مجموعه انیمیشنی«بچه های سرسنگ» در سبزوار تولید می شود

شهر فرهنگ خیز و هنرپرور سبزوار مدتی است با همت هنرمندان پراستعداد و سخت کوش این دیار در مسیر تبدیل شدن به یکی از مراکز تولیدات انیمیشنی شبکه استانی سیمای خراسان رضوی قرار گرفته است به طوری که پس از تولید مجموعه پویانمایی «راشن و ماهشن» در 13 قسمت ، اینک مجموعه پویانمایی دیگری با عنوان «بچه های سرسنگ» مراحل پیش تولید خود را در این شهر سپری می کند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، گروه پویانمایی سروستان سبزوار در حالی می خواهد انیمیشن «بچه های سرسنگ» را تولید کند که مجموعه تولید شده قبلی این گروه با نام «راشن و ماهشن» در یکی از بهترین ایام سال (تعطیلات نوروز93) از شبکه استانی سیمای خراسان رضوی پخش شد(منبع) و در شهریور همین سال مجدداً تکرار آن روی آنتن شبکه استانی رفت.(منبع)

به همین مناسبت اسرارنامه گفتگویی با پریسا باغانی مدیراجرایی گروه مهندسی پویانمایی سروستان سبزوار انجام داده است و توضیحات بیشتر را در خصوص این کارهای هنری ازوی جویا شده است.

پریسا باغانی در این خصوص به اسرارنامه گفت: هنرمندان گروه سروستان هم اکنون به طور همزمان در حال سپری کردن مراحل پیش تولید دو پروژه جدید پویانمایی برای شبکه های سیما هستند.

وی افزود: سری دوم مجموعه «راشن و ماهشن» در 13 قسمت و همچنین مجموعه 13 قسمتی « بچه های سرسنگ» هر دو در قالب تولیدات کودک و نوجوان هستند که بازهم قرار است در خلال این کارها به فرهنگ بومی و تاریخ ارزشمند و غنی منطقه غرب خراسان و به خصوص شهر سبزوار پرداخته شود.

باغانی ادامه داد: بچه های سرسنگ به مناسبت هفتصدمین سالگرد قیام سربداران تولید خواهد شد و ان شاءالله قبل از برگزاری این کنگره در اردیبهشت 94 مراحل تولید آن طی می شود و هم اکنون فیلم نامه آن توسط خانم مرضیه راوند و زیر نظر امور استان های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در حال نوشته شدن است.

وی گفت: داستان مجموعه انیمیشنی بچه های سرسنگ به چند کودک سبزواری مربوط می شود که در روزگار قرن هشتم هجری هنگام حمله وحشیانه مغول ها به ایران و از جمله به سبزوار تلاش می کنند در مقابل غارت و وحشی گری مغول ها از چند کتاب ارزشمند محافظت نمایند و آن ها را در جای امنی پنهان کنند.

باغانی افزود این کودکان درمحله سرسنگ که از محلات قدیمی شهر سبزوار است سکونت دارند و در هر قسمت از این مجموعه انیمیشنی ماجراهایی برایشان پیش می آید که قصه آن قسمت را شکل می دهد.

وی ادامه داد: نویسنده سری دوم مجموعه راشن و ماهشن معصومه گنجه ای است و فیلم نامه بچه های سرسنگ را مرضیه راوند می نویسد.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

سخنرانی مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی در مراسم رونمایی از انیمیشن راشن و ماهشن در سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما