محسنی ثانی: انتظار ايران از دولت پاکستان اجراي سياست‌هايي است که سبب کنترل مرزها شود

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: تحرکات تروريستي از خاک پاکستان را تحمل نمي‌کنيم.

محمدرضا محسني‌ثاني در گفتگو با خبرنگار فارس در سبزوار با بيان اينکه از مشکلات اصلي بروز حوادث تروريستي در سيستان و بلوچستان توانايي نداشتن دولت پاکستان بر کنترل مرزهايش است، اظهار داشت: متاسفانه اين کشور تبديل به مأمن و پايگاهي براي تروريست‌ها و قاچاقچيان شده که اين امر سبب تردد تروريست‌ها از مرزهاي اين کشور و انجام اعمال تروريستي توسط آنان مي‌شود.

وي با بيان اينکه اکثر عمليات‌هاي تروريستي صورت گرفته در مرزهاي ما مربوط به مناطقي است که با پاکستان هم مرز هستيم تصريح کرد: متاسفانه دولت پاکستان امکانات براي کنترل روي مناطق مرزي را ندارد.

وي با بيان اينکه مرزهاي ما در منطقه سراوان بيشتر کوهستاني است و انسداد مرزي در اين مناطق هنوز تکميل نشده است افزود: اين امر سبب شده تا تروريست‌ها اقدام به سوءاستفاده و عمليات‌هاي خرابکارانه کنند.

وي با بيان اينکه اقدامات تروريستي اخير توسط گروهک جيش‌العدل و بازمانده‌هاي گروهک ريگي انجام شده و ربطي به گروه تکفيري داعش ندارد خاطرنشان کرد: اين اعمال خرابکارانه در راستاي کسب درآمد اين گروه‌ها از سرويس‌هاي اطلاعاتي کشورهاي حاشيه خليج فارس و سرويس‌هاي اطلاعاتي و جاسوسي آمريکا صورت مي‌گيرد.

وي با بيان اينکه انتظار ايران از دولت پاکستان اجراي سياست‌هايي است که سبب کنترل مرزهايش شود، افزود: تاکنون تذکرات زيادي از سوي دولت جمهوري اسلامي ايران به دولت پاکستان داده شده و با وجود اين تذکرات ما ديگر انجام حرکات تروريستي از خاک پاکستان را تحمل نمي‌کنيم.

منبع: روزنامه رسالت

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما