کاهش 17 درصدی تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی سبزوار

 علی فتحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در شهریور ماه امسال در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهش 17 درصدی حوادث جاده‌ای بوده ایم، اظهار کرد: در سال گذشته 54 نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی شهرستان جان خود را از دست دادند که این میزان در شهریور ماه امسال به 47 نفر یعنی 12 درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات جاده‌‌ای در محورهای اصلی شهرستان به وقوع پیوسته است، یادآور شد: در این مدت بیش از 73 فقره تصادف به وقوع پیوسته که 46 فقره از آنها مربوط به واژگونی بوده و علت عمده وقوع این حوادث خواب آلودگی رانندگان بوده است.

رئیس پلیس راه سبزوار با بیان اینکه در این مدت شاهد رشد 27 درصدی برخورد با رانندگان متخلف حادثه‌ساز بوده‌ایم، ادامه داد: در همین زمینه توقیف خودروهایی که اقدام به تخلفات مختلف کرده‌اند بیش از 44 درصد رشد داشته است.

فتحی با بیان اینکه در حوزه برخورد با موتورسواران متخلف نیز بیش از 110 درصد رشد را شاهد هستیم، یادآور شد: در شهریور ماه سال گذشته 75 دستگاه موتورسیکلت توقیف شده بود که در امسال این میزان به 158 دستگاه رسیده است.

وی با بیان اینکه کلاه ایمنی خط قرمز پلیس راه سبزوار برای موتورسوران است، اضافه کرد: موتور سوارانی که از کلاه ایمنی استفاده نکنند موتورسیکلت‌های آنان براساس قانون به مدت یک هفته توقیف می‌شود.

رئیس پلیس راه سبزوار با بیان اینکه تلاش پلیس کاهش تصادفات و ارائه خدمات مطلوب به هموطنان است، گفت: در شهریور ماه امسال 178 دستگاه خودروی متخلف با جریمه‌های یک میلیون تومان و بالاتر از آن توقیف شده است که براساس ماده 8 قانون راهنمایی و رانندگی پس از پرداخت جریمه خودروها مجوز تردد دریافت می‌کنند.

منبع :خبرگذاری فارس
 

منبع :خبرگذاری فارس

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما