موفقیت های پی در پی ، نوید بخش آینده درخشان هنرعکاسی در سبزوار

موفقیت های برون مرزی تعدادی از هنرمندعکاس سبزواری در روزها وهفته های اخیر ، خبرهای خوشایندی بود که  افتخار هنری دیگری برای مردمان غرب خراسان رضوی محسوب می شود.
عکاسان مورد ذکر آقایان سید علی حسینی فر ، هادی دهقان و خانم ساناز مزینانی هستند که دو هنرمند اول موفق به حضور در یک نمایشگاه عکس بین المللی با موضوع ماه مبارک رمضان در کشور امارات متحده عربی شدند و خانم ساناز مزینانی هم اخیراً کتاب عکس های خود را با نام «تصاویر گشایشگر» در کشور کانادا و به انضمام مقدمه نویسی و مقالات ارائه شده تعدادی از هنرمندان ایرانی و خارجی منتشر کرده است .
در ادامه گزارش های مختصری از فعالیت های اخیر این هنرمندان سبزواری درعرصه بین المللی برای اطلاع شما مخاطبین گرامی تقدیم می گردد :

موفقیت دو عکاس سبزواری در مسابقه عکس کشور امارات متحده عربی
موفقیت دو عکاس سبزواری در مسابقه عکس "جهان در رمضان" در کشور امارات متحده عربی

به گزارش سبزوارنیوز سیدعلی حسینی فر و هادی دهقان پور عکاسان سبزوارنیوز موفق به راهیابی نمایشگاه عکس جهان در رمضان که در کشور امارات متحده عربی برگزار میشود شدند.

حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد امارات متحده عربی با هدف نمایش نحوه جشن گرفتن ماه رمضان و فرهنگ رمضان توسط مردم سراسر دنیا،این نمایشگاه را برگزار کرد.

مدیر فرهنگ و هنر دبی در حاشیه‌ی مراسم افتتاحیه‌ی این نمایشگاه گفت: نمایشگاه «جهان در رمضان» شامل 22 عكس از 16 عكاس از سراسر جهان در محل مركز تجاری این شهر در ماه مبارك رمضان افتتاح شد،وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را نشان دادن سنت‌های مختلف اسلامی در ماه مبارك رمضان و گسترش آگاهی عمومی مردم جهان نسبت به هنر اسلامی از طریق عكاسی عنوان نمود. (سبزوارنیوز)

*    *    *

 انتشار کتاب عکس‌های ساناز مزینانی در کانادا

به گزارش شاهدان کویر مزینانی به نقل از سایت عکاسی ؛ کتابی با عنوان «تصاویر گشایشگر» در برگیرنده عکس‌های ساناز مزینانی توسط انتشارت گالری بلگر در کانادا منتشر شد. این کتاب در برگیرنده سه مجموعه عکس مزینانی با عناوین «کنفرانس پرندگان»، «ایران بازدیده شده» و «قاب‌های پدیدار» و سه مقاله از جرمی باربر، استاد دانشگاه استنفورد، دیوید فرسکو، دانشجوی دکتری تاریخ هنر دانشگاه استنفورد و محمدرضا میرزایی، عکاس و نویسنده متون عکاسی و پیشگفتاری از مایا مری ساتنیک، کیوریتور آرت گالری در اونتاریو است.
ساناز مزینانی عکاس ایرانی ساکن آمریکا، تحصیلاتش را از کالج هنر و دیزاین اونتاریو شروع کرد و پس از آن در مقطع کار‌شناسی ارشد در رشته هنرهای زیبا از دانشگاه استنفورد آمریکا فارغ‌التحصیل شد. آثار او عمدتا به رابطه میان دیدن و ادراک و نیز تضادهای فرهنگی میان جایی که مزینانی اکنون در آن زندگی می‌کند با ایران، کشوری که در آن به دنیا آمده‌است می‌پردازد. عکس‌های او در نمایشگاه‌های متعددی در کانادا و آمریکا در معرض نمایش قرار گرفته‌اند.
کتاب «تصاویر گشایشگر» به تازگی و همزمان با نمایشگاه انفرادی ساناز مزینانی در گالری بگلر در کانادا منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
(منبع:شاهدان کویرمزینان)

لازم به ذکر است هنرمندان سبزواری در سال های اخیر توانسته اند در زمینه هنر عکاسی در دو بُعد عکس های هنری و عکس های خبری حضور ورود فعالانه و موفقی داشته باشند.
یکی از پیشکسوتان مسلم هنر عکاسی در شهرستان سبزوار آقای محمود حیطه است که جامعه هنری سبزوار با این هنرمند پیشکسوت به اندازه کافی آشنایی دارند.
هنرمندان دیگری نظیر سید محسن و سید رضا مهری از دیگر پیشکسوتان عکاسی در سبزوار می باشند که سید رضا مهری در خردادماه گذشته در یک جشنواره داخلی موفق به کسب مقام شد.(منبع)
اینک نیز ادامه موفقیت های پیشکسوتان هنر عکاسی در سبزوار با فعالیت های برون مرزی عکاسان جوان این شهر نوید بخش آینده ای درخشان برای هنر عکسای در سبزوار است.
در پایان امید می رود از جانب مسئولین محلی نیز حمایت های مناسبی از این زمینه هنری و هنرمندان موفق محلی وملی به عمل آید.

کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
به بهانه تجلیل از هنرمند محبوب سبزواری...
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما