شهر سبزوار، یزد خراسان است / شهرداری منطقه 3سبزوار ویژه بافت تاریخی افتتاح شد

صبح روز، پنجم مهرماه همزمان با روز جهانگردی، طی مراسمی شهرداری منطقه 3 (بافت تاریخی) سبزوار با حضور جمعی از مسئولان شهری در محل خانه ترشیزی واقع در خیابان سهراب، سهراب 3 رسما آغاز بکار کرد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، شهردار سبزوار در این مراسم گفت: شهر سبزوار با اثار و ابنیه های تاریخی با قدمت چند هزارساله خود، به تعبیری یزد استان خراسان است.

دکتر محمد علی طالبی با اظهار اینکه سبزوار یکی از شهرهایی است که بافت تاریخی واقع شده است، افزود: قدمت تاریخی و میراثی این شهر جز شهرهای برجسته و الگویی کشور است.

وی با بیان اینکه اهمیت به هویت و شناسنامه شهر جزو وظایف ذاتی، قانونی، عملی و دانشی شهرداری است، اظهار کرد: لذا شهرداری به منظور تقویت و اهمیت بخشی به این حوزه، در راستای استخراج داشته های میراثی این شهر که به صورت دفینه پنهان مانده بود تلاش و تمام تمرکز خود را در این بخش بکار گرفت.

دکتر طالبی ضمن قدردانی از شورای اسلامی شهر جهت تصویب، تایید و حمایت در خصوص تاسیس این شهرداری، از خانم شجیعی به عنوان نخستین شهردار زن تاریخ 80 ساله شهرداری یاد کرد و گفت: با علاقه، تحصص و تعهدی که از وی سراغ دارم به تاسیس و ادامه کار این شهرداری بسیار امیدوارم.

وی در ادامه از مقدمات خریداری یک باب منزل قدیمی جهت انتقال دفتر شهردار به مکان جدید خبر داد و گفت: در آینده ای نزدیک این مکان(خانه ترشیزی) به طور کامل در اختیار شهرداری بافت تاریخی منطقه 3  برای پیشبرد اهداف و رونق اقتصادی شهر قرار می گیرد.

مدیر منطقه 3 بافت تاریخی شهرداری سبزوار نیز در این مراسم گفت: سبزوار از لحاظ تاریخی و فرهنگی هم دوره با شهرهای تاریخی، یزد، کاشان و نطنز است که متاسفانه به دلیل عملکرد ضعیف برخی از ما اینگونه مهجور مانده است.

سمیه سادات شجیعی هدف از راه اندازی این شهرداری در سبزوار را احیا و کشف تاریخ، تمدن و فرهنگ غنی سبزوار بیان کرد و رونق اقتصادی بافت تاریخی و جذب گردشگر جهت ارتقا و توسعه پایدار شهری را از اولویت های کاری این شهرداری برشمرد.

وی با بیان اینکه سبزوار باید در سطوح مختلف تاریخی و فرهنگی در کشور مطرح شود، گفت: هر چند رونق اقتصادی در شهر از هزینه های بسیار بالایی برخوردار است، اما ما تلاش داریم با کمک و همراهی همه مدیران شهری سبزوار این مهم را تحقق بخشیم.

علی ارغیانی عضو شورای اسلامی شهر سبزوار هم در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به ذکر خاطراتی کوتاه از شهید شجیعی پرداخت.

گفتنی است همسر شهید شجیعی و پدر شهید اردکانی مهمانان ویژه این مراسم بودند.

منبع: وبسایت شهرداری سبزوار

گفتنی است، ابتدا قرار بود شهرداری بافت تاریخی سبزوار در منزل امین التجار مشهدی دایر گردد اما اینک خانه تاریخی ترشیزی ها جایگزین آن شده است.(منبع)

لازم به توضیح است سمیه سادات شجیعی که به عنوان شهردار منطقه 3 سبزوار مدیریت بافت تاریخی این شهر را برعهده دارد، در زمره زنان موفق سبزواری محسوب می شود که برای اولین بار به سمت یکی از مناطق سه گانه شهرداری دیار سربداران انتخاب شده است. از همین رو نام وی در فهرست در حال تکمیل زنان موفق سبزوار بزرگ درج شده است.

شما گرامیان هم اکنون می توانید برای مطالعه فهرست زنان موفق سبزوار روی اینجا کلیک کنید.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

سبزوار دارای شهرداری بافت تاریخی شد

نظرت را بنویس
comments

معماری

به نتیجه رسیدن و تاسیس شهرداری منطقه 3 حاصل جلسات دوستداران میراث فرهنگی و مصوبه دومین جلسه می باشد که پس از انتشار و معرفی کتاب معماری سبزوار حاصل شده است. بزودی گزارش آن به سایت اسرارنامه ارسال خواهد شد.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما