در بیست و دومین نشست موسیقی سبزوار

تجلیل از استاد علی اصغر سعادتی فر هنرمند پیشکسوت موسیقی سبزوار

بیست و دومین جلسه از سلسله نشست های هفتگی موسیقی سبزوار روز جمعه 4 مهرماه جاری با تجلیل از استاد علی اصغر سعادتی فر یکی از پیشکسوتان موسیقی دیار سربداران همراه شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه از حدود یک سال قبل که با همت شماری از جوانان و اساتید علاقه مند به هنر موسیقی فاخر، در سبزوار بنیان برگزاری نشست های هفتگی و یا دو هفته ای موسیقی گذاشته شد، خوشبختانه این نشست ها، به صورتی مستمر و بدون حاشیه (به جز ایام سوگواری های مذهبی و یا دیگر ایام خاص) تا کنون ادامه یافته و ضمن اینکه فضای سالم و معتبری را برای عرضه موسیقی زنده و فاخر برای علاقه مندان سبزواری فراهم آورده، با برنامه های جانبی ارزشمندی نظیر تجلیل از هنرمندان پیش کسوت این عرصه نیز همراه شده است. به طوری که تا کنون آقایان قاسم اولیاء (منبع) و استاد علی اصغر سعادتی فر در این نشست ها مورد تجلیل قرار گرفته اند.

گفتنی است استاد علی اصغر سعادتی فر هنرمند سنتورنواز سبزواری است که در ایام جوانی در زمینه تئاتر نیز فعالیت داشته است.

در جلسه تجلیل از استاد سعادتی فر که با حمایت انجمن موسیقی کانون هنرمندان سبزوار برگزار شد، شماری از دوستداران و ارادتمندان این هنرمند پیشکسوت که هم اکنون در مشهد یا تهران سکونت دارند نیز حضور به هم رسانیده بودند.

آقایان سلمان داورزنی از هنرمندان نی نواز ساکن تهران، محمود جمالی هنرمند تار نواز از مشهد از جمله میهمانانی بودند که از خارج از سبزوار در این مراسم حضور یافته بودند.

کاظم کرامت رئیس شورای شهر سبزوار، زهرا شیرازی مدیرسابق کانون هنرمندان و مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری کیاسبز بیهق، قاسم اولیا از دیگر پیکسوتان موسیقی سبزوار، هادی درقدمی و ... شماری دیگر از چهره های شناخته شده فرهنگی، هنری سبزوار بودند که در این مراسم حضور داشتند.

در این جلسه ضمن اجرای زنده چند قطعه موسیقی توسط هنرمندان سبزوار، از فضایل و خدماتی که علی اصغر سعادتی فر در عرصه هنر دیارسربداران انجام داده است ذکر خیری به میان آمد و گفته شد منزل ایشان در سال های جوانی تا چندین سال میزبان دائمی تمرین گروه های تئاتر و موسیقی سبزوار بوده و استاد سعادتی فر و همسر ایشان با مهربانی و علاقه ای خاص کانونی امن و آرام برای فعالیت های هنری در خانه خود ایجاد کرده بودند.

گفتنی است نام استاد علی اصغر سعادتی فر در فهرست هنرمندان سبزوار بزرگ که توسط تحریریه مجله اینترنتی اسرارنامه در حال گردآوری است، درج شده است. برای مطالعه این فهرست هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

گفتنی است، نشست های موسیقی سبزوار بعداز ظهرهای جمعه در محل مجتمع فرهنگی هنری بیهقی واقع در خیابان کاشفی جنوبی ضلع شمالی میدان ارشاد اسلامی این شهر برگزار می شود.

عکس های زیر توسط احسان حیطه هنرمند جوان عرصه موسیقی و عکس سبزوار تهیه شده و در اختیار تحریریه اسرارنامه قرار گرفته است:

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

حمایت نماینده سبزوار از اجرای فاخر گروه موسیقی داروگ

نظرت را بنویس
comments

حمید سبزواری ثانی

از تنها هنرمند پیشکسوت موسیقی وتاتر سبزوار اقای علی ابادی تجلیل نشده...باعث تاسف و....
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما