«شهر خاموش» اولین رمان سیدعباس طزرقی نویسنده جوان سبزواری منتشر شد

رمان «شهر خاموش» به عنوان اولین کتاب چاپ شده از سیدعباس طزرقی نویسنده جوان سبزواری به تازگی منتشر شده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، سیدعباس طزرقی که تحصیلات دانشگاهی خود را در استان گلستان سپری می کند، این رمان را توسط انتشارات نوروزی منتشر کرده است.

اسرارنامه به همین مناسبت به گفتگویی کوتاه با این نویسنده جوان دیار سربداران پرداخته است که در ادامه منتشر می شود:


سید عباس طزرقی متولد 14 تیر 1368 در سبزوار است. وی دانش آموخته مقطع کارشناسی رشته علوم آزمایشگاهی از دانشگاه علوم پزشکی گرگان است و هم اکنون در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته ویروس شناسی در همان دانشگاه است. وی در عین حال که تحصیلات دانشگاهیش را در رشته های علوم تجربی سپری می کند، به عرصه ادبیات و به ویژه مطالعه و نوشتن رمان نیز علاقه مند است.

سیدعباس طزرقی در مصاحبه ای کوتاه با اسرارنامه به سئوالات خبرنگار ما به صورت زیر پاسخ داد:
 

  • از چه زمانی شروع کردید به نویسندگی ؟
    در اواخر دوران راهنمایی کارم را بیشتر با شعر شروع کردم ودر آن زمان در کانون فرهنگی وفکری وشب شعرها وجلسه ها وشب شعرهایی که در باغ ملی ونجار آباد (خانه فرهنگ دانشجو) تشکیل می شد شرکت می کردم .
    شعر را در قالب کلاسیک و سنتی کار می کردم واولین داستان خود را که به صورت جدی شروع کردم رمان «مرزبان» بود که از پیش دانشگاهی شروع کردم وبه خاطر ایده هایی که در ذهنم بود آن را نیمه کاره رها کردم و به داستان دیگرم شهر خاموش پرداختم که نوشتن آن سه سال طول کشید وجلد اولش به تازگی چاپ شد وجلد دوم آن نیز در آینده منتشر خواهد شد.

    - درباره کتاب منتشر شده توضیح بدهید ؟انتشارات کجا منتشر شده ؟
    داستان شهر خاموش توسط انتشارات نوروزی در گرگان بود به چاپ رسید . در 384 صفحه. که ژانر علمی تخیلی دارد و یک داستان دلهره آور وهیجانی است .موضوع آن اگر بخواهم در چند جمله کامل کنم : ماجراهای آن در فضای آخر الزمانی به وقوع می پیوندد و حاکی از آن است که نسل بشر در مسیر انقراض ونابودی است وبرای نجات دادن نسل آینده به خودش رو می آورد به فعالیت های علمی وپروژه های جدید که نهایتا ختم به این می شود که بهتر است زندگی بشر در کره ای دیگر ادامه پیدا کند و در نتیجه تلاش می کنند که سیاره مناسب دیگری بسازند ودر نتیجه پروژه پلانوس مطرح می گردد و در این مسیر اتفاقات وماجراها وتوطئه ها ومسایلی که برای آن ها اتفاق می افتد شالوده داستانی شهر خاموش را تشکیل می دهد .


- آیا در نویسندگی از فرد خاص الهام گرفته اید؟

خیلی از کارهایی که به ذهن من رسیده است کارهای الهامی بوده است نه به این معنی که آن کارها را کپی کنم ،شاید یک صحنه کوتاه چند دقیقه ای باعث شده چندین صحنه جدید در ذهن من به وجود بیاید ومن به آن ها شاخ وبرگ  بیشتری داده و تبدیل به داستان های دیگری بکنم.
 

  • اگر نکته دیگری باقی مانده است بفرمایید:

در پایان از خانم صدیق آخوندی که دوره دانشجویی خود را در دانشگاه علوم پزشکی گرگان سپری می کنند و در ویراستاری رمان شهر خاموش به من کمک زیادی کرده اند، تشکر می کنم.

 

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

رمان شاخه های روز نوشته حسن کیقبادی در سبزوار رونمایی شد

نظرت را بنویس
comments

محمد

کتاب فوق العاده بود. امیدوارم جلد دوم هم ب چاپ برسد بی صبرانه منتظر جلد دومم. ممنون. عالی بود

سید عباس تزرقی

با آرزوی این که مورد عنایت و پسند همگی رمان دوستان عزیز قرار بگیره. ممنونم از لطف شما محمدجان.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما