بزرگترین پروژه صنعتی شرق ایران در تربت حیدریه احداث می شود / مجتمع عظیم فولاد

شهرستان تربت حیدریه در چند سال اخیر رشد چشمگیری را در اکثر زمینه های مطلوب توسعه تجربه کرده است. یکی از عرصه هایی که این شهرستان در حال تجربه رشد خوبی در آن است، زمینه صنعتی است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، تربت حیدریه که هم اکنون در حال احداث فرودگاه شهید مدرس به صورت مشترک با شهرستان کاشمر در نواحی مرکزی خراسان رضوی است، از چند سال قبل توسعه دانشگاهی خوبی را نیز تجربه کرده و به طور نمونه چهارمین دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی بعد از دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، سبزوار و گناباد در این شهرستان تأسیس یافته است.

اما به نظر می رسد رشد تربت حیدریه در زمینه صنعتی به حدی است که گویی این شهرستان در حال برهم زدن رتبه بندی ای است که به طور سنتی درباره قطب های صنعتی خراسان در ذهن ها وجود داشت و در آن رتبه بندی جایگاه های اول معمولا به کلانشهر مشهد و شهرهای اقماری اطراف آن تا شعاع 100 کیلومتر اختصاص داشت.

اینک اما تربتی ها که در ناحیه خراسان مرکزی به لحاظ توسعه یافتگی به تدریج جایگاه ممتاز و بی رقیبی را برای خود ایجاد کرده اند، می روند تا با احداث بزرگترین پروژه صنعتی شرق کشور به یکی از اولین و مطرح ترین قطب های صنعتی خراسان تبدیل شوند.

خبرگزاری تسنیم در همین رابطه نوشته است:

 

مجتمع فولاد تربت حیدریه بزرگ‌ترین پروژ صنعتی شرق کشور است

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیر عامل مجتمع فولاد تربت حیدریه گفت: این مجتمع بزرگ‌ترین پروژه صنعتی شرق کشور است که ظرفیت تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن ورق فولاد در سال را دارد.
به گزارش ماین نیوز، مجید رضوی  اظهار کرد: اجرای عملیات پروژه مجتمع فولاد تر بت حیدریه از سال 86 به طور رسمی آغاز شده و تمام منابع مالی آن نیز از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی تامین گردیده است.

وی اظهار کرد: برای اجرای این پروژه تاکنون 500 میلیارد ریال از سوی سرمایه گذاران هزینه شده است.
مدیر عامل مجتمع فولاد تربت حیدریه پیشرفت پروژه مجتمع فولاد تربت حیدریه را حدود 27 درصد عنوان کرد و افزود: با راه اندازی این مجتمع برای دو هزار و 800 نفر به طور مستقیم و 15 هزار نفر به طور غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌شود.


وی بیان کرد: احداث واحد فولادسازی تربت حیدریه با استفاده از گندله معدن سنگ آهن سنگان خواف که در فاصله 100 کیلومتری جلگه رخ قرار دارد، انجام می‌گیرد و از شبکه سراسری گاز، ذخایر آبهای زیرزمینی کافی، شبکه برق 400 ولت بهره‌مند خواهد بود.

مدیر عامل فولاد تربت حیدریه گفت: امسال با تمهیدات اندیشیده شده 882 میلیون دلار از منابع فاینانس (قرارداد خارجی) به این پروژه اختصاص یافت.

رضوی با اشاره به مشکلات پیش روی فولاد تربت حیدریه، افزود: در جهت جذب مبلغ یاد شده از قرارداد خارجی، امیدواریم دولت در جهت رفع ال سی با این مجتمع عظیم فولاد همکاری کند.

مدیر عامل مجتمع فولاد تربت حیدریه بیان کرد: یازگشایی LCمجتمع فولاد بیش از 230 شرکت مهندسی و فنی و خدماتی تجهیزات و عوامل کارگاهی خود را بلافاصله به این مجتمع منتقل می‌کنند تا با توجه به قرارداد‌های منعقد شده ظرف 36 ماه این پروژه عظیم به بهره برداری برسد.

وی تحول اشتغالزایی در این منطقه را یکی از برکات دیگر مجتمع برشمرد و افزود بیش از 4000 نفر نیروی انسانی در تخصص‌های مختلف بکار گرفته خواهند شد که بخشی عظیمی از معضل بیکاری منطقه برطرف می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

نگاهی به شماری از توانمندی های اقتصادی تربت حیدریه

نظرت را بنویس
comments

هم استانی

با تشکر از مطلب خوبتان.مطلب شما در وبسایت خراسان مرکزی منتشر شد.

مهدی

زنده باد تربت حیدریه ،زنده باد سبزوار

با این حساب کمک خوبی می شود به تمرکززدایی از مشهد و نواحی اطراف ان الان همه امکانات به خصوص صنعتی در مشهد و چند شهر اطرافش متمرکز شده که هم باعث الودگی بیش ازحد هوا و محیط زیست در ان ناحیه می شود و هم باعث مهاجرت جوانان از دیگر مناطق استان به مشهد و حومه است اما اگر صنایع مادر و سنگین در دیگر مناطق استان هم شکل بگیرد مثل تربت حیدریه به خوبی تمرکززدایی شده است

ناشناس

فوق العادس!!
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما