بخش های جراحی قلب باز، رادیوتراپی و شیمی درمانی بیمارستان واسعی سبزوار با حضور وزیر بهداشت

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دولت یازدهم برای دومین بار در کمتر از یک سال اخیر به شهرستان سبزوار سفر می کند تا پروژه های مهمی را در بخش بهداشت و درمان دیار سربداران افتتاح کند.

سفر قبلی دکتر سید حسن هاشمی به سبزوار دی ماه 92 همزمان با سالروز حماسه خونین هویزه توسط تعدادی از شهدای دلاورمرد سبزواری بود که از دوستان و همرزمان وزیر بهداشت دولت تدبیر و امید بوده اند.

اینک اما وزیر به سبزوار می آید تا چند پروژه مهم را در این شهرستان افتتاح کند.

رمضانعلی سبحانی فر نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن درباره سفر پیش روی وزیر بهداشت به سبزوار چنین توضیح داده است:

 پایگاه اورژانس هوایی فردا در سبزوار افتتاح می‌شود/15 شهریور هیات دولت به استان خراسان رضوی سفر می‌کند

نماینده مردم سبزوار در مجلس، از حضور وزیر بهداشت و درمان روز شنبه (8 شهریور) در حوزه انتخابیه اش برای بررسی وضعیت درمانی منطقه و افتتاح بخش جراحی قلب باز و همچنین اورژانس هوایی در شهرستان سبزوار خبر داد.

رمضانعلی سبحانی فر در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، از حضور وزیر بهداشت در حوزه انتخابیه اش برای افتتاح بخش جراحی قلب باز، رادیوتراپی، شیمی درمانی و همچنین اورژانس هوایی در شهرستان سبزوار خبر داد و گفت: با افتتاح این بخش ها بسیاری از مشکلات بیماران برای درمان از جمله عزیمت به مراکز استان های همجوار رفع خواهد شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نبود بیمارستان مجهز در شهرستان سبزوار، گفت: این شهرستان با دارا بودن جمعیت زیاد و همچنین گذرگاه بودن برای عبور مسافران در ایام تعطیلات از داشتن  بیمارستان مجهز به تمامی بخش ها محروم بود که با همت مسئولان محرومیت این شهرستان با ایجاد بیمارستانی مجهز مرتفع شد.

سبحانی فر با بیان اینکه نبود تجهیزات کافی در بسیاری از بیمارستان ها هزینه عزیمت به شهرهای بزرگ را نیز به بیماران تحمیل کرده است، گفت: تجهیز بیمارستان ها در شهرستان ها و همچنین مراکز استان ها به کاهش دغدغه های مردم برای مقابله با بیماری ها منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کمتر شهرستانی بیمارستانی با تجهیزات کافی وجود دارد، ادامه داد: با توجه و دقت نظر دولت یازدهم و همچنین وزیر بهداشت این دولت، بیمارستان ناصحی در شهرستان سبزوار به بخش های مختلف از جمله رادیوتراپی، وی آی پی و همچنین انجام عمل های جراحی مختلف تجهیز شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم، با اشاره به افتتاح  پایگاه امداد هوایی در شهرستان سبزوار، گفت: با توجه به حضور پررنگ مردم در استان خراسان رضوی و همچنین پراکندگی روستاها در این استان باید افتتاح پایگاه هوایی امداد برای کمک رسانی به مردم در اولویت مسئولان قرار بگیرد.

15 شهریور؛ زمان سفر هیات دولت به استان خراسان رضوی

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، از سفر هیات دولت به استان خراسان رضوی  خبر داد و افزود: هیات دولت (15شهریور)در هشتمین سفر خود به این استان عزیمت کرده که امید است با حضورشان مایه خیر و برکت برای رفع مشکلات مردم باشند.

منبع: خانه ملت

گفتنی است بیمارستان واسعی در شمال شهر سبزوار احداث شده و با وجود برخی کمبودها یکی از بزرگترین و مجهزترین بیمارستان های استان خراسان رضوی بعد از بیمارستان های موجود در مشهد است.

سبزوار از دیرباز به عنوان یکی از قطب های مهم بهداشتی و درمانی در شمال شرق ایران محسوب می شده است به طوری که اولین بیمارستان مدرن خراسان بزرگ با نام بیمارستان حشمیته که طبق علم روز پزشکی اروپا ساخته شد، حدود یک قرن قبل در سبزوار تأسیس گردید(منبع1) ، (منبع2) که دکتر قاسم غنی پزشک ، سیاست مدار و ادیب برجسته سبزواری در دوران معاصر از بانیان اصلی حشمتیه بود.

سبزوار همچنین دارای یکی از قدیمی ترین دانشگاه های علوم پزشکی در خراسان است.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

محمدرضا محسنی ثانی جزئیات سفر وزیر بهداشت به سبزوار را تشریح کرد

بیمارستان واسعی سبزوار بزرگترین و مجهزترین بیمارستان نیمه غربی خراسان

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما