رقابت 5 روزه انجمن های علمی دانشجویی در دومین دانشگاه بزرگ ملی شمال شرق ایران

دومین دانشگاه بزرگ ملی در شمال شرق ایران این روزها میزبان رقابت 5 روزه ای است که بین انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشجویی شکل گرفته است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری که قالب جدید آن در روزهای اخیر رونمایی شده، گزارش برگزاری جشنواره دانشگاهی حرکت را در داخل این دانشگاه به شرح زیر منتشر کرده است:


با آغاز پنجمين جشنواره دانشجويي حرکت، جدیدترین دست آوردهای دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری به نمایش گذاشته شد
 

پنجمين جشنواره دانشجويي حرکت با شرکت 24 انجمن علمي و فرهنگي در دانشکده ادبيات و علوم انساني آغاز به کار کرد.

 در اين جشنواره، دست آورهای نوين انجمن های علمی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری به مدت 5 روز به نمایش گذاشته شد.

مدير فرهنگي دانشگاه با اعلام اين خبر افزود:

” با مساعدت و همکاري همه جانبه‌ دانشگاه به خصوص حوزه فرهنگی، تلاش و توانمندی هاي یکساله دانشجویان برای ارائه، پذيرش در بخش داوري و نهايتاً حضور در رقابت های کشوری که از 28 الي 30 مهرماه در دانشگاه شيراز برگزار خواهد شد، در معرض دید قرار گرفته است.”

سيد نوراله رضوي، يکی از مزیت های این نمایشگاه را بالفعل نمودن توانايي و ظرفیت های دانشجویان بیان کرد و اضافه کرد:

” با نگاه كيفي‌گرايي که در داوري جشنواره لحاظ خواهد شد، انجمن هاي برتر در صورت كسب امتيازهای لازم، از سوی هیئت داوران، به مرحله‌ی كشوری جشنواره‌ی ملی حركت راه خواهند يافت.

دستگاه تشخیص رنگ ویژه نابینایان، منجنیق، پیرینتر3بعدی و طراحی و ساخت عمود پرواز از جمله جدیدترین دست آوردهای جدید این نمایشگاه مي باشد.

همچنين برگزاری کارگاه‌های آموزشی ، مسابقات علمی، نمایش اختراعات، بازدید از صنایع، دیدار با کارآفرینان برتر و… از دیگر فعالیت های این نمایشگاه پنج روزه از 19 الي 23 مهر ماه خواهد بود.

منبع: وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری

 


رئيس دانشگاه در بازديد از نمايشگاه دانشجويي حرکت: انجمن هاي علمي دانشجويان، نقطه عطف فعاليت هاي علمی و فرهنگي در دانشگاه هستند

پنجمين جشنواره دانشجويي حرکت، با حضور رئيس دانشگاه و جمعي از مسئولان رسماً افتتاح شد.

دکتر جواد حدادنیا در آیین افتتاحیه جشنواره با اشاره به ارزش و جایگاه فعالیت های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشجویان در ساختار دانشگاه، ابراز امیدواری کرد که این فعالیت ها و جشنواره ها در رشد و توسعه کیفی سطح پژوهش و نوآوری و خلاقیت دانشجویان مثمر ثمر واقع شود و از دل آن، استعدادهای ناب و توانمند که آینده ساز کشور خواهند بود، به منصه ظهور برسد.

***

رئیس دانشگاه همچنین در گفتگو با دانشجویان ضمن صحه گذاردن بر برخی کمبودها و مشکلات مالی و اعتبارات، این نوید را نیز داد که از سال جاری با افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه، بتوان در روند امور اداری و بروکراتیک فعالیت های پژوهشی دانشجویان، تسهیلات ویژه ای در نظر گرفت.

دکتر حدادنیا در همین زمینه افزود:

” با توجه به جایگاه تحقیق و پژوهش در جامعه کنونی و با اذعان مسئولان دانشگاه به این امر که زیربنای تمام امور، تحقیق و پژوهش است، بودجه بخش پژوهشی دانشگاه نسبت به سال های 91 و 92 بیش از 12 درصد-که رقمی بالغ بر 250 میلیون تومان بوده-افزایش یافته است و با توجه به استعدادها و پتانسیلی که ما امروز در جشنواره از دانشجویان دیدیم، امیدواریم که بتوانیم در حدود یک درصد از بودجه پژوهشی دانشگاه را به فعالیت های دانشجویی اختصاص دهیم.”

***

رئیس دانشگاه همچنین ابراز امیدواری کرد که همچون گذشته و بیش از آن، پتانسیل و توانمندی دانشجویان در حوزه های مختلف، به نقطه قوت و برجسته دانشگاه حکیم سبزواری تبدیل گردد.

منبع: وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری

 

گفتنی است دانشگاه حکیم سبزواری بعد از دانشگاه فردوسی مشهد با سابقه ترین و بزرگترین دانشگاه معتبر ملی در شمال شرق ایران است.

این دانشگاه در سال 92 در فهرست 11 دانشگاه برتر ایران قرار گرفت.(منبع)

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

طیبه مهرآبادی خبر داد: نمایشگاه توانمندی های انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری

دانشگاه فناوریهای نوین سبزوار یک دانشگاه دولتی کارآفرین است

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما