به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار

تجلیل سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار از خبرنگاران واصحاب رسانه

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در روزهای شنبه و یکشنه هفته جاری به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار به دیدار خبرنگاران رسمی و دفاتر شناخته شده خبر در دیار سربداران رفته است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، محبوبه طبسی که از آبان ماه سال گذشته با منصوب شدن در سمت کفالت و سپس از خردادماه 93 با قرار گرفتن بر جایگاه سرپرستی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سبزوار اولین بانویی است که بالاترین پست سازمانی این اداره را در غرب خراسان عهده دار شده است، این روزها در دیدارهای خود با اصحاب رسانه دیار سربداران اعلام کرده است، فعالیت های رسانه ای در سبزوار نیاز به ساماندهی اساسی دارد.

وی معتقد است خبرنگاران زیادی در سبزوار فعالیت می کنند که هرچند شاید بسیاری از آن ها علاقه زیاد و استعداد خوبی در حرفه خبرنگاری داشته باشند ، اما شماری از آن ها به ویژه فعالان حوزه سایت های اینرنتی مراحل قانونی ورود به این حرفه را طی ننموده و رسمیت کامل را پیدا نکرده ا ند.

طبسی همچنین می گوید: اخیرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم دارد وبسایت های خبری و تحلیلی فاقد مجوز را فیلتر کند و لذا ضروریست خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه های دیجیتال شهرستان هرچه سریعتر مراحل قانونی ثبت خود را طی کنند.

این مسوول همچنین در دیدار خبرنگاران دفتر خبرگزاری ایرنا در سبزوار درباره اهمیت ونقش خاص خبرنگاران در جامعه اظهاراتی را بیان کرده است که پایگاه خبری تحلیلی سبزوارپیام به انتشار متن کامل این سخنان و همچنین اظهارات حسین میردشتی معاون فرماندار ویژه سبزوار پرداخته است.

اسرارنامه در ادامه به بازنشر این مطلب به نقل از وبسایت سبزوارپیام می پردازد:

معاون فرماندار سبزوار:

اطلاع رسانی درست درجهت ارزشهای نظام مهمترین رسالت خبرنگاران است

معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری سبزوار گفت : اطلاع رسانی درست در جهت اهداف و ارزشهای نظام و انقلاب مهمترین رسالت خبرنگاران است .
به گزارش ایرنا، حسین میردشتی عصر شنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی سبزوار به مناسبت روز خبرنگار افزود : بخش عمده ای از موفقیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت ها مرهون تلاش خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار گفت: اخبار صحیح، دقیق و به دور از سیاه نمایی توسط خبرنگاران موجب توسعه کشور در زمینه های مختلف می شود.

وی اظهار کرد: جایگاه خبرنگاران، جایگاه رفیع و خطیری است، من از همه خبرنگاران فعال به دلیل احساس مسوولیت در امر اطلاع رسانی قدردانی می کنم.

وی با اشاره به سختی و مشقات کار خبرنگاران گفت : حساسیت و اهمیت کار خبر، رسالت سنگینی را بر دوش قشر زحمتکش خبرنگار نهاده است.

وی رسالت خبرنگاران را ایجاد وحدت ، انگیزه و امید و شادابی در جامعه عنوان کرد و افزود: نقد عملکرد مسوولان و بیان نقاط ضعف نیز بایستی با ظرافت و مصلحت اندیشی صورت گیرد تا موجبات توسعه و آبادانی کشور را فراهم کند.

معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری سبزوار اظهار کرد: خبرنگاران چشم بیدار جامعه، زبان گویا و پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند.

میردشتی افزود : این فرهیختگان هم مشکلات و مطالبات به حق مردم را در ابعاد مختلف به گوش مسوولان می رسانند و هم تلاش های مسوولان را به مردم اطلاع می دهند.

به گزارش سبزوار پیام ،سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار هم در این نشست گفت : خبرنگاران با رعایت عدل ، انصاف ، تقوا و اخلاص نقش بسیار مهمی در روشنگری ، تنویرافکار عمومی و مقابله با تهاجم فرهنگی دارند .
محبوبه طبسی با تاکید بر حفظ شان و جایگاه خبرنگاران افزود : عرصه خبرنگاری عرصه حساس و رسالت خبرنگاران بسیار عظیم و خطیر است .

وی با اشاره به نگاه مثبت و ویژه فرماندار ، نمایندگان و سایر مسوولان به فعالیت رسانه ها و خبرنگاران شهرستان سبزوارگفت: تجلیل از خبرنگاران به عنوان قشر فرهیخته جامعه که در عرصه اطلاع رسانی متحمل رنج های فراوانی می شوند ضروری است .
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار با اشاره به نقش مهم خبرنگاران در اطلاع رسانی اظهار داشت : خبرنگاران با انعکاس دقيق ، درست و شفاف مسائل ومشکلات جامعه مطالبات واقعی مردم را پيگيري می کنند .
طبسی ، امانتداری را مهم ترین ویژگی یک خبرنگار دانست و افزود: خبرنگار از یک طرف امین مردم و منتقل کننده خواسته ها و نیازهای آنان به مسوولان و ازسوی دیگر امین مسوولان و انتقال دهنده خدمات، تصمیمات و سیاست های دولتمردان به مردم هستند .
وی با تاکید بر بازگو کردن حقایق و مشکلات جامعه توسط خبرنگاران ادامه داد : خبرنگاران پلی بین مردم و مسوولان هستند تا حقایق جامعه و حرف دل مردم را به گوش مسوولان برسانند .
وی ادامه داد : تعهد ، بصیرت ، انتقادسازنده ، پرهیز از منهیات دینی و اخلاقی بخشی از آرمان های شهیدان والامقام است که میراث عظیم اخلاق رسانه ای را برای این قشر فرهنگ ساز و خدوم بر جای نهاده اند .
در پایان این نشست که نژادکاظمی مدیر روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری سبزوار و خانم شیرازی مسئول سابق کانون هنرمندان سبزوار حضور داشتند، با اهدای گل و لوح سپاس از مسوول و خبرنگاران دفتر ایرنا در سبزوار تقدیر شد.

منبع: سبزوارپیام

گزارش تصویری(کلیک کنید) 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما