روزنامه اطلاعات در سبزوار هنوز مخاطبان خاص خود را دارد

مجله اینترنتی اسرارنامه، از مردادماه گذشته و همزمان با سالروز شهادت خبرنگار مظلوم محمود صارمی و روز بزرگداشت مقام خبرنگار، پروژه تهیه فهرست اصحاب رسانه و خبرنگاران سبزوار بزرگ را (شامل کلیه فعالان رسانه ای در شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن) در یکی از بخش های همین مجله آغاز کرد.
از آن زمان تا کنون به تدریج نام تعدادی از این عزیزان گردآوری شده و اسرارنامه به تدریج در حال جمع آوری و تکمیل اطلاعات این قشر فرهیخته است. در جمع آوری و تکمیل اطلاعات افراد هیچ ارزشگذاری و اولویت بندی خاصی از جانب اسرارنامه لحاظ نشده است و تنها هر زمان اطلاعات مناسبی از یک فعال رسانه ای در سبزوار به دست تحریریه این مجله برسد، به ترتیب حروف الفبا در بخش مربوطه درج می گردد. برای مطالعه این فهرست هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
اینک در راستای همان پروژه فرهنگی به سراغ آقای حسین محتشمی یکی از فعالان با سابقه رسانه ای در سبزوار رفته ایم که سالهاست نمایندگی توزیع و همچنین خبرنگاری روزنامه اطلاعات را در سبزوار برعهده دارد.
حسین محتشمی در گفتگویی کوتاه با اسرارنامه سوابق کاری خود، تحصیلات، زمینه شغلی و خاطراتش از کار در روزنامه اطلاعات را شرح داد که در ادامه با حذف سئوالات پرسیده شده، متن گفته های این فعال پیشکسوت رسانه ای در سبزوار تقدیم می شود:


حسین محتشمی متولد 1335 در روستای ایزی در 5 کیلومتری شرق سبزوار و هم اکنون حدود 40 سال است خبرنگار روزنامه اطلاعات در این شهر هستم.


- در باره تحصیلات و شغل اصلیتان لطفا توضیحاتی بفرمایید.
بنده فوق دیپلم امور تربیتی هستم که در دانشگاه تربیت معلم سبزوار درس خواندم و به خدمت آموزش و پرورش در آمدم و در سال 1388 چند سال پیش از موعد بازنشسته شدم.
اولین مدارسی که تدریس کردم مدرسه شهید دستغیب بود ، در مدرسه 15 خرداد نیز مدتی معاون بودم ، و مدتی هم در مدرسه ربانی خدمت کردم که سرانجام در آنجا بازنشسته شدم .


- درباره دلیل ورودتان به عرصه فعالیت های رسانه ای نیز لطفا توضیح دهید.
بنده از سال 1354 کارم را به عنوان خبرنگار بخش جوانان در روزنامه اطلاعات آغاز کردم و تا سال 73 به طور غیر مستقیم و از طریق همکاری با آقای ناصری تاج ور با این روزنامه در سبزوار ارتباط داشتم و سا ل1374 که ایشان فوت کردند ، از آن تاریخ به بعد رسما مدیریت این روزنامه را در سبزوار به عهده گرفتم در حال حاضر، هم نمایندگی توزیع وهم خبرنگاری این روزنامه را خودم برعهده دارم .
 از آن زمان که ما کار را شروع کردیم به شکل حالا نبود که به حرفه خبرنگاری احترام می گذارند و هر سال روز خبرنگار و هفته خبرنگار داریم و تقریبا چند سال است که این حرفه مورد توجه قرارگرفته و سرو سامان پیدا کرده است. اما من به این کار علاقه داشتم و همه این سال ها با اطلاعات همکاری خود را ادامه دادم  و هرچند از نظر مادیات سودی برایم نداشت اما به خاطر علاقه وپشتکار خودم، ادامه دادم .


- آیا قبل از انقلاب هم کار می کردید ؟
قبل از انقلاب کار می کردم به عنوان توزیع روزنامه اطلاعات. که در اصل نماینده ومدیر آن شخص دیگری بود ومن غیر مستقیم کار میکردم .


- آیا در بحران انقلاب برای شما که در کار مطبوعات بودید، گرفتاری خاصی به وجود آمد ؟
از سال 1356 که راهپیمایی های گسترده شروع شد ما کار خود را انجام می دادیم وکسی به ما کاری نداشت اما در سال 1357 کم کم اکثر روزنامه ها بسته شدند.


- به نظر شما با وجود ازدیاد نشریات مکتوب کاغذی ورسانه های اینترتی و فعالیت رسانه های صوتی وتصویری و از جمله شبکه های متعدد صدا و سیما، آیا مردم با زهم تمایل دارند از نشریات مکتوب استفاده کنند؟ و شما چه آینده ی را برای نشریات مکتوب  پیش بینی می کنید؟
از سال های بعد از انقلاب با وجود افزایش تعداد نشریات در کشور، هنوز کسانی وجود دارند که مخاطب روزنامه اطلاعات هستند. وروزنامه دیگری استفاده نمی کنند واگر دو سه روزی به هر دلیلی چاپ نشود سراغش را می گیرند و زمانی که از آنها می پرسم  که چرا  روزنامه دیگری استفاده نمی کنند معتقدند مطالبی که در روزنامه قدیمی اطلاعات وجود دارد در روزنامه های جدید نیست وعلاقمند هستند که از همان روزنامه استفده کنند.


- اگر خاطره جالبی از حدود 3 دهه کارتان در نمایندگی روزنامه اطلاعات در سبزوار دارید،  لطفا نقل کنید.
در زمان انقلاب که برای تهیه گزارش به خیابان می رفتیم مشاهده تیراندازی ودرگیری ها وحضور مردم همه خاطره بود مخصوصا روز سرنگونی مجسمه شاه که در میدان اسرار امروزی اتفاق افتاد وتیراندازی ودر گیری های شدیدی به وجود آمد .


- کدام بخش از نشریه اطلاعات را بیشتر می پسندید ؟
روزنامه اطلاعات شامل بخشهایی چون مجلات دنیای ورزش واطلاعات هفتگی ،دنیای جدول ،حکمت ومعرفت سیاسی واقتصادی است و از روزنامه های قدیمی ایران محسوب می شود.
بنده خودم مجله اطلاعات هفتگی که از همه کامل تر است را بیشتر ترجیح می دهم زیرا تنوع مطالب در این مجله زیاد است و در واقع گلچینی از بهترین مطالب هفته گذشته است و در سبزوار هم طرفداران زیادی دارد.

خبرنگاران و اصحاب رسانه سبزوار

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

مراحل پایانی چاپ نشریه خورشید کویر در سبزوار

نظرت را بنویس
comments

احمد ایزی

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دست اندر کاران این وبسایت و همچنین معلم فرهیخته جناب آقای محتشمی که بنده افتخار شاگردی ایشان را در دوران دبستان داشته ام . انشا ءالله که در تمامی مراحل زندگی موفق، مؤید و پیروز باشند.

سلام ضمن تشکر از وبسایت خوبتان ، به جناب آقای محتشمی فرهنگی عزیز خسته نباشید می گویم ،ایشان فرد بسیار شریف و باشخصیتی است و بنده افتخار شاگردی نزد وی را داشتم و برایشان آرزوی موفقیت می کنم /مهرنیا
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما