2Fpdf%2Fposter%2F172.pdf&ei=9YQqULSeEMO16wH074CwAw&usg=AFQjCNEmPMbaqpDuWKg7xIBu1R-drCnuZg&sig2=iukDEMB6_e6Jp5X9ELPaGw

محمود رافعی

عصب نشو اسرار جون در توهم خود سیر کن عزیزم!

محمود رافعی

مصیب جان شما بیکاری با این مردم عزیز هم کلام می شوی بزار تو حال خودشون با داشته هایشان حال کنند ما نیشابوری چرا اصلا با این عزیزان هم کلام می شویم نمیدانم شاید از سر دلسوزی است آخه من برای این بزرگواران نگرانم نگران توهم خود ساخته ای که این عزیزان برای خودشان ساخته اند .

یکی از ساکنان شهر جدید بینالود

آقای غلامی عزیز شما آنقدر اطلاعاتتان ضعیف است که نمیدانید بینالود شهر جدید بین نیشابور و مشهد است که شهرک صنعتی جز بخش زبرخان نیشابور (شهرستان قدمگاه رضوی جدید)است و بخش شهری جز بخش احمد آباد مشهد و جز شهرستان طربقه شاندیز نمی باشد و لطفا کمی مطالعه بفرمایید ضمنا با این تفاسیرجوین که از سبزوار جدا شد تمام صنعت اندک سبزوار رو با خودش برد.در ثانی نیشابور آنقدر کارخانه دارد که با جدا شدن بخشی لطمه زیادی نبیند برای مثال مجتمع بزرگ فولاد نیشابور و کارخانه بزرگ نخریسی و کارخانه بزرگ ایران شرق و کارخانه عظیم بتن سازی شرق کشور نیروگاه بزرگ 1200 مگاواتی نیشابور و نیروگاه بادی دیزبادو... هنوز در محدوده شهر نیشابور می باشند دوست عزیز.

غلامی

آقا مصیب اگر بر اساس این داشته های اندک می خواهید نیشابور را در زمینه بهداشتی و درمانی با سبزوار برابر نشان دهید ، پس سبزوار هم به لحاظ صنعتی با نیشابور برابر است. چون سبزوار حالا برعکس حدود 10 سال قبل که از لحاظ صنعتی خیلی ضعیف بود حالا دو شهرک صنعتی دارد ، به جز آن کارخانه هایی مثل سیمان ، کابل خودرو ، پتروشیمی و پالایشگاه ستاره خراسان و ... در خارج از محدوده شهرک های صنعتی سبزوار یا احداث شده اند یا در حال احداثند. اما نیشابور تازه در سال های قبل دو شهرک صنعتی مهمش را از دست داده . شهرک صنعتی بینالود و کارخانه ایران خود رو که این قدر قبلاً به خاطر آن کلاس می گذاشتید و حتی در دایره المعارف نامعتبر ویکی پدیا آنها را به دروغ جزء صنعت نیشابور معرفی کرده اید ، حالا دیگر چندسال است با بیش از 50 کیلومتر فاصله جزء نیشابور نیست. و در محدوده شهرستان جدید بینالود به مرکزیت طرقبه وشاندیز قرار گرفته.طرقبه شاندیز هم که می دانید شهرهای اقماری مشهدند نه نیشابور و در واقع قطب های اول و دوم صنعت خراسان شهرهای مشهد و بینالود هستند . تازه شهرک صنعتی خیام نیشابور هم از شما جدا شده و در شهرستان تازه تأسیس قدمگاه رضوی قرار گرفته . با این حساب نیشابور الآن دیگر شهرک صنعتی ندارد.اما سبزوار دو شهرک صنعتی دارد. حالا نیشابور تا یک شهرک صنعتی دیگر بسازد سبزوار بار خود را بسته. ببین مصیب جان بهتر است شما به جای اینکه سعی کنید در زمینه های دانشگاهی و بهداشتی و درمانی به رد سبزوار برسید بروید همان زمینه صنعتی تان را برای خودتان حفظ کنید.

مصیب

اوه آدم می ترسد در سایت شما یک کلمه حرف بزند ، شما ده جلد رمان پاسخش را بدهید. خیلی بیکاریدها!!! ما تسلیم باشما سبزواری های پرادعا هرچه کمتر دربیافتیم بهتر است.

مصیب

نیشابور هم دانشکده علوم پزشکی دارد. تا چندسال دیگر هم می تواند به دانشگاه ارتقاء یابد . همین دانشگاه علوم پزشکی سبزوارهم که از اول دانشگاه نبود تازه از سه سال قبل تا حالا دانشگاه شده و رشته پزشکی پذیرفته . پس در بحث قطب پزشکی شمال شرق بودن فاصله زیادی بین سبزوار ونیشابور نیست. زیاد نبالید...
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما