فرهنگسرای بزرگ امام رضا در سبزوار آماده افتتاح است

محمدرضا محسنی ثانی نماینده مردم شریف شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن اخیرا در یک برنامه زنده تلویزیونی که از شبکه استانی خراسان رضوی پخش شده، از آماده بودن فرهنگسرای بزرگ امام رضای این شهر برای افتتاح خبر داده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه فرهنگسرای بزرگ امام رضا(ع) در سبزوار پروژه ارزشمندی است که می تواند بخشی از نیاز سبزوار را به برخورداری از امکانات و فضاهای مختص فعالیت های فرهنگی و هنری برطرف نماید.

دارالمومنین سبزوار با قدمت تمدنی کشف شده بیش از 6000 ساله که گاهی تا 12000 سال نیز تخمین زده می شود(منبع) ریشه فرهنگی خراسان و نگین درخشانی بر پیشانی تاریخ و فرهنگ ایران زمین است. اما متأسفانه در سال های اخیر به ایجاد زیرساخت های فرهنگی در این شهرستان با اهمیت خراسان کم توجهی های زیادی شده است.

با این وجود احداث پروژه عظیمی نظیر فرهنگسرای امام رضا که به درخواست نماینده این شهر و در یک مدت کوتاه توسط آستان قدس رضوی صورت گرفت، می تواند تا حد زیادی شاخص های برخورداری این شهر را از امکانات فرهنگی بالا ببرد.

گفتنی است طبق اطلاعات موجود در تحریریه مجله اینترنتی اسرارنامه، محمدرضا محسنی ثانی قبلا از افتتاح فرهنگسرای امام رضا (ع) در سبزوار همزمان با سالروز ولادت آن حضرت خبر داده بود، اما سفر استانی هیئت دولت به خراسان رضوی در همان ایام، و به وجود آمدن ترافیک برنامه های مقامات ارشد استان در آن ایام ، مانع از حضور مسئولان آستان قدس رضوی در سبزوار برای افتتاح این پروژه شده و افتتاح آن به زمان دیگری در آینده نزدیک موکول گردیده است.

وبسایت رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی که مشروح اظهارات نماینده سبزوار را در برنامه زنده تلویزیونی اشاره منتشر کرده است، درباره آمادگی فرهنگسرای بزرگ امام رضا برای افتتاح دراین شهر نوشته است:

محسنی ثانی در بخش دیگری از این برنامه زنده تلویزیونی به پروژه عظیم فرهنگسرای امام رضا به عنوان یک زیرساخت مهم فرهنگی در غرب خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود فضاهای فرهنگی در سبزوار از دو سال قبل از تولیت آستان قدس رضوی آیت الله واعظ طبسی درخواست کردیم که از محل اعتبارات آن آستان شریف، فرهنگسرایی در سبزوار ساخته شود که ایشان همان موقع این درخواست را پذیرفتند و به صورت شبانه روزی این پروژه عظیم در سبزوار شروع  به کار کرد که هم اکنون کار آن تقریباً تمام شده و تجهیز گردیده است و حتی قرار بود در روز ولادت امام رضا (ع) افتتاح شود اما سفر استانی هیئت دولت به خراسان رضوی و برنامه های متراکم آنها، افتتاح این پروژه را به تأخیر انداخت ولی آمادگی برای افتتاح وجود دارد.

شما گرامیان می توانید متن سخنان نماینده سبزوار در  این برنامه تلویزیونی در پیوند زیر مطالعه کنید:

مشروح سخنان محمدرضا محسنی ثانی در برنامه زنده تلویزیونی اشاره از سیمای استانی خراسان رضوی

 

بازدید محسنی ثانی از روند ساخت فرهنگسرای امام رضا در اردیبهشت 93:

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

با پیگیری محسنی ثانی 10 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل فرهنگسرای امام رضا در سبزوار اختصاص یافت

 

نماینده سبزوار از روند احداث فرهنگسرای امام رضا بازدید کرد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما