فاطمه علیشاهی مدیر موفق آژانس پرستو ویژه بانوان در سبزوار

رانندگی یکی ازمشاغلی است که در گذشته های نه چندان دور مهارتی مردانه محسوب می شد.به خصوص در شهرهای کوچک یا متوسطی مانند سبزوار تا همین دو سه دهه قبل شاید به ندرت می شد در خیابان های شهر اتومبیل هایی را مشاهده کردکه راننده خانم داشته باشند. اما در سال های اخیر تعداد خانم های راننده در سبزوار بسیار زیاد شده است. حتی شاید حالا دیگر تعداد رانندگان خانم در این شهر و بسیاری دیگر از شهرهای مشابه تقریبا برابر با آقایان باشند. اما بیشتر زنانی که رانندگی می کنند آن را فقط به عنوان یک مهارت مفید آموخته و گاهی به صورت تفننی یا در موارد خاص از سر ضرورت پشت فرمان اتومبیل می نشینند. اما عده ای هم هستند که نگاهی حرفه ای به این مهارت دارند . مهارتی که سابقا به طور کامل مردانه محسوب می شد!

زنانی که همچون مردان، به کار رانندگی مشغولند و برای کمک خرجی زندگی، از استراحت و خواب صبح گاهی شان می زنند تا به اقتصاد خانواده کمک کنند. البته همیشه دلیل ورود زنان به مشاغل خارج از خانه از جمله رانندگی کمک به اقتصاد خانواده نیست. بلکه بعضی از بانوان نیز به طور کل به کار بیرون از خانه علاقه مندند و دوست دارند شاغل باشند.

یکی از حرفه های مرتبط با رانندگی که در سال های اخیر ورود زنان به عنوان راننده در آن عادی و پذیرفته شده است، آژانس است.

خود من حدود ده سال است که در میان دوستان صمیمی خود بانویی را می شناسم که مدیریت یک آژانس را برعهده دارد. ازهمان نخستین برخوردی که او را در یک میهمانی زنانه دیدم و هنوز هیچ شناختی از وی نداشتم به نظرم آمد که یک جبروت خاصی در چهره اش دیده می شود. همان موقع بود که  پی بردم وی مدیر یک آژانس ویژه بانوان به نام آژانس پرستو در سبزوار است.

اینک درراستای رسالت فرهنگی اسرارنامه جهت معرفی بانوان موفق وفعال اجتماعی در شهر سبزوار به سراغ این دوست متفاوتم رفتم تا با هم گپ و گفتگویی درباره شغل متفاوتش داشته باشیم.

شما مخاطبان گرامی هم اکنون می توانید متن کامل مصاحبه هستی اسلام نژاد خبرنگار افتخاری اسرارنامه را با فاطمه علیشاهی مدیر آژانس برتر سال 93 در سبزوار را هم اکنون در بخش چای داغ همین مجله مطالعه کنید:

گفتگویی با فاطمه علیشاهی مدیر آژانس برتر سبزوار در سال 1393

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما