شهردار سبزوار: " انجمن توسعه محلات " راه اندازی می شود

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، دکتر محمد علی طالبی با اعلام خبر فوق در نخستین جلسه توجیهی شهردار با شهریاران محله سبزوار گفت: مشارکت‌های آگاهانه شهروندان در امور شهری همدلی و همبستگی مردم و مسئولان و تسهیل روند فعالیت‌های حوزه مدیریت شهری را بدنبال دارد.

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در شهرداری سعی شده تا هرآنچه که مربوط به درآمدهای محله‌هاست با نظر اعضای انجمن و شهریار محله صرف آبادانی و توسعه همان محله‌ها شود.

دکتر طالبی با بیان اینکه شهرداری نیز از درآمدهای خود درصدی را در قالب طرح‌های پیشنهادی به محله‌ها اختصاص می‌دهد، افزود: در بودجه سال آینده شهرداری سبزوار علاوه بر اختصاص اعتبارات به محله‌ها، اختصاص اعتبارات برای توسعه محلات نیز در بودجه لحاظ خواهد شد.

شهردار سبزوار با بیان اینکه شهریاران هر محله همکاران ما در حوزه شهری هستند، خواستار معرفی این شهریار محله ها از سوی فرمانداری به مدیران اجرایی شهری شد تا آنها بتوانند با همکاری ادارات مشکلاتشان را سریعتر حل و فصل کنند.

وی همچنین در ابتدای سخنانش با اظهار اینکه شرح وظایف، شناسایی و پهنه بندی محلات، ارتباط با معتمدین محل و در نهایت تاسیس معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری ظرف مدت 2 ماه صورت گرفت، تصریح کرد: به تعبیر برخی جامعه شناسان معاونت اجتماعی و فرهنگی دوران جنینی خود را می گذرد، شاید در ابتدای امر انجام برخی امور قابل رویت نبوده و بر مردم پوشیده باشد اما به مرور زمان تحولات و پیشرفت ها قابل مشاهده خواهد بود.

شهردار سبزوار با بیان اینکه شهریار محله های سبزوار فعلا دوران آزمایشی خود را به مدت یکسال می گذراند، گفت: " انجمن توسعه محلات " سبزوار پس از گذران این دوران با مشارکت مردم راه اندازی و اعضای آن نیز با رای دو نفر از شهرداری و شورای شهر و 5 نفر از مردم همان منطقه با انتخاباتی به صورت رسمی و شمارش ارا انجام خواهد شد.

دکتر طالب با تاکید بر اینکه تعداد شهریار محلات سبزوار تا پایان سال جاری به 30 شهریار محله خواهد رسید، از 7 شهریار محله کلاته سیفر، صالح اباد، فیاض، نیروگاه، باهنر و دانشگاه به عنوان پایلوت و پیشتازان شهریار محله های سبزوار نام برد.

شهردار سبزوار با اظهار اینکه وجهات شهریار محله ها مردمی است، خواستار مردمی بودن، عدم وابستگی مالی به شهرداری، تشکیل صندوق های خیریه و موسسات در محلات، تهیه آرم، سربرگ اداری، کارت شناساسیی معتبر و... از سوی شهریاران 7هفتگانه محلات سبزوار شد.

جعفر درخشانفر معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری سبزوار نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرداری سبزوار پس از مشهد نخستین شهرداری می باشد که خانه محلات را به صور رسمی افتتاح کرده است، هدف از راه اندازی این خانه محلات را برون سپاری، تسهیل و روان سازی و مشارکت آگاهانه شهروندان در همه امور شهری بیان کرد.

لازم به توضیح است در ابتدای این جلسه شهریار محله های سبزوار پس از بیان نظرات و پیشنهادات به بیان برخی مشکلات محلات خود پرداختند و خواستار رفع آنان از سوی شهردار و معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری شدند.

منبع :شهرداری سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما