سرهنگ قنبرعلی آزادواری:

پلیس فتای سبزوار رتبه برتر خراسان رضوی را کسب کرد

زورگیری، دعوای گروهی اراذل و اوباش در خیابان یا سایر مکان های عمومی، قتل، تجاوز به عنف، سرقت، به گوش رسیدن صداهایی شبیه شلیک گلوله در ساعات شب و ... خبرهای ناخوشایندی است که در چند سال اخیر در سبزوار و بسیاری دیگر از شهرهای متوسط و بزرگ کشور زیاد شنیده می شود.

اما انگار سبزوار که از میان سیصد شهر بررسی شده ایران طبق سرشماری سال 90 رتبه سی و پنجم پرجمعیت ترین شهرهای ایران را به خود اختصاص داده است(منبع)، در رابطه با این گونه جرایم، شاید به نسبت جمعیت در سال های اخیر به یکی از جرم خیز ترین شهرهای کشور تبدیل شده باشد. و اکثرا عامل اصلی این وضعیت را وجود آمار بالای بیکاری جوانان در این شهرستان عنون می کنند.

البته هیچ آمار رسمی ای در این زمینه منتشر نشده و کسی دقیقا نمی داند براساس میزان وقوع این گونه جرایم  سبزوار چه جایگاهی در کشور دارد، اما برخی گفته های غیررسمی در بین مردم، وضعیت را بسیار بحرانی نشان می دهد.

با این حال همه جرایمی که در بالا اشاره شد، را می توان جرایمی شناخته شده برشمرد که از گذشته های دور به صورت کم و زیاد در همه شهرها و جوامع اتفاق می افتاده است.

حال آنکه در سال های اخیر با فراگیر شدن استفاده از اینترنت و شبکه های ارتباطی که از طریق مخابرات و در تلفن های همراه قابل دسترسی هستند، با جرایم جدیدی روبه رو هستیم که مربوط به حوزه مجازی است و طبیعتا برخورد با این نوع جرایم روش های خاص خود را می طلبد و طبق آنچه در خبرها آمده است، سبزوار دراین زمینه از جایگاه مناسبی برخوردار است.

این موضوع را سرهنگ قنبرعلی آزادواری فرمانده نیروی انتظامی سبزوار در گفتگو با خبرگزاری فارس اعلام کرده و گفته پلیس فتای سبزوار توانسته رتبه برتر استان خراسان رضوی را از آن خود کند.

مشروح اظهارات سرهنگ آزادواری در این زمینه در ادامه منتشر می شود:

 

فرمانده انتظامی سبزوار خبر داد
کسب رتبه برتر پلیس فتای سبزوار در خراسان رضوی


فرمانده انتظامی شهرستان سبزوار از کسب رتبه برتر پلیس فتای این شهرستان در استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، قنبرعلی آزادواری ظهر امروز در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی شهرستان سبزوار و خانواده آنان با اشاره به اینکه جرایم سایبری از نوع جرایم نوین بوده و بسیاری از مجرمان از این طریق اقدام به اجرای اهداف شوم خود می‌کنند، اظهار داشت: در این حوزه با استقرار پلیس فتای شهرستان بسیاری از جرایم در این حوزه شناسایی شده و خوشبختانه این موفقیت‌ها سبب شد تا پلیس فتای شهرستان سبزوار در کشف جرایم رایانه‌ای به رتبه برتر در استان دست یابد.

وی با بیان اینکه آسیب‌های فضای سایبر همواره در کمین مردم و همکاران ما در نیروی انتظامی است، گفت: نخستین دوره آسیب‌شناسی و آموزش‌های ویژه فضای سایبر در آینده نزدیک توسط پلیس فتای شهرستان برگزار می‌شود.

آزادواری با اشاره به اینکه فرماندهی انتظامی شهرستان به عنوان یک مجموعه قرآنی در سطح استان و کشور شناخته می‌شود، افزود: در همین حوزه آزمون حافظان قرآن کریم توسط این فرماندهی در نیمه دوم آذرماه امسال برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه دوره‌های آموزش قرآن کریم نیز در سطح شهرستان توسط سازمان عقیدتی سیاسی این فرماندهی برگزار می‌شود یادآور شد: امیدوار هستیم بتوانیم با این تلاش تعداد قاریان و حافظان قرآن کریم در شهرستان را افزایش دهیم.

وی در ادامه با محکوم کردن حملات تروریستی سراوان و شهادت تنی چند از پرسنل انتظامی در این شهرستان گفت: شهادت افتخاری است که پرسنل ناجا برای آن لحظه شماری می‌کنند.

آزادواری با تاکید بر اینکه امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا از عزت و سربلندی در جهان برخوردار است، یادآور شد: دشمن همواره از فرهنگ ایثار و شهادت ما هراس دارد و امروز به برکت همین فرهنگ شاهد پیروزی اسلام بر استکبار هستیم.

گفتنی است برگزاری مراسم پیاده‌روی خانوادگی، تجلیل از پرسنل ساعی و کارکنان نمونه، حضور در نماز پرشکوه جمعه و سخنرانی فرمانده انتظامی از ویژه برنامه‌های هفته ناجا در پنجمین روز از این هفته بود.

منبع: خبرگزاری فارس

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

گزارش یک ماجرای پلیسی در خیابان تاریخی بیهق سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما