محمدرضا آستانی مدیرعامل جدید سازمان میادین و فرآورده های کشاورزی سبزوار شد

صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان شورای اسلامی شهر و شهرداری مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید سازمان میادین و فرآورده های کشاورزی شهرداری سبزوار در محل سازمان میادین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، در این مراسم شهردار سبزوار با اظهار اینکه تغییر و تحول امری طبیعی در جامعه و  اجتماع بشری از ابتدای تاریخ تاکنون بوده که انسان را به سوی پیشرفت رهنمون می کند، گفت: هیچ موجودی در عالم هستی بقا ندارد، ما جزو کوچکی از این جهان هستی هستیم که باید به تغییر و تحول ایمان بیاوریم ودریابیم که جهان ما جهانی با ثبات مطلق نیست.

دکتر محمد علی طالبی ادامه داد: تغییر و تحول یقینا باعث تکامل، دگرگونی و دگردیسی می شود واین ما هستیم که باید بدانیم این امر به نفع جامعه انسانی و بشری ماست.

وی در ادامه سخنانش ضمن تقدیر از مدیرعامل سابق سازمان میادین از وی به عنوان فردی دلسوز و پاک باخته یاد کرد و گفت: وی برای تحقق بخشیدن به تمام اهداف والای شهری و شهرداری با همه توان تا پای آبرو پیش رفت و همه هستی خود را برای شهر در طبق اخلاص گذاشت.

دکتر طالبی کار در سازمان میادین را شغلی بسیار سخت بیان کرد و افزود: کار در این سازمان از این جهت که ارتباطی مستمر با ادارات و مردم دارد بسیار دشوار است چراکه برخی از آنان یا بدنبال زیاده خواهی هستند و یا خود را محقق می دانند که باید در هر مکانی (سدمعبر) حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر نظم بخشیدن به شهر کاری سخت که اگر این صورت گرفت توانایی تثبیتش کاری بسیار دشوارتر است، تصریح کرد: شهر سبزوار در 3-2 ساله اخیر در بحث سد معبر بسیار خوب کار کرده است بگونه ای که شاید بتوان گفت تا 30 سال آینده همراهی و همکاری شهروندان در این زمینه برای تحقق آن کفایت می کند.

شهردار سبزوار همچنین به ادامه فعالیت صانعی در واحد وصول مطالبات اشاره کرد و گفت: این کار جزو یکی از سخت ترین کارها نه در کشور که در دنیاست چرا که در این بخش با مال مردم سروکار داریم.

وی در ادامه ضمن ابراز گلایه از برخی سازمان ها در بحث وصول مطالبات گفت: چرا این باور تلقی شده که شهرداری باید هم هزینه کند و هم هزینه های مازاد و بلاصحیح را نیز باید پرداخت کند، چرا هر سازمانی که توان پرداخت ندارد و نمی تواند به وظایف سازمانی خود عمل کند شهرداری را مجاب می کند که باید هزینه های سوء را پرداخت کند.

دکتر طالبی اظهار کرد: آیا وقت آن نرسیده که همه شهرداری را به عنوان یک پشتوانه شهری نه به عنوان یک خزانه شهری تلقی کنند.

شهردار سبزوار با اشاره به اینکه  شهرداری تاکنون مجبور بوده یا از طریق تخفیف های بالا مطالباتش را تحت عنوان تشویق یا از طریق فشارهای جدی وصول کند، ادامه داد: مدیرعامل جدید باید با آرامش و درایت علاوه بر فرهنگ سازی این نوع نگاه را نیز تغییر و ساماندهی دهد چرا که تا آورده ای نباشد، هزینه مفهومی نخواهد داشت.

وی همچنین از دکتر مسلم رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار که به عنوان یک مسئول مدنی برخورد کرده و عوارض این دانشگاه را بدون هیچ گونه صحبتی پرداخت نموده تقدیر کرد.

دکتر طالبی گفت: طبق آمار غیرموثق اعلام شده شهرداری 250 میلیارد از مردم و دستگاه ها طلب دارد که این نشان می دهد شهرداری نادار نیست بلکه ناچار است.

وی در ادامه خواستار احیای بخش فراورده های کشاورزی سازمان میادین، تحقق 25 میلیارد تومانی درآمد این سازمان تا پایان سال، تبدیل ضعف های این سازمان به قوت و گسترش قوت ها برای رسیدن به اهداف این سازمان از سوی مدیرعامل جدید شد.

شهردار سبزوار گفت: راه ما برای اعتلای سبزوار راه سختی است چراکه اقتصاد کشور راکد است، منابع مالی شهرداری محدود و مسیرهای گذشته را نیز نمی خواهیم تجربه کنیم پس باید با همفکری و همراهی یکدیگر راه های دشوار را هموار و اهداف خود را تحقق ببخشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوار نیز با اظهار اینکه بنده به واسطه یک سال فعالیت خود در سازمان میادین کاملا با سختی های کار این سازمان آشنایی دارم، گفت: یقینا تغییر و تحول در هر مقام و مسندی در راستای پیشرفت فرد و توسعه هر شهری صورت می گیرد.

مهدی مقصودی ضمن تقدیر از عملکرد یک سال و 7 ماهه مدیرعامل سابق این سازمان، افزود: قطعا انتخاب مدیرعامل جدید که از نیروهای اجرایی خوب شهرداری است با درایت و تشخیص درست شهردار سبزوار برای توسعه و پیشرفت سبزوار بوده است.

ابوالفضل صانعی مدیر عامل سابق سازمان میادین و فراورده های کشاورزی شهرداری سبزوار هم به ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت های یک سال و 7 ماه خود پرداخت و از همکاری و همراهی همه مدیران شهرداری و شورای اسلامی شهر در این مدت تقدیر کرد.

گفتنی است در پایان مراسم محمد رضا آستانی به عنوان مدیرعامل سازمان میادین و فراورده های کشاورزی معارفه و از زحمات یک سال و 7 ماهه ابوالفضل صانعی تقدیر شد، همچنین ابوالفضل صانعی با حکم شهردار به عنوان قائم مقام و مسئول وصول مطالبات شهرداری به مدت یک سال منصوب شد.

 

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

شهردار سبزوار دیشب تا صبح نخوابید

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما