شهردار سبزوار :از نقدهای علمی نخبگان استقبال خواهیم کرد

شهردار سبزوار گفت: شهرداری برای رسیدن به اهداف والای توسعه نیازمند نقدهای علمی توام با رائه راهکار نخبگان است.

به
گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، دکتر محمد علی طالبی صبح امروز در نشست خبری خود با جمعی از نخبگان سبزوار که در محل سالن جلسات شهرداری برگزار شد، بر نقد سازنده نخبگان و هنرمندان تاکید کرد و افزود: نقد سازنده باعث تعالی و پویایی شهر می شود و رهنمون ما به سمت و سوی توسعه و عمران شهری است.

وی با اظهار اینکه نقد امروز بسی مهمتر از نقد گذشته است، اظهار کرد: مدیریت شهری بسیار نیازمند نقدهای سازنده نخبگان در حوزه های مختلف شهری محیط زیست، پسماند، فضای سبز، عمران، ساخت و ساز و... است، ما از فکر، اندیشه و دانش نخبگان استقبال و آمادگی خود را برای هر نوع همکاری اعلام می داریم.

دکتر طالبی تصریح کرد: مطالبات نخبگان به حق است ما آنها را به رسمیت می شناسیم اما آنچه که مهمتر به نظر می رسد پیگیری همراه با جدیت و خستگی ناپذیری مضاعف نخبگان است.

وی در ادامه با بیان اینکه از 10 سال گذشته تحرک خوبی در بین مدیران شهرداری اغاز شده است، اظهار کرد: این مدیران که اکثرا دارای تحصیلات تکمیلی هستند، توسعه شهری را مهمترین هدف خود تلقی می کنند و تلاش های شبانه روزی را نیز برای تحقق این هدف آغاز کرده اند.

شهردار
سبزوار حضور نخبگان در شهرداری را باعث توسعه و گسترش کمی و کیفی شهرداری دانست و گفت: شهرداری زمینه را برای ارتقا و توسعه خدمات شهری با کمک شما فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه برخی به فعالیت های خود در دهه 60 به عنوان
شهردار سبزوار  کرد و افزود: در دهه 60 که جمعیت سبزوار بالغ بر 120 هزار نفر بود بنده با 300 نیرو و یک معاون به امور شهرداری می پرداختم اما امروز با حدود 2 هزار نیرو و 9 سازمان تابعه و 4 معاون به جمعیتی بالغ بر 240 هزار نفر ارائه خدمات می دهیم.

وی بر تغییر نگاه مدیریتی در حوزه شهری نیز تاکید موکد کرد و افزود: خوشبختانه امروز در شهرداری نگاه های جدید در حال شکل گیری است چرا که تیم شهرداری دریافته برای توسعه بهتر و پیشبرد اهداف سازمانی خود می بایست از زوایای دیگر به مسائل نگاه کند.

شهردار
سبزوار همچنین نخبگان سبزوار را مورد خطاب قرار داد و گفت: کارهای بزرگ را شناسایی و با تمام توان و بدور از نامیدی و خستگی آن را دنبال کنید، کارهای بزرگ شهر را بزرگ و توسعه یافته تر می کند، در واقع برخی امور هست که نتیجه آن مختص به امروز نیست و در آینده نتیجه خواهد داد.

وی به مثالی در این رابطه پرداخت و تاکید کرد: پروژه 8 بهشت کمربند شرق که بزرگترین پروژه خدمات شهری و عمرانی شهر
سبزوار از بدو تاسیس این نهاد مردمی تاکنون است نتیجه آن در 2-3 سال اینده برای شهر سبزوار مشهود خواهد بود.

دکتر طالبی در این نشست صمیمانه از تدوین آیین نامه برون سپاری امور شهرداری نیز
خبر داد و گفت: این آیین نامه در حال حاضر برای طی مراحل قانونی در صحن شورای اسلامی شهر است، شهرداری در تلاش است اکثر امور خود را برای بدست اوردن نتایج بهتر برون سپاری کند و در این رابطه نیز نیارمند همراهی شماست.

وی همچنین با بیان اینکه شهرداری اولویت های کاری خود را در حوزه های عمران، فضای سبز، بهسازی و نوسازی، زیباسازی و آموزش شهروندی قرار داده است خواستار کمک و همراهی نخبگان شهرستان در این حوزه ها برای ارائه کارهای فاخر شهری در بخش های مختلف شد.

وی همچینین خواستار تشکیل 3 کارگروه تخصصی در حوزه های مختلف از بین نخبگان شهرستان برای کمک و همراهی این افراد برای تدوین بودجه سال آینده شهرداری شد.

گفتنی است در این نشست 2 ساعته نخبگان شهرستان
سبزوار نیز به ارائه بیان نقطه نظرات، برخی انتقادات و پیشنهادات خود در زمینه های مختلف پرداختند.

 

منبع :شهرداری سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما