همایش نقش پزشکان در فرهنگ سازی مصرف شیر در سبزوار

 

همایش یک روزه با عنوان نقش پزشکان در فرهنگ سازی مصرف شیر با حضور مشاور تغذیه سازمان ملل متحد، نایب رییس شورای عالی نظام پزشکی کشور، پزشکان، پیراپزشکان، فرهنگیان وکارکنان هلال احجمر در سبزوار برگزار شد.

دبیر همایش مزبور و مسوول بازآموزی سازمان نظام پزشکی سبزوار در حاشیه برگزاری آن به خبرنگاران گفت: این همایش به منظور فرهنگ سازی در زمینه مصرف شیر برگزار شده است.

دکتر ابراهیم بیدی افزود: بعد از حذف یارانه شیر مصرف سرانه آن در کشور به 70 لیتر رسیده است و این در حالی است مصرف سرانه شیر در برخی کشورها بین 180 تا 350 لیتر است.

وی با بیان اینکه بایستی فرهنگ سازی در مصرف شیر هر چه بیشتر انجام شود، گفت: این مهم باید با استفاده از توان صدا و سیما، رسانه ها و وزارت بهداشت انجام شود.

وی اظهار کرد: مصرف شیر در کشور اندک و مصرف چربی و شکر بسیار زیاد است.

وی افزود : سرانه مصرف شکر در ایران 30 کیلو گرم و در کشورهای دیگر پنج کیلو گرم است.

وی با اشاره به برگزاری این همایش با حضور مشاور تغذیه سازمان ملل متحد و نایب رییس شورای عالی نظام پزشکی کشور اظهار کرد: نقش پزشکان در فرهنگ سازی مصرف شیر بسیار مهم است.

وی گفت: رجوع مردم به پزشکان زیاد است و مردم نسبت به توصیه های پزشکان باور عمیق دارند.

وی با اشاره به اثربخشی پزشکان در تغییر مصرف مواد غذایی افزود: افزایش اطلاعات تغذیه ای پزشکان تاثیرگذاری بسیار در تعادل مصرف غذایی مردم دارد.

وی اظهار کرد: شیر به دلیل تامین بسیاری از نیازهای ضروری انسان یکی از کاملترین مواد غذایی است که کمبود آن در رژیم غذایی مخاطرات بسیار در پی دارد.

او گفت: رشد مطلوب در همه دوران زندگی و پیشگیری از بیماری ها از جمله نتایج مصرف شیر است.

 

منبع : ایرنا

نظرت را بنویس
comments

سلام -چند وقت است اطلاع رسانی شما خوب شده است ،تشکر از اخبار قشنگتان /یک شهروند
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما