جزئیات و تصاویر سفر شهلا ریاحی به سبزوار برای یافتن محل آرامگاه پدر

شهلا ریاحی بانوی پیشکسوت هنر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران، مدتی قبل میهمان سبزوار شد، تا در این سفر کوتاه به دیار سربداران، در جستجوی آرامگاه پدر مرحوم خود بپردازد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، ریاحی که در تاریخ سینمای ایران عنوان اولین کارگردان زن کشورمان را از آن خود کرده است و به دلیل ایفای نقش مادر در بسیاری از فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی به عنون یکی از مادران سینمای ایران محسوب می شود، در این سفر کوتاه مدت یک روزه میهمان سیدمهدی محسنیان یکی از شهروندان هنردوست سبزواری بود که به واسطه علاقه شخصی ارتباطی نزدیک با بسیاری از بازیگران و دست اندرکاران سینما و تلویزیون ایران دارد.

شاید مهمترین و جالب ترین نکته در سفر اخیر خانم ریاحی (با نام اصلی قدرت الزمان وفادوست) به دیار سربداران کشف اصالت سبزواری این بانوی شاخص در تاریخ سینمای ایران باشد. به گونه ای که هرچند خود او متولد 1305 تهران است اما پدرش حاج شیخ آقا وفادوست سبزواری، از اهالی شهر سبزوار ریشه فرهنگی خراسان بوده است و هرچند به دلایل شغلی مدتی در مشهد سکونت گزیده اما پس از وفات در قبرستان قدیمی شهر سبزوار به خاک سپرده شده است.

اینک قدرت الزمان وفادوست (شهلا ریاحی) در ایام کهنسالی به سودای یافتن آرامگاه پدر در محل آرامگاه قدیمی سبزوار که مدتی است به یک پارک فضای سبز تبدیل شده است، (پارک جانبازان در مجاورت میدان کارگر) در سفری نیمه خصوصی به همراه پسر و عروسش، میهمان زادگاه اجدادی خود شده و با تعداد معدودی از شخصیت های سبزوار دیدار کرده است.

مدتی پس از انجام این سفر خصوصی سید مهدی محسنیان به درخواست اسرارنامه طی یادداشتی جزئیات حضور سرکارخانم ریاحی را در سبزوار به همراه بیوگرافی کامل و آرشیوی از عکس های ناب و کمتر دیده شده این بانوی هنرمند کشورمان را که با کمک فرزندش دکتر منوچهر ریاحی از آلبوم خانوادگی وی تهیه شده، در اختیار تحریریه این مجله قرار داده است.

اسرارنامه هم اکنون در بخش «حوض هشت پایه» این مجله که به انتشار مطالب فرهنگی، هنری، تاریخیدر این وبسیت اختصاص دارد، ضمن انتشار یادداشت سیدمهدی محسنیان درباره گزارش سفر شهلاریاحی به سبزوار به انتشار تعدادی از عکس های آلبوم خانوادگی و حرفه ای این بانوی هنرمند که قابلیت انتشار عمومی دارند، پرداخته است.

شما گرامیان هم اکنون می توانید برای مطالعه متن کامل این مطلب و مشاهده تصاویر آن در بخش حوض هشت پایه اسرارنامه، روی پیوند زیر کلیک کنید:

بیوگرافی کامل شهلا ریاحی به همراه عکس های کمتر دیده شده از این بازیگر پیشکسوت

نظرت را بنویس
comments

مفتح

خوب بود مسئولین شهرمون از این فرصت کمال استفاده را می بردند و به خانم شهلا ریاحی پیشنهاد داده می شد که در پارک پیر نیا جای که پدر ایشان به خاک سپرده شده ، جایگاهی به عنوان اولین زن سینمای ایران اختصاص داده شود و ایشان وصیت کنند در این مکان به خاک سپرده شود امید وارم این فکر اشاعه پیدا کند
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما